HDMI + HDPC = kattepine

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow HDMI + HDPC = kattepine

Har kjørt mitt oppsett nå i julen med:

Panasonic BD-35
    Onkyo TX-SR606
    Optoma HD65

Og nytt godt av Dolby True HD og DTS-HD, men hadde en litt kort 7 meter HDMI kabel til prosjektor og byttet ut denne til en 10 meter kabel. Påfølgende film gikk greit i 30 minutter så streiket Panasonicen og viste U73 i displayet. Nå kan jeg kun kjøre HDMI hvis det går direkte mellom projektor og Panasonicen, forsøker jeg og kjøre igjennom onkyoen så får jeg U73 i displayet etter et par sekunder (ser ut som panasonicen forhandler med resten av utstyret så feiler det)
    Jeg får jo sett film og hørt surround, men jeg får ikke HD lyd ut.

The riddle:
    Hvilken enhet må inn til service? Onkyoen for Panasonicen streiker når det går igjennom den?
    Hvis jeg kun kobler Panasonicen til Onkyoen så viser ikke panasonicen feil, men så fort jeg setter på Optomaen så streiker det igjen.

Clue: Sniffer panasonicen at 1.3HDMI går ut til Onkyoen og setter igang med tiltak hvis dette ikke forhandler helt bra, og tillater den 1.2HDMI direkte til Optomaen?

Jeg trenger seriøst hjelp her!

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert bare for lang kabel. Har du mulighet til å prøve med 7-meters kabelen igjen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Det er sikkert bare for lang kabel. Har du mulighet til å prøve med 7-meters kabelen igjen?

Gikk seff tilbake til 7 meteren igjen, samme resultat. Plukket også ned projektoren og testet med en 5 meter, funket heller ikke. Kjøpte så en svindyr 1 meter for å bruke fra Panasonicen til Onkyoen, dette ga heller ingen resultat!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen hjelpe? kabelbudsjettet for 09 begynner å gå i rødt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    The riddle:
    Hvilken enhet må inn til service? Onkyoen for Panasonicen streiker når det går igjennom den?
    Slike gåter løses vel best ved eliminasjonsmetoden, dvs. bytte en og en enhet til det fungerer. Det er noe ordentlig herk, særlig hvis du bor utenfor allfarvei, men hvis du har en omgangskrets med "tilsvarende" utstyr er det kanskje muligheter...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Slike gåter løses vel best ved eliminasjonsmetoden, dvs. bytte en og en enhet til det fungerer. Det er noe ordentlig herk, særlig hvis du bor utenfor allfarvei, men hvis du har en omgangskrets med "tilsvarende" utstyr er det kanskje muligheter...
    Takk for svar, eliminasjonsmetoder har jeg svart belte i. Jobber med kvalitetssikring så har nok kjørt meg igjennom endel slike teknikker alt. Har selv masse HDMI kabler og forsøkt det meste av konfigurasjoner.

En ting er gjentagende, kjøres HDMI igjennom Onkyoen og kobler til Optimaen så streiker Panasonicen, tar jeg ut Optimaen så får Panasonicen kjøre! har som sagt tidligere forsøkt forskjellige kabler, det pussige er at alt virket lenge med en viss konfigurasjon, men nå virker det ikke... Strange!!

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å oppgradere firmware på BD30? Ellers så så jeg at det var et par tråder om noen med samme problem på avsforum.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i kablene - har du prøvd med en annen Onkyo recevier f.eks.?

Hvis kablene er det eneste du har byttet, vil jeg påstå du bare har brunt belte i eliminasjon ;-)

Hvis du har byttet på andre ting enn kablene så har du kanskje svart belte likevel...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i det du refererer til som allfarvei, eller skogen som jeg liker å kalle det så har ikke flust av onkyoer rundt meg, handlet onkyoen Poste Restante i sverige pga overprising i Norge så det er ikke superlett og få den byttet heller.

Hadde du tittet øverst i posten så står det at jeg trenger litt bistand til å finne ut hvilken enhet som må på service. For jeg tror jeg kan som du skriver drite i kablene...

Men firmvare upgrade på Panasonicen kan være en start! tak for konstruktivt svar St3ffaN!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du tittet øverst i posten så står det at jeg trenger litt bistand til å finne ut hvilken enhet som må på service. For jeg tror jeg kan som du skriver drite i kablene...
    Har jeg skrevet noe som skulle tilsi at jeg ikke har lest første posten? Du spurte om hjelp og det har jeg, så vidt jeg vet, forsøkt å yte... Vel, vel...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte mekke opp et ICE nettverk, hadde ikke kabel som var lang nok fra router til hjemmekino, men ICE redder meg igjen!

På Panasonicen var det versjon 1.0 og 1.2 versjon tigjengelig, oppdaterer nå, blir spennende!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hårsår du var i dag da Rune?

Jeg får konstruktiv hjelp fra noen og det er bra!

Å Drite i kabler og å påstå at jeg ikke har god nok kompetanse innen eliminasjons teknikker er det svært så lite konstruktivt!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware upgrade var ikke løsningen, så..... Spørsmålet om hvilken enhet jeg må be om service på er fremdeles åpent!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mitt tips å ta seg en tur til nærmeste Ellkjøp om du har noen i nærheten. Stikkordet er 30 dagers åpent kjøp

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener å hente ut en Panasonic for å swoppe dem?

Skummel tanke!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått fiksa det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    swaspsa sp

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har kjørt mitt oppsett nå i julen med:

Panasonic BD-35
    Onkyo TX-SR606
    Optoma HD65

Og nytt godt av Dolby True HD og DTS-HD, men hadde en litt kort 7 meter HDMI kabel til prosjektor og byttet ut denne til en 10 meter kabel. Påfølgende film gikk greit i 30 minutter så streiket Panasonicen og viste U73 i displayet. Nå kan jeg kun kjøre HDMI hvis det går direkte mellom projektor og Panasonicen, forsøker jeg og kjøre igjennom onkyoen så får jeg U73 i displayet etter et par sekunder (ser ut som panasonicen forhandler med resten av utstyret så feiler det)
    Jeg får jo sett film og hørt surround, men jeg får ikke HD lyd ut.

The riddle:
    Hvis jeg kun kobler Panasonicen til Onkyoen så viser ikke panasonicen feil, men så fort jeg setter på Optomaen så streiker det igjen.

Clue: Sniffer panasonicen at 1.3HDMI går ut til Onkyoen og setter igang med tiltak hvis dette ikke forhandler helt bra, og tillater den 1.2HDMI direkte til Optomaen?

Jeg trenger seriøst hjelp her!
    En kamerat med prosjektor hadde samme problem med Panasonic...som jeg også har...hans prosjektor hadde VGA inn med HDMI overgang, men ettersom dette kan "kopiere" det som går ut av Panasonicen, så kommer denne feilmeldingen....men våre Panasonicer er nyere BD DMP 55...og man bør sjekke oppdateringer....vet ikke hvordan din prosjektor er satt opp...
    bottom line: fungerte supert etter at han fikk ny prosjektor med HDMI inn...
    og han har laaang Monster Cable....gjennom en Sony Receiver...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut till att det drössar över med brukare med samma problem. I alla fall jag sett till nu är det ett handshaking issue, men Panasonic ser ut till att ha korten tätt till bröstet. Bara be att få en annan spelare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •