Har prøvd å lete litt men finner ingen andre med samme problem. Har koblet min HTPC via en Denon AVR4308 opp til projektoren. Plutselig en dag fikk bildet et gråaktig slør over bilde. Sort ble mørk grå osv. Jeg mistenkte feil gammainnstillinger, men ingen av innstillingene i ATI catalyst påvirket bildet nok til å få bildet slik som det haddde vert. Jeg la også merke til at bildet var grått ved omstarr av pc'en. Altså pre bios. Noen som utelukker softwarebasert feil. Jeg begynte derfor å feilsøke hardware.

Byttet først inngangskilde til parabol. En dreambox tilkoblet via componentinngangen på 4308'en. Da var bildet i orden. Koblet så pc'en direkte opp til projektoren med en annen DVI-HDMI kabel. Bildet fikk gråslør med en gang. Byttet så grafikkort til et Nvidia. Grått slør tilbake. Prøvde så en annen pc, men sløret var der fortsatt. Så tok jeg factory reset på projektoren, men det hjelp heller ikke. Prøvde til slutt en annen dvdspiller med DVI-HDMI koblet via Denon. Det bildet var like grått. Har derfor konkludert med hardwarefeil på projektoren. Eller har noen andre forslag? Noe med fargesystemet å gjøre?