Dybdetest: Sony VPL-HW10 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja jeg var på projektor 2009 og må si at HW10 var meget god opp i mot flere av de som ble vist det eneste var sortnivået som ikke var helt i klasse med de beste men den må jo være et meget godt kjøp for de som er på jakt etter en til under 20k.
    Mvh bigtor

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gratulerer, bare å ta deg turen til landstreffet om et par uker (20-22. februar), så kan du få sammenlignet HW10 mot både VW80, HD750, TW3000, TW5000 og en rekke øvrige varianter... Vi så jo hva HW10 kunne prestere allerede på Electroworld tidligere i år, og med unntak av sortnivå har den svært høy ytelse på de fleste øvrige parametere. Sort er den jo også god på, men det er hovedsakelig her "toppmodellene" skiller seg ut en del (i tillegg til finesser som motorisert zoom osv...).

Gleder meg selv faktisk, spesielt ettersom vi nå i ro og mak skal få kalibrert opp projektorene! Vi får også håpe vi får ordnet med en "endelig" versjon av TW5000...
    He, he. Jo, om jeg hadde hatt muligheten, kunne jeg gjort det. Men jeg har ikke tid til å reise bort den helga. Jeg er ganske interessert i å bli med på et powerbuy på HW10, men jeg skulle gjerne hørt om erfaringer først. Men de kommer vel etter treffet, tenker jeg. Kunne tenkt meg å høre hvordan en DLP DarkChip 3 er sammenlignet med denne SXRD-brikken.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også på projektor 2009, og kan bare bekrefte at hw10 gir veldig bra valuta for pengene, Er selv på utkikk etter ny projektor i 20K+- klassen og i øyeblikket ligger denne meget høyt på min liste.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en slik,gleder meg.
    Den ble sendt idag,så regner med å ha den over helga.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne i praksis i forhold til Epsons TW5000?
    Tenker på Epson som førsteutgave og ikke helt feilfri. Er på leit etter ny PJ og TW5000 var førstevalget. Den er helt uaktuell så lenge den ikke fungerer som den skal. Ser nå på HW10. Har erfaring fra Sony fra før. Utelukket positiv til Sony så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med spill på HW10?
    Tenker da både på PC og PS3.
    Klarte å google meg frem til at den skal ha en respons tid på 2.5ms som lover godt forutsatt at det ikke stor input lag.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Hvordan er denne i praksis i forhold til Epsons TW5000?
    Ta et lite søk i forumet. Det er mange diskusjoner om temaet.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 67Storm
    Noen som har erfaring med spill på HW10?
    Tenker da både på PC og PS3.
    Klarte å google meg frem til at den skal ha en respons tid på 2.5ms som lover godt forutsatt at det ikke stor input lag.
    Spiller av og til Counter Strike Source på HW10. Det er uten tvil den råeste PC-monitoren jeg har prøvd opp gjennom tidene. Med det mener jeg; respons, farger, dynamikk og skarphet... :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ta et lite søk i forumet. Det er mange diskusjoner om temaet.
    Har trolig lest meg blind på måleresultater. Har funnet lite om hva den enkelte bruker opplever uten å nevne måleresultater.
    Har funnet mere i det siste og heller mot at HW10 også er verdt pengene.

Litt OT:
    Epson synes jeg har en utfordring når det gjelder SW/HW som er nevnt flere plasser. Minner om Canal Digital som de første årene svarte at "det må en regne med" når en ikke fikk inn en av kanalene.
    Har sendt mail til Epson ang. utfordringene, men får ikke svar. Noen som har kontakt med de kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av HW10

Ser på HW10 for tiden. Hvis jeg forstår riktig, må denne projektoren plasseres innenfor bilderammen?

Jeg har i dag en longthrow DLP med offset, noe som passer fint til rommet mitt. Hw10 er ingen lyskanon, så når jeg ser på projektorcentral sin kalkulator foretrekker den kortere avstander. Jeg har et 106" grått rammelerret, og maks avstand fra lerret til bakvegg er 5.30m. Jeg kunne igrunnen tenkt meg å ha den så nær bakveggen som mulig, for at den ikke skal henge i veien. Hvor mye lysstyrke bør jeg ha (nits eller fL)?
    Optimalt hadde vert en avstand på 4.55m mellom lerret og og linse. Bilr den da for svak?

Kalkulatoren til projektorcentral tar vel utgangspunkt i lapmen i øko-modus? Tror dere den vil gi nok lys uten øko? Eller blir det kompromisser, slik at jeg bør finnen en annen plassering?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Ser på HW10 for tiden. Hvis jeg forstår riktig, må denne projektoren plasseres innenfor bilderammen?

Jeg har i dag en longthrow DLP med offset, noe som passer fint til rommet mitt. Hw10 er ingen lyskanon, så når jeg ser på projektorcentral sin kalkulator foretrekker den kortere avstander. Jeg har et 106" grått rammelerret, og maks avstand fra lerret til bakvegg er 5.30m. Jeg kunne igrunnen tenkt meg å ha den så nær bakveggen som mulig, for at den ikke skal henge i veien. Hvor mye lysstyrke bør jeg ha (nits eller fL)?
    Optimalt hadde vert en avstand på 4.55m mellom lerret og og linse. Bilr den da for svak?

Kalkulatoren til projektorcentral tar vel utgangspunkt i lapmen i øko-modus? Tror dere den vil gi nok lys uten øko? Eller blir det kompromisser, slik at jeg bør finnen en annen plassering?
    Det er riktig at HW10 ikke er noen lyskanon, men den er ikke veldig lyssvak heller. 106" lerret bør ikke by på noen problemer så sant du ikke ønsker å få sveiseblink.....

Når det gjelder plassering og linsefoskyvning, se her:
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ens-skift.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken, den oppklarte fint hva jeg tenkte å ang. takplassering.

Jeg vet HW10 ikke er lysfattig, og mer enn god nok. Bekymringen min er om den er lyssterk nok til å lyse opp 106" grått lerret ved stor kastelengde. Klarer den 106" uten bruk av zoom?

I følge projectorcentral er den da for lysfattig, og gir 39 nits. Midt i det grønne feltet er ca 50 nits, så hvor mange nits bør jeg ha?

Rommet mitt har forøvrig hvite vegger/tak, men ellers god lyskontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Justering i forhold til fabrikkoppsett HW10

:-D Jeg har nå fått HW10 på plass - og førsteinnrtykket er vanvittig bra. Jeg har derfor ikke justert / endret på noe i forhold til "ut-av-eska-oppsettet"

Før jeg begynner å teste og prøve, ønsker jeg gjerne å høre andres erfaringer med denne pj - og evt hvor jeg kan ha "mest" å hente på justering / endring i menyene forå oppnå optimalt utbytte. (Har ikke kalibreringsutstyr)

Mener jeg en gang fant et oppsett fra en person her inne som hadde skrevet i en tråd hvilke endringer som han hadde gjort - og lagt dette ut i en tråd... Finner ikke denne nå, så kanskje noen vet hva jeg tenker på - og kan henvise?

Jeg ønsker ikke å justere og surre så mye før jeg faktisk vet at de tingene jeg endrer, kan løfte opplevelsen ett hakk. Er rookie innen pj - så derfor ønsker jeg ikke å rote for mye i menyene:-D

Så dersom noen har erfaringer og gode råd om hvordan jeg kan prøve meg fram - uten å lage kluss - tar jeg imot alle gode råd

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •