Benq W5000 - Trenger noen råd/svar på spm. jeg har - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder plassering av lerretet, så er det helt avhengig av hvor du kan plassere projektoren. W5000 har vertikal lens-skift, men den har sine begrensninger. Grovt sett kan vi si at så lenge linsen på projektoren er plassert mellom topp og bunn på lerreret, så går det greit. Ideelt sett skal projektoren (W5000) plasseres midt i lerretet, men siden dette er omtrent der du har hodet ditt plassert, så er det lite hensiktsmessig.

Stereoanlegget ditt kobler du til bildekilden, ikke til projektoren
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med lyden burde jeg jo selvsagt ha visst da. Tok en titt bak boksen og fant lyden der.

Takk for all hjelp. Er meget takknemmelig for alt dere har hjulpet meg med.
    Kommer vel til å legge ut bilder dersom jeg får råd til å kjøpe alt dette her i sommer.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Det med lyden burde jeg jo selvsagt ha visst da. Tok en titt bak boksen og fant lyden der.

Takk for all hjelp. Er meget takknemmelig for alt dere har hjulpet meg med.
    Kommer vel til å legge ut bilder dersom jeg får råd til å kjøpe alt dette her i sommer.
    Fint å ha noe å se frem til. Mitt tips til deg er å jevnlig se på AVtorget etter det du søker, kan være mye å spare..8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ W5000 vs 8720

Hei,

Jeg var så heldig at jeg fikk vært på projektor visningen på Manu teater.
    Syntes det var veldig interessant og veldig flotte projektorer som ble vist.
    Var vel egentlig ingen jeg ikke kunne tenkt meg å hatt selv.
    Topp karakter til Gorm, Jørn og Atle + andre som gjorde dette mulig.

Jeg har en BenQ 8720 som jeg er veldig godt fornøyd med. Bruker den til film, TV og spill. Har ingen vanlig TV.
    Vurderer å bytte til en full HD projektor. Synes W5000 og Sony WL10 var veldig bra med hyggelige priser.

Hvis jeg ikke husker feil nevnte Gorm at 8720 har en mye bedre bildebehandling enn W5000.

Er det noen som kan si noe om hvilke forbedringer en får ved å bytte til en av de ovennevnte projektorene?

Vet at antall piksler er fler men ved å kjøre bluray til 1080i til 8720 så blir bildet meget skarpt og etter min mening veldig bra.

Kanskje Gorm kunne tatt seg tid til å gi meg et svar.

Med vennlig hilsen
    Carlos

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop byttet ut min 8720 til W5000 og jeg hadde selvsagt klart meg fint videre også med 8720 men jeg synes W5000 har mye bedre kontrastnivå og at fargene er mye mer riktig på W5000 + at den oppleves litt stillere i bruk enn 8720.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlos
    Hei,

Jeg var så heldig at jeg fikk vært på projektor visningen på Manu teater.
    Syntes det var veldig interessant og veldig flotte projektorer som ble vist.
    Var vel egentlig ingen jeg ikke kunne tenkt meg å hatt selv.
    Topp karakter til Gorm, Jørn og Atle + andre som gjorde dette mulig.

Jeg har en BenQ 8720 som jeg er veldig godt fornøyd med. Bruker den til film, TV og spill. Har ingen vanlig TV.
    Vurderer å bytte til en full HD projektor. Synes W5000 og Sony WL10 var veldig bra med hyggelige priser.

Hvis jeg ikke husker feil nevnte Gorm at 8720 har en mye bedre bildebehandling enn W5000.

Er det noen som kan si noe om hvilke forbedringer en får ved å bytte til en av de ovennevnte projektorene?

Vet at antall piksler er fler men ved å kjøre bluray til 1080i til 8720 så blir bildet meget skarpt og etter min mening veldig bra.

Kanskje Gorm kunne tatt seg tid til å gi meg et svar.

Med vennlig hilsen
    Carlos
    Det jeg nevnte var nok at 8720 hadde høyere grunnkontrast enn W5000, men at sistnevnte var utstyrt med dynamisk iris som mer enn kompenserer for den forskjellen.
    Når det gjelder bildeprosessering så er 8720 utstyrt med Faroudja prosessor, og selv om den i sin til var regnet som veldig bra, er det akterutseilt mot dagens. Den er fortsatt enormt god på videobasert materiale, men Reon brikken i W5000 er overlegen på alt av filmbasert materiale.
    8720 gjør som du poengterer en god jobb med nedskalering av 1080i. Ved oppgradering til f.eks W5000 vil du først og fremst bli kvitt hakkingen fra konverteringen av 1080p 24Hz til 1080i 60Hz. I tillegg "mister du" artefaktene fra de-interlacingen av 1080i i projektoren, og sist men ikke minst vil du oppleve langt bedre bildedybde som følge av økt oppløsning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer litt. Hvor høyt er det 106" rammelerretet fra Dreamscreen? Regnet meg frem til ca. 170 cm, men det var da veldig høyt virket det som.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et 106 tommer lerret har en bildeflate på 235 x 132 centimeter. Rammen kommer selvfølgelig i tillegg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitsubishi HC5500, 6500 og 7000

Hei,

Vet jeg beveger meg utenfor tråden nå men kan ikke finne noen tråd angående noen av de ovennevnte projektorer.

Har disse blitt testet av hjemmekino?
    Har noen sammenlignet disse mot for eksempel Sony HW10 og Epson TW5000?

Ville vært interessant å hørt noens mening om disse.

Mvh
    Carlos

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 vant en gruppetest i Hjemmekino nummer 6/2008. Deltakerne i testen var Optoma HD800X, InFocus X10, Panasonic PT-AE2000, Sanyo PLV-Z2000 og BenQ W5000.
    Mitsubishi projektorene du henviser, til henger ikke med i forhold til forrige generasjon fra Epson (TW2000).

Den ble også vist på Hjemmekinos "Projektor 2009" arrangement lørdag 6. februar. Her ble den vist side om side med både HW10 og TW5000, samt alt annet av interessante projektorer på markedet i dag. Konklusjonen angående W5000 (som var arrangementets klart billigste projektor) var vel at den henger bemerkelsesverdig godt med i forhold til de langt dyrere projektorene som ble vist. Det var veldig mange fra AVforum med på Projektor 2009, så det er sikkert noen som kan dele litt inntrykk (oppfordring ;-) )
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000

Har eiet og sett mange proj. og syntes også at BENQ W5000 henger meget godt med, særlig etter siste firmware oppgradering og pris tatt i betraktning!
    Vil fremheve meget skarpt bilde og akseptabelt støynivå !
    En detalj jeg ikke har skjønt vitsen med er funksjonen "Dynamisk black"
    Her ser jeg ingen forskjell på: på og av! Har også prøvet funksjonen ved forskjellige stillbilder: lyse og mørke sener og bilder med stort spenn i kontrast uten å kunne registrere noen forskjell! (mulig at denne funksjonen ikke virker på min proj.)
    mvh.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamic black er der du skrur den dynamiske irisen av og på. I en mørk scene skal det bli dramatisk mye bedre sortnivå med denne funksjonen aktivert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ved oppgradering til f.eks W5000 vil du først og fremst bli kvitt hakkingen fra konverteringen av 1080p 24Hz til 1080i 60Hz.
    Dette skjønte jeg ikke helt...... så vidt jeg har skjønt så støtter W5000 1080p 24Hz. Betyr det du sier at den ved visning nedskalerer 1080p 24Hz til 1080i 60 Hz?
    Jeg trodde den viste signalet i 1080p 24Hz?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var at W5000 støtter 1080p24, mens 8720 ikke gjør det. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamic black er der du skrur den dynamiske irisen av og på. I en mørk scene skal det bli dramatisk mye bedre sortnivå med denne funksjonen aktivert.
    På min w5000 er det stor forskjell på om denne funksjonen er aktivert eller ikke. Problemet er at den virker veldig ustabil, sortnivået justeres ofte opp og ned i samme scene. Dette gir er et urolig bilde med hensyn til kontrast/lysstyrke. Har du (eller noen andre) sett dette Gorm, eller kan det være noe med min prosjektor?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de tre W5000 jeg har jobbet med har den dynamiske irisen jobbet nesten "usynlig". Det høres ut som om irismotoren din er noe "overivrig"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 vant en gruppetest i Hjemmekino nummer 6/2008. Deltakerne i testen var Optoma HD800X, InFocus X10, Panasonic PT-AE2000, Sanyo PLV-Z2000 og BenQ W5000.
    Mitsubishi projektorene du henviser, til henger ikke med i forhold til forrige generasjon fra Epson (TW2000).

Den ble også vist på Hjemmekinos "Projektor 2009" arrangement lørdag 6. februar. Her ble den vist side om side med både HW10 og TW5000, samt alt annet av interessante projektorer på markedet i dag. Konklusjonen angående W5000 (som var arrangementets klart billigste projektor) var vel at den henger bemerkelsesverdig godt med i forhold til de langt dyrere projektorene som ble vist. Det var veldig mange fra AVforum med på Projektor 2009, så det er sikkert noen som kan dele litt inntrykk (oppfordring ;-) )
    Selv om jeg er litt inhabil (da jeg har W5000 selv) så ville jeg ikke byttet den mot noen av LCD-pj'ene som ble vist på Pj2009. Dette selv om de koster det dobbelte og vel så det. Kan trygt anbefale W5000 sålenge den passer mtp kastelengde og plassering i rommet den skal brukes.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Selv om jeg er litt inhabil (da jeg har W5000 selv) så ville jeg ikke byttet den mot noen av LCD-pj'ene som ble vist på Pj2009. Dette selv om de koster det dobbelte og vel så det. Kan trygt anbefale W5000 sålenge den passer mtp kastelengde og plassering i rommet den skal brukes.
    Godt å se at flere anbefaler W5000. Jeg er også meget fornøyd med bildene den leverer til tross for at prisen er relativt lav.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W5000 kontra andre

Er det kun fordi den er rimeligere enn disse andre LCD'ene eller er det andre grunner til at du ikke ville byttet?

Har i dag selv en 8720 som jeg vurderer å bytte i en Sony HW10 eller for den saks skyld en W5000.

Mvh
    Carlos

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi den på parametre som jeg vekter høyt slår alle disse LCD-baserte pj'ene. Sortnivå, dybde i bilde, bildeprosessering etc. Pris er selvfølgelig også et moment i det hele og det taler i alle fall for denne pj'en. Det området som LCD er best på er jo plasseringsfleksibilitet, men har du et rom som fungerer med W5000 er ikke jeg i tvil. :-D
    Når det gjelder HW-10 så er den også meget god, men om du så W5000 èn dag og HW-10 neste dag så tror jeg ikke du ville sett særlig forskjell. Det er mye morsomt å bruke mellomlegget på...
    Forøvrig hadde jeg 8720 før og det er STOR forskjell opp til W5000!

EDIT: en liten skriveleif der...
    EDIT2: det gjelder selvfølgelig for HW-10 som for W5000. Jeg ville valgt den foran LCD'ene om det var alternativene.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •