VPL-VW40 vs. HW10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VPL-VW40 vs. HW10

Nå har jeg ikke så himla mye peil på prosjektorer, men merker disse to ofte settes opp mot hverandre her på forumet. Virker som den ene har mer automatikk enn den andre på bekostning den uten automatikk har noe bedre specs enn den andre.

Hvordan er dette in real life. Hvis en skulle velge, hvilke burde en velge og hvorfor?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et intressant spørsmål med tanke på at vw 40 går på "billigsalg" om dagen. dvs billigere enn hw10. (?)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW10 er en ny plattform fra Sony. Det er en rimeligere plattform, men fortsatt nyere. De viktigste aspektene som er bedret i forhold til VW40 (som er en VW50 re-brand), er vel selve SXRD-engine, samt bildeprosesseringen.

Det er ingen tvil om at HW10 er en mye bedre projektor på alle områder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allyse
    Nå har jeg ikke så himla mye peil på prosjektorer, men merker disse to ofte settes opp mot hverandre her på forumet. Virker som den ene har mer automatikk enn den andre på bekostning den uten automatikk har noe bedre specs enn den andre.

Hvordan er dette in real life. Hvis en skulle velge, hvilke burde en velge og hvorfor?
    VW40 har motorisert zoom, fokus og lens-shift men dette er manuelt på HW10. HW10 har bedre horisontal lens-shift. Dette er vel de endringen man merker i forhold til praktisk betjening av projektorene.

Selv valgte jeg VW40 fordi jeg ønsket motorisert betjening og noe høyere WAF (mange hensyn å ta...). HW10 var imidlertid ikke kommet i salg enda når jeg kjøpte VW40, men jeg tror jeg ville valgt på samme måte i dag.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    HW10 er en ny plattform fra Sony. Det er en rimeligere plattform, men fortsatt nyere. De viktigste aspektene som er bedret i forhold til VW40 (som er en VW50 re-brand), er vel selve SXRD-engine, samt bildeprosesseringen.

Det er ingen tvil om at HW10 er en mye bedre projektor på alle områder.
    Hvor 'mye bedre' vil du si den er?
    Må man se dem side ved side for å se store forskjeller, eller vil man umiddelbart oppleve 'wow-effekten' hvis man er vant til VW40 og så får se en HW10?

Jeg har ikke sett HW10, men har sett VW40-50-60, og så også VW50 mot JVC HD-1 på "Projektor 2007". Vil du si at VW40 vs HW10 er som VW50 vs. HD-1, eller er det større eller mindre forskjell?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på VW40 og HW10 er ikke så dramatisk som VW50 kontra HD1. De fleste må nok se dem side om side, for å kunne peke ut forskjellene.
    AK holder vel også på å sluttføre sin dybdetest av HW10 i disse dager, så vil får vel snart tilgang til en kvalifisert ekspertuttalelse/utredelse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Forskjellen på VW40 og HW10 er ikke så dramatisk som VW50 kontra HD1. De fleste må nok se dem side om side, for å kunne peke ut forskjellene.
    AK holder vel også på å sluttføre sin dybdetest av HW10 i disse dager, så vil får vel snart tilgang til en kvalifisert ekspertuttalelse/utredelse.
    Men er HW10 virkelig verdt 5k mer enn VW40?

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo uansett helt fantastisk at vi kan velge mellom to så flotte HD projektorer under kr 20.000. Jeg har ikke fulgt så veldig med på prisene etter at jeg kjøpe min VPL-AW15 for ca 6 mnd siden. Her går det jammen unna i svingene. Nå må jeg jo vurdere å oppgradre projector igjen, det blir for fjerde gang.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble lykkelig eier av VW40 for litt siden og er veldig fornøyd så langt. Ville vært usikker på å betale 5000 mer for forskjeller som kanskje viser seg å være marginale/små.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førstegangskjøper

Så har jeg altså kjøpt og innstalert vw 40, men jeg fatter ikke hvordan jeg får snudd bildet. Har takmontert projektoren og bildet er på hue. Finner ikke dette i bruksanv. og jeg er frustrert.
    Kan noen gi et tips??????Please

Mvh
    Nybegynner...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GGeir
    Så har jeg altså kjøpt og innstalert vw 40, men jeg fatter ikke hvordan jeg får snudd bildet. Har takmontert projektoren og bildet er på hue. Finner ikke dette i bruksanv. og jeg er frustrert.
    Kan noen gi et tips??????Please

Mvh
    Nybegynner...
    Side 49, menyvalg 'Installation' (skiftenøkkelen nest nederst). Velg så 'Image Flip' og så 'HV' blir det vel hvis den henger opp ned.

Edit: Mulig du har andre sidenummer, men den jeg henviste til kan lastes ned her:
    http://www.projectorcentral.com/pdf/...anual_4070.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Torstein
    you just saved my day.

Noen som har linker eller forslag til best mulig bildesetting?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •