Støvpartikler i opptikken på BenQ PE8720 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Støvpartikler i opptikken på BenQ PE8720 ?

Etter problemer med fargehjul på min forrige 8720 ble den sendt inn til anovo februar/mars i 2008. Etter over en mnd. ventetid, viste deg seg at det tok så lang tid å få skaffet deler pga. flytting av benq's hovedlager. Derfor sendte de meg en "ny" 8720 som hadde blitt sendt inn til anovo tidligere som DOA.
    Denne hadde 0,5 time driftstid, så egentlig så god som ny.

Nå har det dukket opp et nytt problem.
    Begynte for noen uker siden. Dukket tidvis opp en flekk i bildet. Etter hvert kom flere... Nå er det rundt 10-15 flekker. Vises veldig godt i lyse bilder. Nok til at det begynner å bli veldig irriterende. Kan se ut som de flytter litt på seg etter hver oppstart. Men det blir bare fler og fler.
    Mistenker at det er støvpartikler som ligger inne i opptikken. Evt. en eller annen plass mellom opptikk og fargehjul.
    Er det noen fler som har hadde samme/lignende problem.
    Er eneste utvei å sende inn til ny service? Må si det ikke frister med tanke på de lange behandlingstidene hos anovo. Dessuten var den originale embalasjen jeg sendte inn ødelagt når jeg fikk den tilbake fra anovo. Opprivd og tapet sammen igjen. Også isopor platene som støtter opp projektoren inne i pappkassa var ødelagt. Er skeptisk til å sende projektor uten skikkelig embalasje...

Uansett. Det er fortsatt godt under 100 timer brukstid på projektoren. Og er ikke klar til å gi den opp enda :-).
    Er det noen som har tips til hva som kan gjøres for å få bukt med støvpartikler innenfor opptikken. Hva med f.eks trykkluft på boks. evt. liten kompressor for å blåse ut støvet? Eller vil det kanskje bare gjøre saken værre?
    Er vel kanskje også sånn at opptikken er helt lukket? Trodde ikke det skulle by på problemer med støv da. Men noe må da flekkene være.
    Kommer man f.eks til innsiden hvis man tar ut pæra?

Alle tips taes i mot med takk :-) !

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optical engine SKAL være støvtett, og støv skal du ikke akseptere. Jeg vil ikke anbefale deg å gå til verks for å fjerne det, trolig vil det komme tilbake like fort.
    Jeg ville sendt den inn.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig begynte de antatte støvflekkene å blinke... Viste seg at problemet lå i signalkilden gitt... Skjermkortet som begynner å svikte. Men uansett merkelig feilsymptomer i utgangspunktet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er heldig som slapp unna med 1 tur til anovo jeg måtte sende min 8720 inn 5 ganger med behandlingstider fra 2 uker til 3 måneder men så fikk jeg etter mye krangel en ny benq w5000 som jeg faktisk er meget fornøyd med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •