Panasonic AE500 @ 50 Hz (DVI)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AE500 @ 50 Hz (DVI)

Hei,

Benytter en Panasonic PT-AE500 prosjektor sammen med en PC over DVI.

Prøver å få prosjektoren til å kjøre i samme oppdateringsfrekvens som PAL (50 Hz). Har tidligere kjørt 1280x720 @ 60 Hz med det resultat at bildet er urolig og "hakker" av og til.

I følge bruksanvisningen skal prosjektoren støtte 720x576 @ 50 Hz. Prøver å sette denne oppløsningen i Powerstrip, men bildet fra prosjektoren blir bare blankt. Er det noen som har fått til dette? Hvordan får jeg Powerstrip til å sende ut et anamorft signal forøvrig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd dette? Hadde satt pris på om noen av de som har Panasonic AE500 og HTPC (PC) kunne skrevet noen ord om hvordan de kobler de sammen.

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker vga 1280x720x60hz for tiden.. har testa litt med dvi fra et gf4 kort men det er bare å gi opp.. får ikke nativ oppløsning..

men det skal gå med ati etter hva jeg har hørt.

er vel ikke noe poeng å kjøre 720x576 fra htpc??? må være bedre å la pc'n gjøre skalerings jobben!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    er vel ikke noe poeng å kjøre 720x576 fra htpc??? må være bedre å la pc'n gjøre skalerings jobben!!
    Poenget er å tvinge prosjektoren til å motta et 50 Hz signal. Skalereren i AE500 er dessuten såpass god at jeg egentlig ikke burde (i teorien) merke noen særlig forskjell på å skalere i htpc kontra prosjektor.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel å få 50Hz. Selvsagt er det bedre å skalere på PC, men så lenge det tvinger bildefrekvensen til å forandres så taper man noe på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den løsningen jeg har lest er. Du må bruke dualhead skjermkort. Der cloner du bildet. Du må koble til både monitor og projector samtidig. Så stiller du inn 1280*720 60hz i powerstrip. Så går du inn advanced timing resolutions. Haker av for "real time adjustment". Så senker du 60hz sakte men sikkert ned til 50hz. Projektoren vi da gå ut av sync men straks du kommer ned til 50hz vil bildet komme tilbake på projectoren. Og det er veldig viktig og ikke avbryte trykkingen på vei ned pluss at det er viktig at du stopper på 50 hz og ikke går lenger ned.

Projectoren vil da raportere 750p 50 hz.

Husk og sette projectoren i EDID2

Minuset med dette er at du må gjøre samme prosedyre hver gang du endrer oppløsning/restarter pc.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjermkortet takler ikke å gå lavere enn rett under 600 vertikalt. ca 598...

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med noe av det samme. Jeg har også en AE500 og jeg får ikke til og kjøre 1280*720 via DVI eller VGA. Det kommer ikke opp som alternativ i det hele tatt. Jeg har et ATI 9800 Radeon Pro 128 MB.
    Men jeg får kjørt 1280*1024 men det blir jo bare 4:3 og når jeg da ser film blir det jo helt koko....... Dessuten støyer bilde noe forferdelig og blir delvis uskarpt. Trenger jeg noe spesiell programmvare for og se film eller spille? Dette må jeg bare finne ut av... :roll:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Powerstrip?Kanskje dere finner noe info her,Oversett med Babel Fish siden er på fransk. http://perso.wanadoo.fr/freqresplot/ptae500/

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Mener du det er skjermkortet mitt som gjør at jeg ikke får kjørt 576p til prosjektor? Har et R9600 PRO kort.

Prøvde for øvrig tipset til exsodius, men den bryteren for å stille på oppdateringsfrekvensen lot seg ikke å vri på uansett hva slags innstilinger jeg brukte i Powerstrip.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Mener du det er skjermkortet mitt som gjør at jeg ikke får kjørt 576p til prosjektor? Har et R9600 PRO kort.

Prøvde for øvrig tipset til exsodius, men den bryteren for å stille på oppdateringsfrekvensen lot seg ikke å vri på uansett hva slags innstilinger jeg brukte i Powerstrip.
    Det var veldig rart! Jeg kan justere i hytt og gevær her. Har du haket av for real time adjustment?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Det var veldig rart! Jeg kan justere i hytt og gevær her. Har du haket av for real time adjustment?
    Real time adjustment er skrudd på ja..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det finnes det ikke muligheter i dag for å kjøre verken Sanyo Z2 eller Panasonic 500 med 1280x720@50Hz via dvi (via vga går det derimot fint)

Ikke har det vært annonsert oppdateringer som vil fikse dette heller.

Sjekk gjerne svenske www.prisjakt.nu/forum hvor dette har vært diskutert flittig det siste året.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Slik jeg har forstått det finnes det ikke muligheter i dag for å kjøre verken Sanyo Z2 eller Panasonic 500 med 1280x720@50Hz via dvi (via vga går det derimot fint)

Sjekk gjerne svenske www.prisjakt.nu/forum hvor dette har vært diskutert flittig det siste året.
    Mener du at det er bare "plug and play" med 50hz via vga? Isåfall trenger jeg ikke gjøre noenting, for det er ferdig lagt opp vga fra før

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Er inneforstått med at 1280*720 @ 50 Hz ikke fungerer. Var derfor jeg spurte om oppløsningen 720*576 @ 50 Hz. I følge bruksanvisningen er denne oppløsningen støttet, men får likevel bare en blåskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Dette tipset fungerte desverre ikke..

Er på nippet til å kjøre VGA i stedet.. Noen som vet om det bare er å sette på en DVI-VGA plugg på enden av kabelen (mot prosjektoren) og putte denne inn i VGA-inngangen på prosjektoren, i stedet for å måtte kjøpe en helt ny kabel. DVI frakter så vidt jeg vet både analogt og digitalt bilde.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde DVI kablene bare sendt DVI signal. (men at enkelt DVI utganger også har analog pinner for bruk sammens med overgang)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt er at DVI sender både et analogt og et digitalt signal og svitsjer automatisk over til det analoge om signalene fra det digitale blir for dårlig.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke fått med meg. Det er sikkert noen kunnskapsrike personer som kan bekrefte/avkrefte det.

OFF TOPIC: Hva er din unnskyldning for å sitte inne i dette været. Jeg leser på eksamen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •