3 mnd og reprasjoner for 6000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3 mnd og reprasjoner for 6000 kr

Kjøpte meg en Sanyo plv-z1 hos el-kjøp i januar,for ca en mnd siden så ble det stopp,ble plutselig veldig mørkt bilde og den slo seg av,dro til el-kjøp å leverte den inn,projektor ble sendt vidre til rep,etter en mnd til så får jeg til svar:ingen garanti sak, jeg må koste rep selv, pga at den er full av støv.
    den har gått i 900 timer påstår de :?:
    DE trodde den hadde stått på en pub.
    projektor har blitt hengt opp etter de mål som står i bruksanvisningen,pæra har stått på LOW hele tiden,den står på stua hvor det ikke er annet en et gulvteppe som kan avgi støv.det blir også støvsuget hver dag.før jeg leverte den så dro jeg ut et luftfilter på projektoren og der var det ikke støv i det hele tatt.

Er det noen flere som har samme erfaring,eller råd om hva jeg skal gjøre,kan jo ikke godta dette

takk på forhånd
    fjertten

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her ville jeg stått litt på. var den ny når du fikk den? opplyste elkjøp at det er problemer med støv på disse modellene? en åpenbar garantisak. nevn forbruker ombudet og tv2 hjelper deg i samme setning og se om det hjelper
    :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har fått en dårlig pære som har røket. De kan øke veldig i varme og lystyrke stunden før de ryker.(som andre pærer). Dette kan igjen ha ført til så mye varme at støv har festet seg veldig lett på panelene. Støv sirkulerer faktisk hele tiden foran panelene uten å feste seg på alle projektorer, det er varme som gjør at det innimelom fester seg. Denne saken ville jeg aldri gitt meg på.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette vært en utstillingsmodell i elkjøp sine lokaler kanskje???
    Om 900 timer er ukjent for deg og om støv er noe du ikke har mye av så vil jo mistanken helle mot at elkjøp selv har hatt denne stående ute.
    Jeg hadde villet gått ut knallhardt og stått på min story.
    Dette er jo ikke holdbar service.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du setter spørsmålstegn bak 900timer. Mener du at den er mindre brukt? 900 timer på 90 dager (3mnd) betyr en gjennomsnittlig bruk på 11 timer/dg. Det er utrolig mye, og virker knapt nok sannsynlig. Var det en demobrukt projektor du kjøpte? Evt. hvilken garanti hadde du på den? Dette lukter det ikke godt av...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og reparasjon til 6000 kr? prosjektoren er jo ikke værd det en gang. fikk du den ekstremt rimelig da, siden du kjøpte en utgått modell i år?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    projektoren ble kjøpt ny ja,den har vært innom 2 verksteder,det første verstedet vidresendte den,har nå stått på verksted i over en mnd.ble ikke opplyst om at det var noe prob ang støv på denne mod.
    ble ikke kjøpt med forsikring da den skulle henge i taket,ikke noen av barna som får tak på den der tenkte jeg.

mvh fjertten

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    projektoren ble kjøpt ny ja,den har vært innom 2 verksteder,det første verstedet vidresendte den,ble ikke opplyst om at det var noe prob ang støv på denne mod.
    ble ikke kjøpt med forsikring da den skulle henge i taket,ikke noen av barna som får tak på den der tenkte jeg.
    Men har du virkelig brukt denne i 11timer hver dag gjennomsnittlig? Poenget her er om timeantallet er riktig eller ikke.

Jeg tenkte ikke på forsikring fra Elkjøp, men den generelle garantien som følger produktet. Denne er helt sikkert mer enn 4mnd, men det er mulig den har begrensninger i forhold til antall timer.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil oppfordre alle til å notere timestallet når de får ny projektor i hus og også å notere den når den sendes inn til reparasjon.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med levrandøren,det var 300 timers garanti,han sa at pæra ikke hadde gått så lenge hvis den var dårlig.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fakta: Det er umulig å forutsi hvor lenge en pære skal vare.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antall timer?

Men hva trykker man på for å få opplyst antall timer? Det lurer jeg på.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    900 timer og full av støv under de forholdene du oppgir? Det høres ikke ut som om du har fått et nytt eksemplar i det hele tatt. Z1 er jo ute av produksjon for lengst, så jeg tror du har fått et eksemplar som har vært brukt tidligere. Hvordn så emballasjen ut som projektoren kom i? Var den åpnet? Var det plast rundt manualene? Var det strips rundt ledningene? Var eventuelle batterier i fjernkontrollen? Tegn på at den hadde vært brukt tidligere er reklamasjonsgrunn og grunn til heving av kjøpet. Dessverre har det gått mer enn 30 dager, så returretten som gjør Ekjøp unike er gått ut...

Her ville jeg krevet heving av kjøpet grunnet vesentlige mangler og dårlige opplysninger fra selger. Du har høyst sannsynlig ikke fått et nytt produkt, men et brukt produkt, og det er definitivt en vesentlig mangel. Det er også velkjent at Sanyo Z1 har et støvproblem, så de kan ikke hevde at du skal koste en reparasjon med begrunnelse i at projektoren er full av støv. Så lenge de selger produkter med beviselige støvproblemer, så er det noe de må håndtere innenfor reklamasjonstiden, uansett om du har brukt den i 900 timer eller ei. Støvproblemet er en egenskap ved denne modellen, og ikke din feil. Det er ille nok at du sannsynligvis har fått et brukt produkt og må betale ny pære etter få timer, men reparasjonskostnader skal du IKKE betale på dette.

Stå på!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •