Ptae 500, skifte pære eller bytte projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ptae 500, skifte pære eller bytte projektor?

Prisen på pæra er over 3000,- Pæra har ikke ryki enda, men får varsel om å bytte den. Syntes bildet er blitt dårlig, blir bildet dårligere etterhvert som pæra blir slitt?

Hvor bra blir bildet på denne med ny pære, kontra ny projektor til under 10.000?

Takker for alle innspill....!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt en brukt til under 10k. Hadde aldri lagt ut ny pære på en ae500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikka litt på brukt...., men hva kan man forvente å få av bildekvalitet under 10.000?

Blir det bedre enn min gamle med ny pære?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bildet blir en del dårligere etterhvert som pæra blir brukt mye. Jeg har lest tråder her på forumet der det blir hevdet at å sette i ny pære oppleves som å få ny prosjektor i huset. Jeg har ikke prøvd selv enda. Dersom du er fornøyd med den prosjektoren du har så blir det jo en vurderingssak som du selv må gjøre. Dersom pæra koster 3000 så får du ikke noen ny bedre prosjektor til den prisen.

Har du derimot tenkt å oppgradere til en bedre prosjektor uansett, så er jo dette et ekstra argument for å gjøre det nå.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lcd panelene blir vel også litt "slitt" etterhvert. Ligger en benq 8720 på avtorget, den burde du få til en grei pris. Hvis du har plass til å ha dlp da. Du vil ivertfall få mye bedre sortnivå med en nyere projektor. Har selv hatt ae300, 700 og 900.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde vurdert helt ny projektor. Men det er jo dyrere da, så du får vurdere selv. Er det misfarging på bildet eller er det bare at det er dårligere effekt på pæra?

For all del, det kan være godbiter på bruktmarkedet også, men prisene faller fort på PJ, så se hva du kan få hvis du kjøper helt nytt.

/S

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tror jeg hadde vurdert helt ny projektor. Men det er jo dyrere da, så du får vurdere selv. Er det misfarging på bildet eller er det bare at det er dårligere effekt på pæra?

For all del, det kan være godbiter på bruktmarkedet også, men prisene faller fort på PJ, så se hva du kan få hvis du kjøper helt nytt.

/S
    Nå er det nok dessverre omvendt, en stor fare for at prisene går opp. Så skal man kjøpe nytt så bør det gjøres ganske fort.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en faktor av to forhold, valutakurs og prisforlangende fra fabrikk/distributør. Valutakursen er den som det har gått verst ut over for vår importdel, mens prisforlangende kan ventes å synke (i lokal valuta). Netto er det ikke sikkert det blir så stor forskjell. Uansett, valutakursene kan endres bare den økonomiske situasjonen går tilbake til normalt.

/S

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 700 selv, betalte 2100,-. for denne her på avforum for ca 1/2 år siden. da hadde pæra gått ca 600timer...

så hadde heller aldri byttet pære i en sådan pj, blir iallefall aldri gjort for min del. den blir brukt til den ikke funker lenger og så er det boss...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har en 700, der røk pæra etter 800 timer. Etter 800 timer med den nye pæren så har projektoren begynt å blinke av og til.
    Så du kan være uheldig å skifte pære på din 500 og noe annet skjer med projektoren så kan det fort bli dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar..., har vært mye skeptisk til å kjøpe ny pære, merkelig at disse skal være så dyre...., kan ikke selge spesielt bra til den prisen, vil tru at dersom det er noen som sitter med lager av disse, så vil de brenne inne med dem

Vurderer også å kjøpe en 50" plasma istedet, blir ikke like stort bilde, men levetiden er ivertfall bra.... får sette 37 tommern på soverommet, den størrelsen passer bedre der

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere kjøpt mine prosjektorlamper fra pricejapan.com, men slik som valutakursene er nå, så er det ikke like mye å spare på det lenger.
    Min AE700 fikk problemer med brent blått polafilteret etter 5000 timer, og det er ikke unormalt etter hva jeg leser. Jeg ville nok vurdert gjenværende levetid opp mot prisen på ny pære, og prisen på ny prosjektor. Jeg ser jo nå at det har vært stor fremgang i bildekvalitet siden jeg kjøpte min 700, og det må jo også tas med i beregningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •