Optoma H30 eller Sanyo PLV-Z2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma H30 eller Sanyo PLV-Z2?

Hvilken av disse projektorene er best dersom prisen er lik? Gi gjerne + og - ved begge!

Ser at Optoma H30 kommer med en maskerings linse for 16:9, hvor godt fungerer denne? Hva er oppløsningen på denne?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse er med i projektortesten i "Hjemmekinospesial" fra DVD&Hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det! leste den testen.. Der fikk Sanyo sin ganske dårlig karakter(rundt 80 poeng) mens optomaen ble testvinner med 93 poeng! Er det virkelig så stor forskjell mellom disse?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Stemmer det! leste den testen.. Der fikk Sanyo sin ganske dårlig karakter(rundt 80 poeng) mens optomaen ble testvinner med 93 poeng! Er det virkelig så stor forskjell mellom disse?
    Det kan det være, men under svært kontrollerte lysforhold. Du skal ikke ha mye strølys for å ødelegge den bedre kontrasten som H30 har.
    Men disse PJene er jo litt forskjellig da:
    H30: 4:3, Native 800x600 Pixels, Kontrast: 2000:1
    Z2: 16:9, Native 1280x720 Pixels, Kontrast 1300:1

Jeg vet ikke jeg -- Gorm, har du noe å tilføye, det er vel du som er eksperten...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Sanyo'en fikk 85 poeng, mens optoma 93. Hvis du ser forklaring på karakterskalaen i blekka så er ikke 85 poeng dårlig heller. De skryter jo en del av den i testen også. Men H30 kan jo være et enda bedre kjøp selvsagt.

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med min Z2, men jeg hadde nok vurdert DLP produkter mer seriøst om jeg hadde kjøpt i dag (og kanskje endt opp med DLP også). Da jeg kjøpte var stort sett X1 som var tilgjengelig i min prisklasse, og den ville jeg ikke ha (Høy viftestøy, dårlig oppløsning i 16:9 (optikk foran var helt uaktuelt for meg) , 2x fargehjul...).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Z2 og som spectre var alternativet X1 når jeg kjøpte Z2. Av samme grunner (pluss lense-shift) som spectre valgte jeg Z2. Idag hadde jeg nok sterkt vurdert H30 også. Men den mangler lens-shift og har bare 800x600 punkters oppløsning og støyer en del mer. Lyd og bilde kommenterte forresten at dagens 1280x720 LCDer har mindre pixelation enn DLP på 800x600 selv om DLPer har høyere fill rate som betyr du kan sitte nærmere lerret.

Ellers kan du jo ta en titt på Projectorcentral sin review av H30:

http://www.projectorcentral.com/optoma_h30.htm

Du bør kanskje også vurdere BenQ 6100.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens shift var også viktig for meg, det gjorde det betraktelig enklere for samboeren å akseptere innføring av nytt utstyr i stua .

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Lens shift var også viktig for meg, det gjorde det betraktelig enklere for samboeren å akseptere innføring av nytt utstyr i stua .
    Lens shift var/er et must for meg også. Skal du ha en DLP med samme spec som Z2 så koster det femti tusen eller kanskje mer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •