Skjolder på min w9000 prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjolder på min w9000 prosjektor

Har en w9000 som jeg har noen problemer med. Har hatt den inne til service, og i ettertid føler jeg at det er noen voldsomme skjolder på bildet. Noen som vet hva dette kan være?? Må jeg sende den inn igjen eller er det bare instillinger? Prøvt å endre instillingene, men blir stort sett bare verre.. Kan det evt være defekt kabel?? Har lagt ved bilde av dette, kan se det ekstra godt i mørke områder, men kan også se det på feks huden på mennesker. Er veldig tydelige skjolder På forhånd takk for all hjelp!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. så ikke bra ut. Tviler på at det er kabelrelatert. Men du kan jo forsøke med annen kabel eller en annen inngang for å eliminere den muligheten. Jeg har mer tro på at det har kommet noe støv eller annen forurensning inn i optikken. Dette kan jo ha skjedd ved forrige service..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at sync på fargehjulet er feil. Du kan justere "color wheel delay" i service-menyen for å korrigere dette. Er du ikke fortrolig med å tukle i service-menyen, sender du den tilbake på service, med beskjed om at fargehjulet ikke er i sync.

Vil du justere dette selv, så pauser du bildet der du ser disse artefaktene godt. Så går du inn i service-menyen, justerer colorwheel delay til artefaktene forsvinner, lagre den nye innstillingen, og gå ut av service-menyen igjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir tatt som garanti da eller? De kan vel ikke påstå at det er jeg som har tuklet med den?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvsagt er det en garanti-sak.

Hvor holder du til hen? Hvis du bor i Oslo-området kan du ta med projektoren hjem til meg, så kan jeg fikse det på noen minutter. Colorwheel delay er nemlig kildeavhengig, så det er viktig å påpeke overfor Anovo (hvis du leverer den dit) hva slags kilde du benytter (tilkoblingsform, oppløsning og oppdateringshastighet).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til i sandnes, så oslo er litt langt Men tok og leverte den inn der jeg kjøpte den (Nettdata). Han skulle se på den og gi meg en tilbakemelding i morgen Takk for hjelpen så langt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •