TW-2000/1080UB med "dust blob" (løst)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TW-2000/1080UB med "dust blob" (løst)

Min 1080UB har fungert knakende fint de første 530 timene, men har nå fått en sjenerende grønn flekk på ca 10cm diameter som er synlig i mørke bilder med noe kontrast.

Jeg antar dette er det beryktede "dust blob" problemet som av og til besøker lcd-prosjektorer. Feilen dekkes med erstatningsprosjektor innenfor garanti, men jeg har dessverre kjøpt den i USA og de kan ikke sende ut av landet. Epson norge er forståelig nok ikke til hjelp.

Grunnet utgifter til forsendelse/retur samt problematisk inn/ut fortolling og dette med krav om amerikansk adresse lurer jeg på om det finnes noe alternativ for å fikse problemet (fortrinnsvis uten at garantien ryker)?

Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett fraktselskap som spesialiserer seg på dette problemet. De gir deg en postboks-addresse i USA, som varen sendes til, og de befrakter den vidrere til deg. Tjenesten heter JetCarrier Mailbox på JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA - burde ikke det løse problemet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert å benytte disse ja (ender nok opp med det til slutt). Kostnaden blir relativt betydelig med all frakt frem og tilbake (for ikke snakke om problemene jeg antagelig møter med refundering av mva) så jeg ville klart foretrekke å betale for en lokal utbedring hvis det var mulig.

Takk for sist forresten; handlet en Barco 800 av deg for noe sånt som 10 år siden (du gikk over til plastverktøy etter en dramatisk installasjon :-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg har klart å bli kvitt problemet. Løsningen er beskrevet her hvis noen får et lignende problem senere (men jeg hadde nok uforskammet flaks).

http://avforum.no/forum/digitale-pro...0-problem.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •