InFocus ScreenPlay 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

InFocus ScreenPlay 110

Jeg har tenkt litt på å skaffe meg en liten hjemmekino, og har i den anledning snust litt på InFocus ScreenPlay 110. For å være ærlig så vet jeg ingenting om prosjektorer. Det som fikk meg interessert i denne prosjektoren var at den er i InFocus sin ScreenPlay serie som er beregnet for hjemme underholdning samt formen og fargen. Er dette en bra prosjektor til visning av TV sendinger, DVD filmer og spilling med en PC som kilde? Hvem markedsfører denne prosjektoren her i Norge? Er det andre prosjektorer i InFocus sin ScreenPlay serie som jeg heller bør se på?

På forhånd takk!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Screenplay 110 er en utdatert projektor, og det finnes mange bedre alternativer. Må du kjøpe Infocus screenplay projektor?
    I tilfelle er det Screenplay 4805 (Darkchip 2), 5700 (Matterhorn) og 7205 (HD2+) som er de hotteste. 4805 har en veil. pris på ca 16k, 5700 har en veil. pris på ca 35k, 7205 veil. 50k. Forskjellene mellom disse ligger i hovedsak i antall pixler. 4805 har en oppløsning på 854x480 pixler, 5700 har en oppløsning på 1024x576 pixler mens 7205 har 1280x720 pixler.

Det kommer selvsagt ann på hvor mye penger du har/vil bruke, men jeg hadde ikke gått for mindre enn matterhorn chip (5700). Grunnen til dette er at ved vanlig PAL har ikke 4805 tilstrekkelig oppløsning til å vise alle linjene. Du vil fortsatt få et fint bilde, men mister allikevel litt informasjon.
    5700 er egentlig ganske perfekt for vanlig PAL, men koster også mer.

Det finnes også mange andre gode alternativer som f.eks BenQ 7800(matterhorn). Denne er vesentlig billigere enn infocus 5700, men har omtrent like spesifikasjoner. Veil. pris ligger på litt over 20k. Du kan lese mye om denne i denne kategorien og i "Prisjakt Video".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du kjøpe Infocus screenplay projektor?
    Nei, for all del. Jeg har bare fått et inntrykk av at dette er gode prosjektorer. Jeg tror ikke jeg har muligheten til å bruke mer enn rundt 20 000 kr på en prosjektor når den tiden kommer. Nå trenger jeg ikke akkurat det hotteste som finnes for å få en "I'm in heaven!" følelse da jeg for tiden sitter med en gammel 14" Samsung reise TV, men jeg vil invistere litt for å få noe som jeg kommer til å bli fornøyd med og som kommer til å vare en stund. Finnes det kvalitets prosjektorer med en oppløsning på 1024x576 pixler til rundt 20 000 kr? Er det egentlig så stor forskjell på en prosjektor med en oppløsning på 854x480 pixler og en prosjektor med en oppløsning på 1024x576 pixler med tanke på bildekvalitet? Du nevner også tre forskjellige brikkesett, hva er forskjellen på disse sett bort fra pris? Bare oppløsningen på bildet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det kvalitets prosjektorer med en oppløsning på 1024x576 pixler til rundt 20 000 kr? Er det egentlig så stor forskjell på en prosjektor med en oppløsning på 854x480 pixler og en prosjektor med en oppløsning på 1024x576 pixler med tanke på bildekvalitet?
    Det er en vesentlig forskjell mellom 1025x576 og 854x480. Rutenettet (Screendoor) vil være vesentlig mere synlig på sistnevnte. BenQ PE7800 har en veil. pris på ca 20k, og bør være interessant for deg. Det ligger flere tråder om akkurat denne projektoren i dette forumet, info om hvor den kan kjøpes billigst ligger i "Produkt og Prisjakt Video". (Om ikke, lag en ny)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en vesentlig forskjell mellom 1025x576 og 854x480. Rutenettet (Screendoor) vil være vesentlig mere synlig på sistnevnte.
    Ah, da tror jeg at jeg sparer til en prosjektor med en oppløsning på 1025x576 pixler. Jeg skal ta en kikk på BenQ'en, men jeg foretrekker egentlig å kjøpe fra produsenter som har spesialisert seg på en ting.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta en kikk på BenQ'en, men jeg foretrekker egentlig å kjøpe fra produsenter som har spesialisert seg på en ting.
    Dersom du begrenser det til produsenter som kun lager projektorer, så sitter du igjen med ekstremt få, og det er ikke nødvendigvis et kvalitets-stempel at en produsent bare produserer projektorer. Det virker forøvrig som projektorene til Benq har bra kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke nødvendigvis et kvalitets-stempel at en produsent bare produserer projektorer.
    Nei, det er helt klart, men jeg har fått inntrykk av at det som oftest er de produsentene som har spesialisert seg på en ting som er ledende og som generelt sett har de beste produktene.

Men det er en ting til jeg lurer på, er VGA tilkobling vanlig på de nye prosjektorene? Jeg vet at DVI tilkobling er vanlig, men det hjelper lite hvis man skal koble den til en PC som bare har en DVI tilkobling som allerede er i bruk. Finnes det VGA -> DVI konverter? Kanskje man kan bruke S-video? Noe annet man kan bruke?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote]
    Nei, det er helt klart, men jeg har fått inntrykk av at det som oftest er de produsentene som har spesialisert seg på en ting som er ledende og som generelt sett har de beste produktene.
    [quote]

Som f.eks Sony og Philips? Tror nok at Benq nok står for god kvalitet, uten at jeg kjenner de konkret. I dagens samfunn faller de med gjennomført dårligere kvalitet fort i gjennom. Benq gir jo for tiden helt klart mest for pengene. Men hvis du skal vente litt til, skal du ikke se bort fra at Infocus 5700 faller videre i pris fra de 27000,- man kan få den til i dag. Sier ikke hvor, da får jeg moderator på nakken. Se annen tråd p&p. Dette vil sannsynligvis være som en konsekvens av at produkter som Benq7800 er priset mye lavere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •