Fargeproblemer Panasonic AE500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fargeproblemer Panasonic AE500

Har hatt Panasonic AE500 en god stund nå og har hatt den såpass lenge at jeg begynner å irritere meg over saker og ting. Langs hele venstre kant av bildet går det en gul stripe ca 2 pixler bredt. Langs høyre kant kommer denne igjen som en grønn stripe. Samme fenomen opptrer også i toppen og bunnen av bildet. Går en veldig nær bildet kan en se (særlig under datavisning) at det samme fenomenet også opptrår på selve bildet. For meg virker det som en eller flere av lcd panelene har forskyvet seg ut fra optimal stilling. Nå kan jeg ikke nok om teknlogien til å vite om dette er mulig eller ikke, men problemet med bildet er der i alle fall.

Lurte derfor om det var noen AE500 eiere der ute med samme problem og om dette er et problem som det er mulig å få rettet opp på et serviceverksted?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av argumentene for at DLP var bedre enn LCD under årets symposium var akkurat det problemet du beskriver.(at panelen kommer ut av stilling) Selfølgelig var det Texas Instruments sin mann som sa dette, men likavell så er det sikkert noe i det.

Tror du det har vært slik hele tiden heller er det bare du som har begynt å legge merke til det?.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok vært slik hele tiden, men har begynt å irritere meg mer og mer over det i den siste tiden.. Hva var konklusjonen fra Texas mannen? Er det mulig å få problemet rettet opp eller er det noe en må leve med?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sa ikke noe om det bortsett fra å reklamere om at en chips/tre chips dlp ikke hadde dette problemet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett dette selv, kan du ta bilde av det? Og har det vært der hele tiden som peakman sier?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har ikke tilgang på digitalkamera desverre. Prøvde å ta et bilde ved hjelp av mobilen men det ble ikke bra. Problemet har vært tilstede helt siden prosjektoren var ny.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •