"problemer" med Sanyo PLV-Z3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Wangen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"problemer" med Sanyo PLV-Z3000

Hei

Kjøpte meg en Sanyo PLV-Z3000 Full HD projector i midten av Desember som henger i taket:

Problemet jeg har (som er relativt irriterende), er enkelte ganger jeg skal bruke projectoren, så blinker power knappen rødt (som i manualen sier at den kjøler ned pæra). Men det jeg da ikke skjønner er at den gjør det selv om den ikke har vært i bruk på et døgn eller 2. Den fungerer som den skal når den vil, men når den da mener at den kjøler seg ned så får jeg ikke brukt den på en stund.

Etter 90 sekunder så slutter den å blinke, og den lyser rødt hele tiden for å fortelle at den er i stand-by modus.
    Prøver å skru på igjen etter det, men da åpnes dekslet opp foran linsa, og 4-5 sekunder senere så lukker den dekslet igjen og starter opp med nedkjøling(blinking).

Pleier å skru av hovedbryteren etter avkjøling når den har vært i bruk noen timer, og av og til så bare lar jeg den være i stand-by.

Er det en feil med projectoren min, eller er det noe jeg ikke skjønner? Har skrudd ned varmen i leiligheten så det skal ikke være problemet, så blir ganske frustrert her. Kan ikke tenke meg neste gang jeg inviterer kompiser over på besøk for å ha en film/spillekveld, og så nekter den å vise bildet. Da blir jeg ikke populær

Noen som har en formaning hva som er galt, eller blir jeg nødt til å kontakte Sanyo/Leverandøren?!

All hjelp mottas med glede

Mvh Wangen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kan komme på i farten er at ulike projectorer kan ha forskjellige vifteinstiling for takmontering. Dette skjer vel kanskje automatisk?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer er der enda, så vurderer å ta det opp med leverandør/Sanyo Norge slik at jeg kan slippe dette. Begynner å bli vel irriterende...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet litt med Leverandøren idag, og han mente at det kanskje kunne være at den ikke fikk nok luft som gjorde det.

Som dere kan se på bildet lenger opp så henger den i taket med et klarning på ca. 15-18 cm til veggen bak. Men er ikke det mer enn nok for en projector i den prisklassen? HAr sett flere som har dedikerte hjemmekinoer hjemme, hvor projectoren står på en liten hylle bakerst i rommet, og det virker ikke som om det er noe problem for dem.

Når jeg starten den opp så hører jeg viftene starter opp, men akkurat i det dem skal kjøres igang så kommer det en liten lyd som jeg vil tro er at den ikke klarer det helt og så lukker dekslet seg og cool off starter. Og viftene er jo på siden av projectoren (den som dere ser helt klart til høyre for fronten) så ville ikke tro at den får for lite luft.

De sa hvertfall at jeg skulle ta den ned fra taket og sette den på bordet for å teste derfra, men det er en litt "håpløs" løsning mtp. kabler som ligger i kabelskinner og ikke minst at jeg tror den får nok luft der den henger.

MW

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

har du sendt leverandøren et bilde av opphenget? Skal den projektoren få mer luft så får leverandøren komme og blåse på den, etter min mening.

(Jeg har tidligere hatt en Sanyo PLV-Z2, og der gikk vifta litt bananas fra tid til annen, men da byttet jeg fra øko til full-lampe og så tilbake til øko igjen, så roet den seg.)

Jeg ville kanskje ha prøvd å sette den på et bord og kjøre med den der et par dager for å sjekke. Uansett, projektoren er vel ment for takmontering og med mindre du har en sauna i rommet som ikke er synlig på bildet så kan ikke jeg se at det er noe du gjør galt.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk "leverandøren" som kom hjem til meg og monterte på lerretet og projectoren Han som solgte den til meg er en god kompis av brødrene mine så jeg fikk eg godt avslag på PJ'en.

Det virker som om vifta er litt ute og sykler, så jeg har tatt den med på jobben idag og skal sende den på service hos leverandøren. Så får den kose seg der et par dager og ikke tenke på å komme hjem igjen før den har skjerpa seg

Takk for svar Brummund, nå er det bare å vente og se hvordan dette utarter seg. Må ærlig innrømme det at å bruke 42" igjen ikke er like gøy

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lampemodulen er litt vanskelig å få i gang, kan man kanskje få en slik situasjon der lampa tenner for så å slukke igjen etter kort tid. Da må lampa ned i temperatur igjen før den kan startes opp igjen.
    Det burde jo være mulig å se på projektoren om den har fått noe lys i lampa, med å følge med på om det blir noe lys sendt gjennom objektivet før avkjølings perioden begynner igjen.
    Det kan jo da både være lampemodulen eller strømforsyningen og styringen av lampemodulen som har en feil.

Opsettetet på bildet ser jo meget luftig og fint ut, så det skulle ikke skape noen problemer som skaper slike driftforstyrrelser.

Kan ellers ikke tro at for lite luft rundt projektoren vil føre til en slik rask driftforstyrrelse, hvis den skjer veldig tidlig i oppstarten av projektoren.
    Da vil jeg mer mistenke en temperatursensor feil som fører til at projektoren tror den er overopphetet og slår seg av.

Det er vel også lurt å sjekke eventuelle luftfiltre og at lampemodul og lokket til lampemodulen sitter som de skal. Det er vel ofte en sensor på lampemodul lokket, som kan feile og skape driftfortyrrelser.

Har ellers opplevd en lignende feil på en annen projektor en gang. Der var det en feilprogrammert universal fjernkontroll som via en macro både slo på projektoren og resten av hjemmekino utstyret, for deretter å sende power off på projektoren....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •