Dybdetest: Sony VPL-HW10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg takker for alle hyggelige kommentarer, og det er vel heller ikke så unaturlig at jeg og Gorm holder kontakt utenfor forumet? Det er viktig å ha en likesinnet å prate med når man står fast i en kalibrering

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VPL-HW10 støtter ikkje cinemascope. Men er 2.35:1 virkelig så mykje bedre enn 16:9? Feks no når eg skal oppgradere både lerret og projektor, bør eg satse på 2.35:1? eventuellt kva prisklasse må eg opp i?

Eg bruker projektoren min mykje til å sjå på TV, der mange av sendingene er 16:9. Da vil eg få eit problem med 2.35:1 lerret?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...svaret er avgitt hvis du bruker projektoren mye til 16:9, Vaden, velg et 16:9-lerret! 2.35:1 er et veldig veldig morsomt format, men uten motorisert zoom og fokus, samt manuell lens-shift, vil det rett og slett bli for tidkrevende å drive å zoome ut og inn for hver gang du skal endre format slik jeg ser det... Selv med motorizerte linsefunksjoner tar det en del tid å endre zoom / fokus / lens-shift fra 16:9 til 2.35:1...

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Flott. En av projektorkandidatene mine dette. Takk for flott test.

Ville du si at denne er bedre enn BenQ W5000 på SD-materiale (sortnivå, dynamik, panoreringer)?
    Jepp,virkelig en flott test dette.....men lurer på det samme som Tiger her

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått sammenlignet de to aktuelle projektorene, men ville utvilsomt valgt HW10 forran W5000. Sistnevnte vil aturligvis også ha fordeler, spesielt med tanke på skarphet og dynamikk i lysere scener, men vil mangle en del blant annet på maksimalt sortnivå.

Mulig noen som har sett nøje på begge kan gi en kommentar ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått min HW10 og er veldig fornøyd. Dette er min første projektor og mitt først steg inn i HD verden. Det er ikke annet å si enn WOW! Bildet er krystallklart og skarpt. Det er flotte farger og fin flyt i bildet. Og den er lydløs i min bok. Blu-ray spilleren (Sony BDP-S550) støyer mer!

Projektoren ble satt opp provisorisk i det blivende kinorommet med en kasteavstand på 5 meter og på en hvitmalt vegg som skal fungere som lerret ( 265x148 ).

Jeg er ingen ekspert på å ta bilder av "pj in action". Jeg ser ihvertfall at bildene burde vært tatt mere rett på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke fått sammenlignet de to aktuelle projektorene, men ville utvilsomt valgt HW10 forran W5000. Sistnevnte vil aturligvis også ha fordeler, spesielt med tanke på skarphet og dynamikk i lysere scener, men vil mangle en del blant annet på maksimalt sortnivå.

Mulig noen som har sett nøje på begge kan gi en kommentar ?
    Hei,
    Virker som Sony HW10 anbefalles foran BenQ W5000, men er den verdt 6000 kroner mer? Prisen er fra AVShops pakkepris med lerret.

Mvh
    Gustav

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å gå for pakke tilbudet på avshop.
    Men hvordan er lampe garantien på pj???
    Leitet litt rundt men fant ingen ting.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Norgoon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampegarantien til Sony er nok ikke noe å skryte av Hvis jeg ikke husker feil er det 3 mnd og 500 timer eller der omkring. Oppgitt gjennomsnittlig levetid på pæra er betydelig bedre, mener det er 3000 timer. Ny pære kommer på drøyt 2.500,- og det er jo ikke av de dyreste. Har denne PJ selv og er veldig fornøyd. Må bare få "oppgradert" lerretsløsningen min så blir det helt knall. Har en DIY malt MDF, men det er ikke optimalt. Jeg bruker "constant height" og zoomer og ordner - bredde i 2.35:1 er 265cm med høyde 112. Litt jobb med zooming, men bildet tåler det godt og kinofølelsen blir vesentlig bedre!
    Hvis du bruker pakketilbudet på AVShop kan du vel også bestille ekstra lampeforsikring tror jeg....

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norgoon
    Jeg bruker "constant height" og zoomer og ordner - bredde i 2.35:1 er 265cm med høyde 112. Litt jobb med zooming, men bildet tåler det godt og kinofølelsen blir vesentlig bedre!
    Hvis du bruker pakketilbudet på AVShop kan du vel også bestille ekstra lampeforsikring tror jeg....
    Mulig dumt spørsmål, men har du noe anamorfisk linse på denne eller fikser projektoren ting selv ?

peram

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ingen anamorfisk linse, skulle gjerne hatt det - men hvis jeg har forstått det riktig funker ikke det med denne PJ uansett. Mao zoomer jeg slik at de svarte kantene over og under havner utenfor ramma. Dette fører igjen til at jeg mister litt oppløsning og lysstyrke - dette kan du lese mye om her på forumet i diverse tråder - men som sagt jeg synes dette fungerer greit, til tross for at det er litt "jobbigt" med zoom og bildeplassering på høyden (må bruke vertikal linseforskyvning eller hva det nå heter...).

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE
    Hvis du bruker pakketilbudet på AVShop kan du vel også bestille ekstra lampeforsikring tror jeg....[/QUOTE]

Noen som vet noe mer ang dette,fant ikke noe på avshop siden.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klikker på linken der det står:
    PAKKE Sony HW10 pakketilbud -PÅ LAGER!- (ikke direkte på KJØP knappen) - kan du konfigurere pakken din... dvs velge alternativt lerretet, alt. HDMI kabel , legge til takfeste etc. - og kjøpe en eller to års utvidet pæreforsikring.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sony VW-40, og lurer på hva som er forskjellen kontra VW-10.

Det må være svært små forskjeller som ingen
    legger merke til når man ser film.

Er dette keiseren uten klær.

Klart,når Gorm og gjengen kommer med
    måleutstyret sitt blir alt utdatert.
    Men hvor revelant er deres synspunkter for oss som er fornøyd med bilde 50% over mitt på treet.

--
    På vengne
    av vanvittig mange.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo de små forskjellene som gjør den store helheten =)

Har brukt HW-10 noen hundre timer nå, og er strålende fornøyd. En svært god oppgradering fra PJ-TX300.
    Problemet nå er at jeg ser hvor dårlig en gråmalt betongvegg er å projesere bildet på. Enda veggen fikk skikkelig gjennomgå med sparkel og 7-8 strøk med matt maling med kun sort farvestoff. Ved lyse bilder blir det ufattelig mye refleksjoner inne i selve malingen, og bildet blir smurt utover -> diffust med unormale farger.

Lurer litt på ett slikt et Dynagry Procurve når økonomien tillater det

Hvordan denne står seg mot VW-40 vet jeg ikke, men når ekspertene sier de ser forskjell i bildet, så er det vel det :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Jeg har en Sony VW-40, og lurer på hva som er forskjellen kontra VW-10.

Det må være svært små forskjeller som ingen
    legger merke til når man ser film.
    Dette har blitt svart før i minst en tråd på forumet. Søk litt så finner du svaret.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, denne tråden er ment som en teknisk kommentartråd/spørsmål til selve testen, ikke en generell diskusjonstråd for HW10... Fint om tekniske spørsmål tas under respektive tråder, og prisdiskusjon likeså!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke mulighet til å få sett hw10 i aksjon, så kanskje noen andre kan gi meg et tips? Jeg har en BenQ PE8720 som jeg lurer på å bytte ut - hvordan er hw10 i sammenligning? Jeg vet at oppløsningen er høyere, men hvordan er fargegjengivelsen og detaljer i mørke områder sammenlignet med PE8720?

Takker for innspill.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange her inne som så HW10 på Projektor 2009 (lørdag), og jeg kan vel trygt si at mange var sjokkert over hvor godt denne sto seg, selv mot langt dyrere konkurrenter.

Kom igjen gutter, få høre hva dere opplevde.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Gratulerer, bare å ta deg turen til landstreffet om et par uker (20-22. februar), så kan du få sammenlignet HW10 mot både VW80, HD750, TW3000, TW5000 og en rekke øvrige varianter... Vi så jo hva HW10 kunne prestere allerede på Electroworld tidligere i år, og med unntak av sortnivå har den svært høy ytelse på de fleste øvrige parametere. Sort er den jo også god på, men det er hovedsakelig her "toppmodellene" skiller seg ut en del (i tillegg til finesser som motorisert zoom osv...).

Gleder meg selv faktisk, spesielt ettersom vi nå i ro og mak skal få kalibrert opp projektorene! Vi får også håpe vi får ordnet med en "endelig" versjon av TW5000...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •