oppsett av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppsett av projektor

Hei
    Er like rundt hjørnet før innkjøp av projektor og er snart ferdig med oppussing av kjellerstua. I den forbindelse er det et par ting jeg lurer på. Er det bare en Hdmi kabel og en strømkontakt som skal kobles inn i Projektoren? Hvis det er takhengt løsning jeg går for bør kanskje stikkkontakt plasseres langs taklisten eller er ledningen såpass lang at stikkontakten kan være ned ved gulvet?
    Har også tenkt å ha muligheten til å se på tv-sendinger, hvordan går dette for seg? Må antennekabelen inn i projektoren da? Er helt fersk på dette her så det er greit å vite hvordan oppkoblingen skal være da jeg snart får besøk av elektriker og at noen ledinger skal skjules i vegg.

Gunnar

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gub
    Hei
    Er like rundt hjørnet før innkjøp av projektor og er snart ferdig med oppussing av kjellerstua. I den forbindelse er det et par ting jeg lurer på. Er det bare en Hdmi kabel og en strømkontakt som skal kobles inn i Projektoren? Hvis det er takhengt løsning jeg går for bør kanskje stikkkontakt plasseres langs taklisten eller er ledningen såpass lang at stikkontakten kan være ned ved gulvet?
    Har også tenkt å ha muligheten til å se på tv-sendinger, hvordan går dette for seg? Må antennekabelen inn i projektoren da? Er helt fersk på dette her så det er greit å vite hvordan oppkoblingen skal være da jeg snart får besøk av elektriker og at noen ledinger skal skjules i vegg.

Gunnar
    Kun HDMI og strøm du trenger med mindre du har kilder som ikke har HDMI. Kontakt i taket er en god ide, ellers så har vel de aller fleste projektorer løs strømledning, så man kan få laget en i passende lengde.

Projektorer har ikke innebygget TV-tuner, så for å se TV på projektoren må du ha en eller ekstern boks, f.eks. en kabel TV tuner eller parabol tuner som så kobles til projektoren (fortrinnsvis via receiver så du klarer deg med en HDMI til projektor). Kommer litt an på hva slags TV tilbud det er der du bor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor

Hei og velkommen til avforum.
    Jeg ville ha satt opp en stikk i taket eller på veggen ved projektoren det gjør ting så mye enklere en å føre en lang power kabel ned langs veggen.

Hva slags utstyr er det du har PJ, Forsterker, TV tuner osv det er essensielt for å kunne gi det ett så godt mulig svar på dine spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vanlig gammeldags kabeltv. Regner med at det blir digitalt snart. Projektor og forsterker er ikke kjøpt ennå. Har tenkt litt på Benq w5000 og Yamaha 1900 eller Pioneer LX71.

Gunnar

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gub
    Har vanlig gammeldags kabeltv. Regner med at det blir digitalt snart. Projektor og forsterker er ikke kjøpt ennå. Har tenkt litt på Benq w5000 og Yamaha 1900 eller Pioneer LX71.

Gunnar
    Det er en fordel at receiveren kan konvertere alle billedsignaler til HDMI, da kan du koble kabelboksen til receiveren med S-Video f.eks., så sender receiveren det videre over HDMI til projektor. Regner med at begge de to du nevner har det, men verdt å sjekke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •