EPSON EH-TW5000 eller PANASONIC PT-AE3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPSON EH-TW5000 eller PANASONIC PT-AE3000

Hei

Vurderer å kjøpe ny projektor, og har sett litt på EPSON EH-TW5000 eller PANASONIC PT-AE3000. Er det stor forskjell på disse?
    Er det noe som utmerker seg spesielt positivt, eller negativt med dagens LCD projektorer?

Den skal stå i et rom meg hvitt tak og lyse vegger. Det kommer inn 0 lys utenifra. Lerrettet er et Adeo Greyvision 106". Kasteavstanden må være ca 5 meter..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i akkurat samme båt som deg, det er disse det nå står i mellom. Panasonicen får uten unntak meget gode reviews rundt om på nettet, og her ble den referanseklasse: - Panasonic PT-AE3000 - Projektorer - Recensioner - BigScreen Entertainment - Sveriges största informationscentral om hembio & hemunderhållning!

Derfor mener jeg epson sin må være sinnsykt mye bedre for å forsvare prismellomlegget. Da snakker jeg primært for den vanlige bruker, som ser på filmen og ikke det tekniske ved bildet eller projektoren. No offence til tweak entusiastene .

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Etter hva jeg har sett av TW5000 og AE3000 vil jeg nok si at TW5000 nok slår AE3000 på de fleste bildeparametere. Samtidig har AE3000 en del spennende funksjonalitet, som motorisert zoom og fokus, samt selvsagt den morsomt zoom/fokus-lagrefunksjonen (men der er vel problemet slik jeg har forstått det at den ikke kan lagre lens-shift-posisjonen, og en må med andre ord knote en del med remoten uansett...).

Ettersom AE3000 tross alt er noe rimeligere enn TW5000, OG har såpass god bildekvalitet og ekstra funksjonalitet er det absoulutt noe å vurdere, men er det pur bildekvalitet du er ute etter trekker nok som nevnt TW5000 det lengste strået. Nå har jeg ikke sett TW5000 ved noe annen anledning enn pre-production, men AE3000 har jeg sett kalibrert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, og hva er ditt rene subjektive inntrykk av panasonicen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det har jeg vel egentlig skrevet over; men for å utdype det noe vil jeg si at den er god på farger, har et relativt godt sortnivå (men ikke på nivå med TW5000), stillegående drift og relativt god menystyring...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det fikk jeg med meg! Det var bare de tre prikkene du avsluttet med som bekymret meg..... Venter i spenning på noen reviews av Epson.

Hadde vært fint om noen daglig brukere av ae3000 hadde hengt seg på her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •