Kan sigarett-røyk ødelegge projektoren? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Godt kommentert! Du har jo helt rett, må unngå mixed signals! Så vekk med Bogart! Men har litt mixed emotions, for en gang iblant melder suget seg. Trikset er da å titte ned på det 18 cm. lange vertikale operasjonsarret som skal pryde brystkassa resten av livet! Dermed -men også pga Allan Carrs utmerkede bok - har jeg ikke hatt en eneste sprekk siden jeg sluttet i okt. 2006:-D

Respekt!

Det arret kan ha flere funksjoner vet du! Om man, av ukjent hvilken grunn, får lyst til å se se gamle Rambo filmer finner man frem alle grønne planter som befinner seg i huset og planter dem rundt sweetspot. Køl i ansiktet er obligatorisk og man sitter selvfølgelig i bar overkropp slik at man kan sammenligne arr på brystet med Ramboen. Er man mann så er man mann.

Har en far som er Rambo ser du

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stearinlys

Etter mange år som storrøyker ga jeg opp for 6 måneder siden. Har nok ikke røyka inne på 15 år så regner med jeg bare har skada meg selv..
    Merkelig at etter jeg slutta har jeg bare blitt i dårligere form, det skulle jo bli motsatt. Regner med det blir bedre etterhvert og at dette er abstinenser..
    Mange år siden jeg leste en artikkel i HIFidelity om stearinlys. Disse forurenser mer enn sigaretter og avgir noen stoffer, olje ??, som legger seg på elektronikk, etc. og forringer kvaliteten.
    I tillegg er det mange som er plaget med lysbrenning. Kanskje noe for Mulla H. med "lov om forbud om bruk av stearinlys i innemiljø"
    Regner med de fleste forbyr rødvin og lys i kinoen etter dette og heller går for øl og pizza.. :-)
    Fant denne Stearinlysene kan avgi farlig os

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det burde jo være en selvfølge at kinoen er røykfri!
    Så enkelt kan det sies!
    Tar meg en blås i ny og ne sjøl, men aldri i kinoen!

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Det overrasker meg at det fortsatt finnes folk som røyker blant oppegående mennesker. (AV folk er jo pr def oppegående)

Røyking har nå på mange måter blitt symbolet på "white trash". Tenk på alle BD filmene som går opp i røyk.

Damer så røyker er så totalt uinterresant, ikke fordi det er usunt, men det lyser "low IQ" lang vei.

Så hvis angst for projektoren er god nok grunn til å slutte så er det bare å kaste pakken :-)
    Kunne sitert 60% av innleggene her, men valgte denne.

Jeg ønsket ikke en debatt om røyking i denne tråden. Mer enn nok fordommer der ute.. Selvsagt burde man ikke røyke om man ønsker å leve et sterilt liv og så lenge som mulig i landet. Klar tale!

I min kino røykes det kanskje 1 gang pr 14 dager. Jeg har en kino som også fungerer for gutta boys ved poker-kvelder. Ta en titt på kinoen så skjønner dere greia

Altså: Det røykes minimalt. Og da er min egen konklusjon at det ikke tas stor skade på utstyret. Men vær så snill å ikke la dette bli en røyke-debatt der vi vet at det finnes særdeles sterke meninger.

Kutt ut røyken folkens, og TREN!

(Nb.. røyking og IQ er en interessant studie i og for seg, men undertegnede runder vel 140+ glatt og røyker i gode lag. Så mye for stereotypiske holdninger, hehe. Nå får jeg vel det glatte lag...hihi)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    (Nb.. røyking og IQ er en interessant studie i og for seg, men undertegnede runder vel 140+ glatt og røyker i gode lag. Så mye for stereotypiske holdninger, hehe. Nå får jeg vel det glatte lag...hihi)

:shock:

Mr. 140+ nå skal du høre her. Ser du nevner, røyker i gode lag. Blir det i disse lagene inntatt alkohol, jeg går ut fra det, og i så fall kan man med sikkerhet regne seg fram til utgangseffekt på IQ'en etter inntak. Man kan nok med sikkerhet slå fast at Deres IQ skjelden er høyere enn 95 ved første i røyk. Nikotin snører også som kjent til blodårene som igjen fører til mindre O2 til hjernen og dermed sløver ned evnen til å ta de rette valg, dette gjør det lettere å ta giftpinne nr. 2 og 3. Ved den fjerde og tilsvarende påfyll med alkoholenheter, vil det eletroniske utstyr i Deres kino antagelig slutte å fungere som følge av tjære og mennesklig svikt og bassporter vil bli brukt som askebeger.

Det er dessuten en større sammenheng mellom geografisk beliggenhet og røyking enn IQ/røyking. Hvor manger er det egentlig som røyker på Dronning Mauds Land?? Jeg bare spør Din Hovne blei

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvsagt burde man ikke røyke om man ønsker å leve et sterilt liv
    Ville vel sagt omvendt kanskje, ettersom det vel kan være en sammenheng mellom røyking og utvikling av sterilitet/infertilitet. Skjønner at det ikke var dette du tenkte på da, jeg bare ruller ut fleipen litt igjen, mens andre ruller røyk!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel sagt omvendt kanskje, ettersom det vel kan være en sammenheng mellom røyking og utvikling av sterilitet/infertilitet. Skjønner at det ikke var dette du tenkte på da, jeg bare ruller ut fleipen litt igjen, mens andre ruller røyk!
    Begynner nok å bli trett, men denne lo jeg godt av.....sorry....klarer ikke stoppe....ops:

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så enkelt kan det sies!
    Tar meg en blås i ny og ne sjøl, men aldri i kinoen!
    Samme her, røyker heller aldri i kino rommet, men på den andre siden så vet jo alle at røyka kjøtt holder seg bedre

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    :shock:

Mr. 140+ nå skal du høre her. Ser du nevner, røyker i gode lag. Blir det i disse lagene inntatt alkohol, jeg går ut fra det, og i så fall kan man med sikkerhet regne seg fram til utgangseffekt på IQ'en etter inntak. Man kan nok med sikkerhet slå fast at Deres IQ skjelden er høyere enn 95 ved første i røyk. Nikotin snører også som kjent til blodårene som igjen fører til mindre O2 til hjernen og dermed sløver ned evnen til å ta de rette valg, dette gjør det lettere å ta giftpinne nr. 2 og 3. Ved den fjerde og tilsvarende påfyll med alkoholenheter, vil det eletroniske utstyr i Deres kino antagelig slutte å fungere som følge av tjære og mennesklig svikt og bassporter vil bli brukt som askebeger.

Det er dessuten en større sammenheng mellom geografisk beliggenhet og røyking enn IQ/røyking. Hvor manger er det egentlig som røyker på Dronning Mauds Land?? Jeg bare spør Din Hovne blei
    Og for å markere min holdning mtp humor: HAHAHA, virkelig kult poeng kfh74 hehehe... Nå lo jeg godt. Humor er et virkelig godt redskap gitt

Hilsen den hovne blei, hihi

For å drive gjøn med meg selv kan det sies at jeg tok en IQ test på nett med sikkert promille i 2+ klassen, og scoret 130-145 på de fleste punkter, men computional speed viste seg å være 74, hehehe.... Ikke rart egentlig, så ditt poeng godtas til fulle

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for å markere min holdning mtp humor: HAHAHA, virkelig kult poeng kfh74 hehehe... Nå lo jeg godt. Humor er et virkelig godt redskap gitt

Hilsen den hovne blei, hihi

For å drive gjøn med meg selv kan det sies at jeg tok en IQ test på nett med sikkert promille i 2+ klassen, og scoret 130-145 på de fleste punkter, men computional speed viste seg å være 74, hehehe.... Ikke rart egentlig, så ditt poeng godtas til fulle
    Puh, bra du tok humoren der. Er ikke alle som har den evnen :roll:

Denne tråden har minnet meg på å rengjøre projektoren, selv om vi her i heimen har nulltoleranse for "aktiv dødshjelp".

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Røyker ikke fast, men du som jeg nyyyyter å ta meg en sigar ca to helger i måneden. Fy så godt med Cubaner og kaffe etter en bedre middag...

Kaller ikke det røyking, sluttet å røyke sigg for mange år siden. Nå røyker jeg kun sigg når jeg tar en fest som er ca to ganger i året.

Røyker aldri sigg inne, men Cubaner tar jo så lang tid å nyte.. Kan sitte med en sigar, kaffe og cognac i en time!!!

Ren nytelse, ser aldri film når jeg tar en Cubaner, men jeg hører ofte på klassisk, jazz eller blues... Jeg lufter sef for fult når jeg tar en sigar...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette i det hele tatt noe å diskutere??
    Kombinasjonen røyk og elektronikk / optikk er og blir et tabu!:evil:

En Cubaner og annet tilsvarende kan derimot gjerne nytes, så lenge man holder seg unna dyrebart utstyr!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Og en projektor er tross alt en støvsuger som trekker inn all røyken, og lar tjæren ligge igjen innvendig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sigarettrøyk, vedfyring, matos, temperatursvigninger, vibrasjoner, luftfuktighet, husdyr, støvsuging, klåfingrede unger, stearinlys, pollen, hyppig bytte av kabler etc. trafikkstøv/partikler. +++++

Klarer du å eliminere alle kildene til disse negative faktorene KAN elektronikken og optikken få et langt liv. men hva skjer da med livet ditt?

Du blir røykfri, du fryser, sulten, kan ikke sjokklufte, kino uten bass, må ha en avfukter stående å dure, bikkja til dyrlegen, må investere i sentralstøvsuger, bruk kondom, romanse med dimmet belysning, styrt ventilasjon med filter, bli kabelskeptiker(kanskje ikke dumt uansett), flytt LAngt ut på landet.++++

Sikkert fint å begrense ting men det er jo noe som heter kompromiss.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel sigarett/sigar røk som var tema her, og det eneste kompromiet man inngår ved å kutte det ut, er vel å "måtte" leve litt lengre.

Nok om det
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, om projektoren er på så fungerer den sef som en støvsuger.

Men om den er av og begge vinduene er oppe og sjokklufter, så tror jeg ikke det er krise om man tar seg en sigar to tre ganger i mnd.

Men røyk er jo skadelig for alle elektroniske gjenstander, så det går jo ut over omtrent alt du eier.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    det går jo ut over omtrent alt du eier.
    F.eks. hjerte og lunger!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks. hjerte og lunger!
    For de som bare festrøyker eller tar seg en sigar en gang i mnd. Så tror jeg heller det er strupekreft som er faren.

Eller feks snusere som risikerer munnkreft.

Det mest alvorlige er vel de som får lungekreft... Eller de som vedsidenav usunn livstil får hjerteproblemer.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere jobbet med projektorer, og det er en skikkelig drittjobb å rense de som har stått i røykfulle lokaler som feks tidligere puber. Det er flere linser inne i en projektor og der legger det seg støv og seig tjære fra røyk. Så projektor og røyk er en dårlig kombo, men den tåler nok en blås i ny og ne...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    For de som bare festrøyker eller tar seg en sigar en gang i mnd. Så tror jeg heller det er strupekreft som er faren.

Eller feks snusere som risikerer munnkreft.

Det mest alvorlige er vel de som får lungekreft... Eller de som vedsidenav usunn livstil får hjerteproblemer.

Jeg lå på minst 5-6 sigarer daglig. Det var før hjerteoperasjonen (Quadruppel bypass) Nå ligger jeg på 0 sigarer daglig og angrer ikke på det. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke sluttet mye tidligere. Prosjektoren? Den har det utmerket!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •