Panasonic AE500 @ 50 Hz (DVI) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har eksamen i morgen jeg sitter å leser til... Men da er det heldigvis slutt også, siste eksamen i morgen :P

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min siste i morra også. Jeg har infosikkerhet. Hva har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar av en eller annen grunn matte opp igjen..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEMA !

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Det jeg har hørt er at DVI sender både et analogt og et digitalt signal og svitsjer automatisk over til det analoge om signalene fra det digitale blir for dårlig.
    DVI-I inneholder både analog og digital... men det er ikke så mange kabler med det, er mest ut fra skjermkort sånn at du kan koble to crt monitorer på er skjermkort med vga og dvi..

dessuten er det DVI-D på pt-ae500 å da funker det bare med digital uansett..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig irritende at det ikke er mulig å kjøre ulike oppdateringsfrekvenser til AE500 over DVI. Planer om en DVD-spiller med HDMI er jo helt utelukket pga dette. Bruker dessuten PCen sammen med reclock og et av poengene med det er jo å samkjøre oppdateringsfrekvensen til filmmaterialet sammen med skjermkortet (og deretter prosjektoren). Dette fungerer jo ikke helt optimalt når det er kun mulig å kjøre prosjektoren på 60 Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv 75Hz ! Synes det funker bra.

For å få 1280x720 på ATI 8500/9x00 kort bruker jeg Rage3dTweak og
    installerer kun "Custom Display modes" delen.
    Programmet er gratis.

HT

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AE500 og DVI

Hei

betyr alle detaljene over at det ikke er mulig

1) å kjøre progressiv 1280x720 via en fremtidig DVD spiller med DVI, og

2) at hvis jeg ikke kjører HTPC så er det beste jeg kan få med PTAE500 S-video da projektoren ikke har komponent ingang?

3) Finnes det komponent kabler med vanlig RCA til DVD-enden og SCART til projektoren? Er det mulig med progressive bilder fra noe slikt?

mvh
    Cal Apone
    (nybegynner)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic AE500 @ 50 Hz (DVI)

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hei,

Benytter en Panasonic PT-AE500 prosjektor sammen med en PC over DVI.

Prøver å få prosjektoren til å kjøre i samme oppdateringsfrekvens som PAL (50 Hz). Har tidligere kjørt 1280x720 @ 60 Hz med det resultat at bildet er urolig og "hakker" av og til.

I følge bruksanvisningen skal prosjektoren støtte 720x576 @ 50 Hz. Prøver å sette denne oppløsningen i Powerstrip, men bildet fra prosjektoren blir bare blankt. Er det noen som har fått til dette? Hvordan får jeg Powerstrip til å sende ut et anamorft signal forøvrig?

Lurer litt på hva du mener med at bildet hakker av og til. Det er ganske stor forskjell på software spillere og min erfaring er at Windvd er suverent den beste, Powerdvd hakker en del er min erfaring.

Hvis du bruker reclock (som jeg også gjør) vil du jo få hakking utover i filmen da reclock synkroniserer lyd og bilde etterhvert som de faller ut av sync.

Jeg kjører både sone 1 og sone 2 på min htpc, selv kan jeg ikke si at jeg legger merke til noen forskjell i bildekvalitet (når det gjelder "rykking") enda jeg kjører 720p@60Hz på min Z2 via htpc.

Når det gjelder 576p (50Hz) så var min erfaring at 720p (60Hz) var et mye bedre valg - har derfor fortsatt med 1:1 pixel-oppløasning.

Uansett skulle du finne en bra løsning som fungerer så del med deg av dine erfaringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: AE500 og DVI

Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    1) å kjøre progressiv 1280x720 via en fremtidig DVD spiller med DVI
    Dette er ikke mulig med PAL materiale slik prosjektoren er satt opp i dag. Panasonic har ikke snakket om noen mulig softwareoppgradering for å få til dette så sansynligheten for at det heller ikke vil fungere i fremtiden er overhengende.

2) at hvis jeg ikke kjører HTPC så er det beste jeg kan få med PTAE500 S-video da projektoren ikke har komponent ingang?
    Prosjektoren har i tillegg til komponent også en VGA-inngang. Begge disse inngangene støtter 1280x720 @ 50 Hz. Til en HTPC er det dermed greiest og bruke VGA-inngangen for PAL materiale. Problemet med å benytte VGA eller komponent er kvalitetsforingelse av bildet, da bildet først må gjøres om til et analogt signal, så overføres til prosjektoren for så å måtte gjøre signalet digitalt igjen. Med bruk av DVI slipper en dette ettersom dette er helt fullverdig digitalt signal hele veien til prosjektor.

3) Finnes det komponent kabler med vanlig RCA til DVD-enden og SCART til projektoren? Er det mulig med progressive bilder fra noe slikt?
    SCART støtter ikke progressive bilder.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •