Blått bilde på Panasonic PT-LC75E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blått bilde på Panasonic PT-LC75E

Har fått tak i en prosjektor som nevnt i topic. Panasonic LDC prosjektor PT-LC75E. Denne tenkte jeg og bruke til å se film via PC/PS2 for og se film.

Men den har et lite problem. Når den viser bilde blir mye av bilde blått. (Svart blir blått) Og i midten er bildet litt gult. Jeg regner med feilen er inni og lurer på om noen vet hva som er galt?

Er det eventuelt noe som kan fikses uten at det koster skjorta?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du hadde et jevnt bilde med fargestikk, så kunne vel det sikkert vært justert i menyene et eller annet sted. Men hvis den blå fargefeilen ikke er jevn over bildet, så høres dette ut som samme feilen som på min Panasonic. Jeg leser at det er vanlig at det blå polariseringsfilteret og/eller LCD panelet på eldre prosjektorer får skader etter rundt 4-5000 timers bruk. Visstnok har det noe å gjøre med varmeutvikling og UV lys som sliter de blå panelene mest. Jeg fikk beskjed om at hele den optiske blokken må skiftes, og det lønner seg ikke på min AE700.
    Det er teknisk mulig å bare skifte det blå elementet, men det er en tidkrevende jobb å få alle panelene rettet inn igjen, og verkstedet ville ikke det heller ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •