Acer P1166 til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Acer P1166 til hjemmekino?

Heisann venner!

Vil bare innlede med å si at jeg er ny her. Ble anbefalt denne siden og har vanket rundt her i ca en måned. Utrolig mye interessant lesning! Spekket med flinke folk her må jeg si!

Over til saken. Det gjelder projektor. Jeg har aldri hatt en ordentlig hjemmekino (pj og lerret), men det har fristet mang en gang. Nå har jeg fått et tilbud på jobben som jeg nesten ikke kan si nei til. Det gjelder en
    Acer P1166 som visstnok skal egne seg både til underholdning og presentasjoner. Les om denne her: Products & Services - Projectors

Har et par enkle spørsmål:

1) Det står at oppløsningen er 800x600. Dette er vel ikke HD Ready? Altså, jeg kan ikke vise Blu-Ray osv. på den? Samtidig står det at den har en HDMI inngang. Vil jeg forsatt få bilde og lyd gjennom èn kabel? (fra receiver).

2) Det står at naturlig fremvisning er 4:3, men at den kan vise i forskjellige formater. Jeg trenger 16:9. Vil denne frembringe det? Siden 16:9 er "unaturlig", vil dette gå utover kvalitet?

Regner med bildekvaliteten blir ok for en som aldri har hatt noe slikt før Vil bli brukt til tv, film og spill. Lerret vil være ca 92" og sitteavstand ca 3-4m.

På forhånd; Takk for all hjelp!

EDIT: Her: Acer P1165E - Projektor - Finn beste pris hos Prisguide.no står det at projektoren er HD-Ready. Da ble jeg litt positiv. Det eneste jeg trenger da er 16:9 format

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke noe å satse på i hjemmekino sammenheng, da først og fremst pga den lave oppløsningen. Du kan se både DVD og Blu-Ray på den, men den vil nedskalere voldsomt. Ser du film i 16:9 format vil projektoren nedskalere dette til 800x450, og enda værre blir det når vi tenker på at filmer skjelden er lagret i 16:9 format. De aller fleste filmer har 2.35:1 format, og da vil projektoren gjengi dette som 800x340. Da sitter du altså igjen med å utnytte ca halvparten av (den allerede alt for lavoppløste) bildebrikken i projektoren.

Projektoren er heller ikke et Acer produkt, men snarere fra en OEM-leverandør. Ser man på chassiset er det fort gjort å konkludere med at dette er samme leverandør som også produserer de billigste X-modellene til InFocus. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fint svar Gorm.

Jeg kan kanskje skaffe meg et tilbud på denne Acern her: Acer H5350 - Projektor - Finn beste pris hos Prisguide.no

Begynner vi og nærme oss da? 1280x720 og 16:9 format. Kan se ut til at den bråker litt i normalmodus, men der er jeg ikke så kresen

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har lest av folk som har den der er et de er jevnt over fornøyd og at det er en god budsjett PJ. det er vel også det eneste produktet acer har som er rettet for stuebruk. men den har begreset zoom så du må ha noen meter for og få stort bilde

Konklusjon

Kjøpte denne for 6 mnd siden. Jeg var litt skeptisk med tanke på at den er så rimelig. Men den har vist seg å vere helt suveren. Den er liten, lett ikke minst stillegående og har alle tilkoblinger man trenger og levetiden på pæren kan få konkurere med. (før man klarer å "bruke opp" pæren har de "dyre" Projektorene blitt billigere og man kan oppgradere da, om man føler behov for det)
    Jeg har montert projektoren i taket på stuen. den vises knapt pga sin enkle hvite finish og jeg har brukt den fra mars til nå og det har vert lange lyse dager, dette har fungert utmerket. ser like bra tv som film og spiller ps3 med suveren kvalitet .
    Hvorfor betale 10-15000kr for en projektor med tilsvarende eller dårligere spesifikasjoner når denne er så bra som den er!

ikke ver redd for å kjøpe denne!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trio
    Takk for fint svar Gorm.

Jeg kan kanskje skaffe meg et tilbud på denne Acern her: Acer H5350 - Projektor - Finn beste pris hos Prisguide.no

Begynner vi og nærme oss da? 1280x720 og 16:9 format. Kan se ut til at den bråker litt i normalmodus, men der er jeg ikke så kresen

Hva med å kikke nærmere på InFocus X9, den er garantert bedre kalibrert for hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •