Strømproblemer Optoma HD70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Strømproblemer Optoma HD70

Har en Optoma HD 70 som er under ett år gammel og lampa har gått ca 200 timer. Når jeg har sett på film i det siste så har projektoren etter ca en time begynt å tulle med fargene og slått seg av . Deretter har jeg prøvd å slå den på og den virker i ca 8 minutter. Dette gjentar seg. Har så sendt den inn til HIFI klubben og de har hatt den til test hos seg og sendt den til Danmark.De fant ingen feil. Kobler den så opp i hjemmekinoen og det samme skjer igjen...Jeg har så koblet fra panelovnen på 1000w som står i rommet når projektoren er på. Projektoren har nå vist 3 filmer uten å slå seg av, men innimellom blafrer det litt i fargene.

Noen som har vært borti lignenede? Noen med løsningsforslag? Lurer på å kjøpe en rimelig UPS batteribackup til projektoren. Men ser mange diskuterer om det er bra for utstyret med UPS som leverer strøm som ikke er standard sinus.

/Sindre

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et sudd i bilnde, men du kan kanskja prøve et enkelt sdtrømfilter for å se om det hjelper ? USL vil selvsagt være det beste.
    Jeg skjønner det slik som at feilen ikke alltid har vært der?

Sitat Opprinnelig postet av Mercury
    Har en Optoma HD 70 som er under ett år gammel og lampa har gått ca 200 timer. Når jeg har sett på film i det siste så har projektoren etter ca en time begynt å tulle med fargene og slått seg av . Deretter har jeg prøvd å slå den på og den virker i ca 8 minutter. Dette gjentar seg. Har så sendt den inn til HIFI klubben og de har hatt den til test hos seg og sendt den til Danmark.De fant ingen feil. Kobler den så opp i hjemmekinoen og det samme skjer igjen...Jeg har så koblet fra panelovnen på 1000w som står i rommet når projektoren er på. Projektoren har nå vist 3 filmer uten å slå seg av, men innimellom blafrer det litt i fargene.

Noen som har vært borti lignenede? Noen med løsningsforslag? Lurer på å kjøpe en rimelig UPS batteribackup til projektoren. Men ser mange diskuterer om det er bra for utstyret med UPS som leverer strøm som ikke er standard sinus.

/Sindre

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    sudd i bilnde, sdtrømfilter, USL?
    hehe, noen som har vært på julebord?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt samme problem

Kjøpte strømfilter koblet på dette. Ingen endring. Fortsatt samme problem. Tok med projektoren til annet rom i en annen etasje med anne strømkurs, koblet den på en annen dvd spiller med en annen hdmi kabel, byttet til annen strømkabel på projektoren. Samme problem fortsatt. Sender den da til HIFI klubben på nytt. De har den på i 8 timer først og så i 4 timer dagen etter, men finner ingen feil. Har låneprojektor nå i jula som er ca samme modell(HD65) men litt nyere, den fungerer uten problem...

Eneste idè de har er at det kan være spenningsfall på strømmen i huset mitt.
    Kommer nå til å bestille en online UPS og krysser fingre for at det kurerer problemet.

Sindre

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er et sudd i bilnde, men du kan kanskja prøve et enkelt sdtrømfilter for å se om det hjelper ? USL vil selvsagt være det beste.
    Jeg skjønner det slik som at feilen ikke alltid har vært der?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •