Epson TW 980. Problem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW 980. Problem?

Har en slik nevnt projektor. I mørke bilder og scener kan jeg så vidt se en "flekk" øverst til høyre i bildet. Denne er ca 10cm i diameter.

Har også et litt lysere parti øverst til venstre i bildet.

Har tørket av linsa for alt som heter støv, men "flekken" er fortatt synlig. Kona ser den ikke, men den plager meg...

Hva er dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en dust-blob (grunnet støv i lysbanen) som jeg nettopp stilte spørsmål ved selv (på en TW-2000). Har den en farge?

Jeg ser ut til å ha løst problemet etter litt systematisk prøv-og-feil.

Det hjalp ingenting å lett riste hele prosjektøren (med vekt på ordet lett).

Det som imidlertid hjalp (og det kan kun skyldes flaks) var å gjentatte ganger gå til minimum zoom/maksimum zoom, og det samme med fokus og vertikal og horisontal shift; mao lage så mye bevegelse som mulig i selve optikken. Dette må selvsagt gjøres med rolige bevegelser.

Bloben er nå borte etter en ukes plagsomt selskap og med litt flaks dukker den ikke opp igjen.

Om din blob (hvis det er dette du har) blir værende; er dette en garantisak og du kan kontakte epson for innbytte/reparasjon.

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var redd det var noe rusk på linsa...

Den har ikke noe farge som jeg kan se, bare et litt lysere felt på det mørke.

Jaja, før prøve å la linsene jobbe litt for å se om problemet blir borte.

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp en ny epson tw980. Den har vel bare ti timer på lampa, men jeg har også en flekk på bildet, men min flekk er grønn. Caset hos meg er at det føles som den ikke er der hele tiden. Bare i raske skifter til sort bilde. Så kan bildet fortsatt være sort, men flekken ser ut til å forsvinne, for så å komme tilbake.

Flekken min er midt i nedrekant av bildet. Utrolig irriterende. Har sendt mail til nettdata.no. Høre hva de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du var nok heldig der ja. Prøvde det samme som deg, uten hell. Blir nok service etter bare 5 timers bruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •