Hvor langt er overkill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor langt er overkill?

Har kjøpt en ny leilighet, og da har jeg litt lyst til å utvide hjemmekinoen med prosjektor. Har idag en 42" full hd plasma og høyttaleropplegget er 604 fronter og 602 rear.

Anyways. Prosjektoren er vanskelig for meg å bedømme, da det er hvor langt jeg skal gå. Min entusiastdybde går i det er moro å se film, men er ikke noe jeg sitter foran hele dagen. Hvor mye merverdi gir f.eks prosjektor til 25.000 kontra en grei prosjektor til 15-16.000? (forslag?)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W5000 til 12.500 må vel være et av de bedre kjøpene om dagen?

Satt opp mot f.eks InFocus IN82 til 26k, så er det ikke mye som skiller....

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full-HD DLP som W5000 til prisen atledreier antyder gir deg sannsynligvis mer enn nok - såfremt du "tåler" DLP-teknologien mht. regnbueeffekt.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Full-HD DLP som W5000 til prisen atledreier antyder gir deg sannsynligvis mer enn nok - såfremt du "tåler" DLP-teknologien mht. regnbueeffekt.
    Og dersom du er ømfintlig for regnebuer så er Sony HW10 et godt kjøp, evt. Sony VW40 som fåes meget billig om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Interessant.

Ser begge disse prosjektorene er på pakketilbud her, AVshop.no / Projektorpakker

Hva er forskjell mellom HW10 og VW40?

Av de prosjektorene der, hvem ville dere valgt? Har hatt en DLP-prosjektor før (dårlig infocus), og var ikke plaget av regnbue. Prisforskjellen betyr ikke særlig for meg på disse.

Hvilke av lerretene ville dere valgt? (typene) (må være hengt i taket)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allyse
    Hm. Interessant.

Ser begge disse prosjektorene er på pakketilbud her, AVshop.no / Projektorpakker

Hva er forskjell mellom HW10 og VW40?

Av de prosjektorene der, hvem ville dere valgt? Har hatt en DLP-prosjektor før (dårlig infocus), og var ikke plaget av regnbue. Prisforskjellen betyr ikke særlig for meg på disse.

Hvilke av lerretene ville dere valgt? (typene) (må være hengt i taket)
    Jeg valgte VW40 framfor HW10, ettersom jeg ville ha motorisert lens shift, zoom og fokus. Alt dette er manuelt på HW10. Til gjengjeld så har HW10 bedre horisontal shift enn VW40, nyere paneler som vel gir noe bedre kontrast og konvergensjustering.

Personlig tror jeg ikke man ser allverdens forskjell på selve billedkvaliteten med mindre man sammenligner dem side ved side, så valget mellom dem blir en smakssak.

Hvis lerret skal henge i taket så er vel motorisert lerret det eneste fornuftige valget, og da grått med mindre du har et helt mørklagt rom med mørke vegger og tak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •