Sanyo PLV-Z700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo PLV-Z700

Noen som har hørt noe om Sanyo PLV-Z700? På papiret ser den ganske lik ut som f.eks. Epson EMP-TW980, men den har en del mindre viftestøy.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det spørsmålet kunne jeg tenke meg å stille på nytt.

Er i en form for "tenkeboks" søken etter en HD-prosjektor.

Det er jo kjent at utviklingen av nye modeller og produkter ramler inn på markedet i en psyko fart. Derfor har jeg lite lyst til å putte overdrevent mye penger i prosjektoren, men samtidig har jeg lyst på Full HD mulighet, og et godt bilde.

Jeg som sikkert mange andre sorterer ut noen kriterier jeg kunne tenke meg.

Støy
    Fysisk størrelse
    Antall HDMI kontakter
    Full HD
    Design (Koneaksept)
    Mulighet for 80" fra 2,6m montert avstand.

Jeg har med bakgrunn i dette derfor pekt ut følgende alternativer, henholdsvis fordelt i to kategorier:

1.Kan akseptere klassen, og vil sannsynligvis bli fornøyd når den er på plass....

Med følgende projektorer:

Sanyo PLV-Z700 - Pris 11190,-
    : Har lite støy oppgitt 21db, 2 hdmi kontakter, fåes i hvit, lav pris.
    :evil: : Tester sier dårligere sortnivå, kjedelig design

Epson EMP-TW1000 - 13990,-
    : Gode tester som sier bedre sortnivå, Stilig design.
    :evil: : Kun 1 hdmi, forholdsvis mye støy, dyrere enn Sanyo PLV-Z700.

eller

2. Klassen jeg egentlig ønsker å gå for, men.. synes de egentlig er litt for dyre!

Sanyo PLV-Z3000 - 21990,-
    : Har lite meget støy oppgitt 19db, 2 hdmi kontakter,
    :evil: : kjedelig design, kan kun fåes i sort (ut i fra hva jeg har fått info om)

Epson EMP-TW2000 - 22990,-
    : Gode tester som sier bedre sortnivå, Stilig design.
    :evil: : Kun 1 hdmi, forholdsvis mye mer støy (24 db) og dyrere enn Sanyo PLV-Z3000. Kan kun fåes i sort.

Har lest tester rundt om på ovennevnte. Epson ser ut til å vinne bildesiden. Dette er jo selvsagt det viktigste. Men dette med støy og tilkobling er viktige parametere. Hadde Epson støyet mindre og hatt 2 hdmi hadde jeg hatt lite å utsette.

Jeg har ikke sett bilde på noen av disse. Men det er det sikkert mange som har. Hvem bør jeg gå for her???

Og så er det jo gående et PowerBuy på Epson EH-TW3000 som skaper skurr i min plan

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion

Jeg har ikke sett bilde på noen av disse. Men det er det sikkert mange som har. Hvem bør jeg gå for her???

Og så er det jo gående et PowerBuy på Epson EH-TW3000 som skaper skurr i min plan
    Hvis du har råd til å gå såpass opp i pris som du skriver, så er vel Sony VPL-HW10 et godt alternativ Eller så fikk Panasonic PT-AE3000 "best i test" i det nye Lyd&Bilde, men den koster jo noen tusenlapper mer. Optoma HD800X LV fikk "beste kjøp" og er ganske bilig med godt bilde. Men den støyer litt mer, så sånn sett kanskje ikke like aktuell?

Det er nok ikke alltid mulig å få både i pose og sekk Personlig velger eg å vente litt. Men vil du kjøpe NÅ, og til under 15.000,- så tror jeg nok du må gjøre et lite valg mellom best mulig bilde, eller mindre viftestøy. Vil du ha en billig projektor med lite viftestøy, så tror jeg nok ikke Sanyo PLV-Z700 er noe dårlig valg. Det er jo tross alt full HD :-D

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bringer opp igjen denne tråden i håp om at noen har testen denne projektoren.

Har i utgangspunktet vært på utkikk etter en brukt TW1000/980,Z2000 eller rett og slett en TW700 pga begrenset budsjett. ( Les:Min bedre halvdel mener at det frimerke av en 42" vi ser på i dag er MER en stort nok til film,og det å handle projektor er bortkastede penger,spesielt når vi burde handle både ny sofa,nye sprosser etc. :roll: )

Har igrunnen ikke tatt denne med i vurderingen før jeg las denne testen.Sanyo PLV-Z700 1080p Home Theater Projector Review: Overview

Så vidt jeg kan se så ser den meget lovende ut,kansje med et lite unntak av sortnivå.Eneste jeg ikke helt skjønner i denne testen er at screenshotene fra Z700 stort sett ser best ut av alle når de viser samme bilder fra andre projektorer,igjen med unntak av sortnivå.Men her er det kansje meg som ser på feil ting?

Så,vil et prishopp på 3000,- (TW1000) kunne forsvares på et begrenset busjett? Eller kan jeg like godt gå for en TW700,og komme billigere ut totalt enn prisen for bare projektor ved kjøp av Z700? (billigste TW700 pr. idag: 8065,- )

Har i utgangspunktet mest lyst på 1080 projektor ettersom jeg har både HD-DVD og Blu-Ray i hus,men hadde vel mest sannsynelig blitt fornøyd med en 720p ettersom jeg ikke har noe å sammenligne med.
    Når det gjelder brukt så vet jeg ikke om jeg har tålmodighet til det,dukker i beste fall opp en aktuell annen hver måned,og de forsvinner somregel innen få timer.

Kan vel også nevne grunnen til at utvalget er såpass begrenset.Sliter med plassering på de fleste pga en !€#"&# ovn som står plassert bak i kjellerstuen,pluss lav takhøyde.
    Planlagt plassering blir da en kasteavstand på ca 5m,med projektor ca. 50-60 cm til sides for senter på lerret,og et 90" lerret.

mvh
    En som er lei av å se film på reisetv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk på denne testen før du handler.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Bringer opp igjen denne tråden i håp om at noen har testen denne projektoren.

Har i utgangspunktet vært på utkikk etter en brukt TW1000/980,Z2000 eller rett og slett en TW700 pga begrenset budsjett. ( Les:Min bedre halvdel mener at det frimerke av en 42" vi ser på i dag er MER en stort nok til film,og det å handle projektor er bortkastede penger,spesielt når vi burde handle både ny sofa,nye sprosser etc. :roll: )

Har igrunnen ikke tatt denne med i vurderingen før jeg las denne testen.Sanyo PLV-Z700 1080p Home Theater Projector Review: Overview

Så vidt jeg kan se så ser den meget lovende ut,kansje med et lite unntak av sortnivå.Eneste jeg ikke helt skjønner i denne testen er at screenshotene fra Z700 stort sett ser best ut av alle når de viser samme bilder fra andre projektorer,igjen med unntak av sortnivå.Men her er det kansje meg som ser på feil ting?

Så,vil et prishopp på 3000,- (TW1000) kunne forsvares på et begrenset busjett? Eller kan jeg like godt gå for en TW700,og komme billigere ut totalt enn prisen for bare projektor ved kjøp av Z700? (billigste TW700 pr. idag: 8065,- )

Har i utgangspunktet mest lyst på 1080 projektor ettersom jeg har både HD-DVD og Blu-Ray i hus,men hadde vel mest sannsynelig blitt fornøyd med en 720p ettersom jeg ikke har noe å sammenligne med.
    Når det gjelder brukt så vet jeg ikke om jeg har tålmodighet til det,dukker i beste fall opp en aktuell annen hver måned,og de forsvinner somregel innen få timer.

Kan vel også nevne grunnen til at utvalget er såpass begrenset.Sliter med plassering på de fleste pga en !€#"&# ovn som står plassert bak i kjellerstuen,pluss lav takhøyde.
    Planlagt plassering blir da en kasteavstand på ca 5m,med projektor ca. 50-60 cm til sides for senter på lerret,og et 90" lerret.

mvh
    En som er lei av å se film på reisetv.
    Du bør kjøpe "1080 projektor" hvis du har råd. Hvis du velger å ikke kjøpe full HD, så kan du spare mye penger på å kjøpe andre fullgode, lite brukte 720 projektorer til en meget billig bruktpris. Maaange som kvitter seg med slike nå, så der kan du gjøre et knallkjøp. MEN ingenting kan sammenlignes med FULL HD, hehe

Du må nok gjøre deg et valg mellom pris, bildekvalitet og viftestøy. Det virker som du (eller kona) helst ikke vil bla opp alt for mange laken, så da er vel de billigste mest relevante? En full HD projektor til 12.000,- er absolutt verdt pengene. Ser du får kjøpt Optoma HD800 til ca 12.000,- både hos Komplett og AV-shop nå, og det er et godt kjøp Men hvis du tror du vil bli plaget med viftestøyen, så kan det hende Sanyo 700 er et bedre valg for deg.

Vil anbefale deg å få tatt en prøvetitt et sted, så får du gjort deg opp en mening om hvor mye bildekvalitet kontra viftestøy påvirker deg.

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jo,har lest den testen i L&B.En ting jeg la merke til i den jeg linket til er at i motsetning til testen i L&B så får den mye skryt for bildeskarphet.De strupet den riktignok ganske mye ned,men det burde vel kansje la seg gjør i et mørkelagt rom på et 90" lerret,selv med litt lyse vegger?

Når det gjelder viftestøy så tror jeg ikke det er et veldig stort problem,klarer tross alt å holde ut med PS3 på et vis. :roll:

Optoma HD800 er dessverre uaktuell pga plassering.Hadde jeg hatt det fritt frem hadde det nok hengt en 8720 der en stund nå.

Jaja,får nok følge med på bruktmarkedet en stund til før jeg bestemmer meg,med mindre jeg kan legge inn stor bestilling på onsdagskvelden da...

Ble det forresten handel på deg Superbit,eller valgte du å sitte på gjerdet en stund til?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Takker for svar.

Når det gjelder viftestøy så tror jeg ikke det er et veldig stort problem,klarer tross alt å holde ut med PS3 på et vis. :roll:

Ble det forresten handel på deg Superbit,eller valgte du å sitte på gjerdet en stund til?
    Jeg vil nok si at de fleste projektorer bråker mer enn PS3. Men plasseringen har selvsagt mye å si. Hvis du ikke sitter med projektoren hengende rett over deg, så blir jo viftestøyen mindre merkbar og bildekvaliteten et viktigere punkt

Jeg sitter fremdeles på gjerdet. Jeg håper det i løpet av 2009 skal komme en projektor i 15.000,- kroners klassen, med supert bilde og mindre viftestøy enn 27 dB. Men muligens venter jeg forgjeves, hehe..

En annen grunn til at jeg venter er at jeg for tiden studerer og bor på hybel. Så passer bedre å handle projektor neste år når jeg flytter tilbake til leiligheten min. Da har jeg fått spart opp enda mere penger, så er godt mulig jeg øker budsjettet til 20.000,- for å bli 110% fornøyd. Men som du sier så sitter jeg på gjerdet, så kommer det noe interessant til e god pris før den tid, så ligger ikke visa-kortet langt unna

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •