Innspill til hjemmekino oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspill til hjemmekino oppsett

Hei,
    Trenger noen tips og råd til hjemmekino oppsett før jeg knekker igang med handel.

Inngangsverdier:
    - loftsstue på ca 25kvm
    - vindu kan blendes totalt, dvs kun bruk i tilnærmet helt mørkt rom
    - skråtak der projektor skal monteres (i tak) og der lerret skal monteres
    - avstand fra øyne til lerret ca 3m
    - totalpakkebudsjett rundt kr 27000
    - forsterker Yamaha RX 663 evt Onkyo TXSR 606
    - høyttalere Dynavoice F6 + S4 + C4
    - subwoofer XTZ 99 12"
    - bluerayspiller Panasonic DMPBD35 (evt Sony BDPS350)
    - projektor Epson TW700/980
    - skal primært brukes til film og spillkonsoll, lite ren musikklytting
    - null erfaring med hjemmekino fra før

Etter mye lesing av tester og tråder på nett sitter jeg igjen med et par momenter jeg håper noen med god erfaring kan hjelpe meg med videre:

1) Virker oppsettet fornuftig mtp effekt og sammensetning?
    2) Er det hipp som happ med Yamaha 663 vs Onkyo 606? (Ser av tester at de er omtrent jevnbyrdige, men at Onkyo har 4 HDMI mot Yamaha 2, pluss at de ligger omtrent likt i pris)
    3) Heller mot Panasonic blueray alternativet, da den i test oppgis å spille vanlige DVD`er bedre enn Sony. Prismessig er det jo minimal forskjell.
    4) Projektor: Her er jeg noe usikker. Hadde i utgangspunktet omtrent bestemt meg for Epson TW700, men en tråd henviste til at man burde ha full HD-projektor til blueray (som jeg primært kommer til å bruke oppsettet til) Er det da såpass stor forskjell at jeg bør gå opp til en Epson 980 fremfor en 700? Jeg er jo ingen feinschmekker på hjemmekino ennå, men hvis det er store forskjeller med full HD projektor til et par tusenlapper ekstra så kan jeg fint leve med gå opp et hakk. Budsjettet tar høyde for en projektor i prisleiet 8-12000. Om noen har et stalltips til en projektor som kan danke ut Epson alternativene mottas det med takk....
    5) Hushbox: Noen som har link eller tips til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke annet så hadde det vært supert om noen kunne fortelle om Epson TW980 er å foretrekke fremfor TW700 til ren blueray titting?

Ser at prisforskjellen ikke er mer enn ca kr 2500, og det er det kanskje verdt? Eller holder det i lange baner med en TW 700?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg tror ikke du blir missfornøyd med TW-700. Jeg er veldig godt fornøyd med den! Men skulle jeg kjøpt i dag så hadde jeg nok lagt på de lappen som trengs får å få en TW-1000 f.eks. (Komplett.no - Epson Projector EMP-TW1000 -Demo)

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjemmekino

til 27 000 så kan du kanskje vurdere denne høytaler pakken til 13 000 med i pakken, da får du bedre lyd enn om du skulle velge dynavoice, dynavoice er bra altså, har dynavoice f6 selv, men mot xtz pakka skal jeg tørre å påstå at de dynavoice du har sikta i mot, kommer de til litt for kort til, sjekk ut denne linken

Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av askjer
    Jeg tror ikke du blir missfornøyd med TW-700. Jeg er veldig godt fornøyd med den! Men skulle jeg kjøpt i dag så hadde jeg nok lagt på de lappen som trengs får å få en TW-1000 f.eks. (Komplett.no - Epson Projector EMP-TW1000 -Demo)
    TW1000 er helt sikkert fin, men TW980 til kr10999 tror jeg holder mer enn nok til mitt "hobby" oppsett:
    AVshop.no / EPSON EMP-TW980 LCD-projektor Full-HD
    Er jo også greit å kjøpe helt nytt mtp garanti osv, selv om demo TW`en fra komplett sikkert har garanti (men tross alt koster kr 2600 mer) Hovedhensikten med TW980 er å få full HD, men man merker kanskje ikke forskjellen fra TW700 til 980?

Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    til 27 000 så kan du kanskje vurdere denne høytaler pakken til 13 000 med i pakken, da får du bedre lyd enn om du skulle velge dynavoice, dynavoice er bra altså, har dynavoice f6 selv, men mot xtz pakka skal jeg tørre å påstå at de dynavoice du har sikta i mot, kommer de til litt for kort til, sjekk ut denne linken
    Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Joda, har kikket på XTZ pakka også, men prøver å holde budsjettet nede. Vet smertelig av erfaring fra tidligere gadget kjøp at "litt oppgradering her og litt oppgradering der" fort tømmer kontoen mer enn det smaker til slutt. I tillegg kommer ungene til å sove to rom bortenfor kinostua, og da får jeg heller vente til de blir litt større før det klemmes til med mer volum....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største negative momentet med Onkyo'n er at den ikke har pre-out. Det har Yamaha'en og du kan dermed bruke en effektforsterker om du ønsker det.
    Hvor stort lerret skal du ha? Dette må du ta i betrakning ved kjøp av pj. Det ligger forøvrig en BenQ 8720 ute på torget nå. en meget bra pj til prisen, men ikke nødvendigvis den som passer i ditt oppsett mtp på størrelse på lerret og kastelengde.
    Ellers ser vel planen din ut til å være velfundert og blir helt sikkert bra til slutt. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Den største negative momentet med Onkyo'n er at den ikke har pre-out. Det har Yamaha'en og du kan dermed bruke en effektforsterker om du ønsker det.
    Hvor stort lerret skal du ha? Dette må du ta i betrakning ved kjøp av pj. Det ligger forøvrig en BenQ 8720 ute på torget nå. en meget bra pj til prisen, men ikke nødvendigvis den som passer i ditt oppsett mtp på størrelse på lerret og kastelengde.
    Ellers ser vel planen din ut til å være velfundert og blir helt sikkert bra til slutt. :-D
    Var ikke klar over at Onkyoen ikke hadde pre out. Kan vel være kjekt om man ønsker mer effekt etter hvert ja, så da blir det nok Yamaha 663. Når det gjelder projektor så har jeg skjønt det slik at Epson TW serien er veldig fleksibel mtp kastelengde. Det blir relativt kort avstand fra sweetspot til lerret, ca 3m, og da blir vel Epson bra (?) Lerretstørrelse er jeg veldig usikker på... Med en avstand på ca 3m frem til lerretet, er det ca 187cm takhøyde der lerretet møter skråtaket. Vet ikke hvor mye minimum lerretet må opp fra gulvet, 20cm? Isåfall har jeg ca 160cm vertikalt til disp. I bredden er rommet ca 3m bredt, så det er vel neppe noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •