Benq 8700(+) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 167

Tråd: Benq 8700(+)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Går du over til DVI for HTPC får du vel ikke den oppløsninga? det begrenses visst til 4:3 på DVI fra PC.

Kjører per idag HTPC VGA-> 5BNC. Fungerer fint med 1280x720.
    Får du 1:1 pixelmapping med den metoden?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er 1:1 vet jeg ikke, egentlig, men tror det.

Pixlene flyter ikke utfor på kanter, bokstaver, etc. Har testet med noen "test-bilder" som viser at alt er bra også.

Brukt lang tid på å få korrekte intstillinger i powerstrip, rører jeg noen av instillingene i powerstrip et par hakk blir bildet uklart og man ser definitivt at det ikke er 1:1.

Legger ved bildet av powerstrip oppsettet for interesserte, tror det kan
    fintunes litt til, men fungerer veldig fint her. Oppsettet er basert på data fra service-manualen til projektoren.

Tror jeg lager en component->vga sak til xboxen, har alt bestilt high-definition pack til den

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Går du over til DVI for HTPC får du vel ikke den oppløsninga? det begrenses visst til 4:3 på DVI fra PC.
    Det er bare å sette desktoppen til 1280x720 via Power strip det. Det fungerte her, men det rare var at vi ikke fikk perfekt 1:1 pixel mapping

Kjører per idag HTPC VGA-> 5BNC. Fungerer fint med 1280x720.
    Får du 1:1 pixelmapping med den metoden?
    Det fungerer perfekt (hvis desktoppen er satt til 1280x720)

EDIT: der var jeg litt treg ja.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er bare å sette desktoppen til 1280x720 via Power strip det. Det fungerte her, men det rare var at vi ikke fikk perfekt 1:1 pixel mapping
    Kan vel tenkes at det kommer av at de har utelatt H/V sync på DVI inngangen, da har tiltenkt den en DVD-spiller? (bare spekulerer)

Men må man egentlig bruke powerstrip på VGA>RGBHV?
    1280x720 opløsning finnes jo for flere drivere i windows, blant annet standard plug and play skjerm... hvis man må finjustere utover det, betyr jo det at intern sync i BenQen er feilkalibrert fra fabrikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,

Fungerte bra det, har nok lest for mye på avsforum.com/her og laget for mye styr for ingenting.

Testet også VGA->DVI adapteren og ser ut til å fungere bra det, så da har jeg to vga-inputs og kan bruke det ene til xbox iallefall, så da trenger jeg bare å lage den kabelen evt kjøpe den. Orker ikke kjøpe en dyr supra og det ser ikke ut som noen har en "billig" versjon av den på lager, så får vel lodde og styre litt da..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom projektoren er 1280*720, og dere matet inn 720P kan jeg ikke forstå annet enn at dere hadde 1:1 pixel mapping? Evt. hvorfor ikke? Jobbet scaleren i projektoren i skjul i tillegg?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom projektoren er 1280*720, og dere matet inn 720P kan jeg ikke forstå annet enn at dere hadde 1:1 pixel mapping? Evt. hvorfor ikke? Jobbet scaleren i projektoren i skjul i tillegg?
    Hvis kilden var 1280x720 må det ha vært mangel på posisjonering av bildet i projektoren, altså ingen skaling, men mangel på sync.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kilden var 1280x720 må det ha vært mangel på posisjonering av bildet i projektoren, altså ingen skaling, men mangel på sync.
    Vel.. Det er i tilfelle merkelig at projektoren ikke klarer å synce et bilde som har samme oppløsning som native oppløsning på projektoren er. Dette er etter min mening en betydelig mangel..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en bra omtale for BenQ

http://www.bigscreen.se/

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min 8700+ og er strålende fornøyd. har fått til noe som er tilnærmet pikslemapping, men på denne projektoren så lar det seg ikke gjøre, da skalaen for horisontal posisjonering ikke går langt nok til å få hele bildet innenfor. :shock: Det spiller ikke noen stor rolle for meg, men hvis jeg ikke tar feil, så er denne 1279x720 i oppløsning.
    Om andre kunne testet dette hadde det vært fint.
    testbilder ligger her>
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...ght=testbilder

bruk bildet øverst til venstre, og juster Hpos i projektormenyen.
    (testbildene krever ingen installering.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq 8700 service meny

Finner ikke i gjenn hvordan man kommer inn på service menyen?
    Har lest det et sted,men finner det ikke i gjenn :shock:
    Takk

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk spørsmål pr. PM om innstillinger til 8700, siden jeg nylig har justert med DVE, kan jeg jo skrive det inn her, i tilfelle flere kunne ha nytte av det:

Picture:
    --------------------------------------------
    brightness: +29
    contrast: +17
    color: +45
    tint: +15
    sharpness: 0
    color temp: +2
    filters: prøv, jeg ser ingen forskjell, dette er en funksjon som skal redusere støy.
    red: +10
    green: +11
    blue: +12
    yellow: +16
    -------------------------------
    PC & HDTV -innstillinger i denne menyen MÅ stå slik for å oppnå pikselmapping.
    freq: 0
    phase: +19
    H.Pos: +15
    V.Pos: +1
    Aspect: Anamorphic.

litt dårlig av benq at ikke ihvertfall disse innstillingene er kalibrert til riktig verdi i fabrikkoppsettet.. :roll:

hmmm...
    Jeg hiver med innstillinger jeg bruker i FFDshow også jeg :
    versjon: oct 12 2004
    resize: 1280 x720
    gradual denoise: 10
    temporal smooth: 1
    (subtitles, font: gule fonter, mer behagelig å se på )
    disse instillingene gir et meget bra bilde.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husk at disse innstillingene er verdiløse om man kobler til en annen kilde enn den Burre har brukt. Det er enorme forskjeller fra en DVD spiller til en annen. Kjøp DVE og kalibrer selv, er mitt heteste tips.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Men husk at disse innstillingene er verdiløse om man kobler til en annen kilde enn den Burre har brukt. Det er enorme forskjeller fra en DVD spiller til en annen. Kjøp DVE og kalibrer selv, er mitt heteste tips.
    Ja det er sant. dere må ikke finne på å bruke noen annen kilde enn det jeg gjør, for da blir det feil. :lol: ellers gjelder innstillingene under PC & HDTV alle som kobler til RGBHV eller DVI/PC.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok ikke helt verdiløse for de gir jo en pekepinn på hvor i området man burde ligge selv om det er stor forskjell på kilden.

Du skriver jo bl.a. i testingen av 8700 at dere måtte justere brightness/lysstyrke helt ned til 7. Da jeg gjorde det ble det helt mørkt og umulig å se på. Jeg måte ha denne på +28 for at det skulle bli bra og det er jo helt i området som Burre skriver.

Og den gikk jo heller ikke til 100 slik du skriver, men til 60.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver jo bl.a. i testingen av 8700 at dere måtte justere brightness/lysstyrke helt ned til 7. Da jeg gjorde det ble det helt mørkt og umulig å se på. Jeg måte ha denne på +28 for at det skulle bli bra og det er jo helt i området som Burre skriver.
    Siste gangen jeg koblet opp en 8700 måtte lysstyrken helt opp på 52, så her er det enorme forskjeller både når det gjelder rom og kilde. Det samme er tilfelle når det gjelder kontrast og farge også. Det er meget store forskjeller ved bruk av forskjellige kilder. Det er årsaken til at jeg skriver at deling av innstillinger er helt verdiløst.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer ArneK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulighet for å teste BenQ 8700+ på messen til helgen? Skal bestille prosjektor rett etter messen og skulle gjerne ha sett den i sammenheng med de andre DLPene der

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ArneK
    I den messeoversikten som stod i DVD & Hjemmekino så det ikke ut som om Benq kom til å demonstrere sine projektorer, men det kan jo hende. Hvis du vil se BenQ 8700 mot feks. 7800 og Panasonic AE700 kan du gjøre det på Lefdal Alnabru. De har foreløpig satt opp både 8700 og 7800. Panasonicen kommer i slutten av måneden. Det er foreløpig det eneste stedet jeg vet hvor man kan få sjekket disse mot hverandre, for å se om den ene er verdt så mye mer enn den andre. Det er foreløpig litt dårlig lyskontroll, men det skal bli bedre. Man får i hvertfall en liten pekepinn på bildekvaliteten.

Newcomer ArneK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottings!
    Da det jo stort sett kun er nettbutikker som selger BenQ-prosjektorene så jeg det som håpløst å få sjekket dem ut hvis ikke de var representert på messa. Da tar jeg meg en tur opp til Lefdal etter messa tenker jeg.
    Takk for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det. De vurderer også å ta inn Nec projektorer. Jeg ble i hvertfall helfrelst på 8700 etter å ha sett den "live". Selv i veldig lyse omgivelser ga den et veldig solid inntrykk. All skryt denne har fått i diverse magasiner og her på nettet, er etter min beskjedne projektor-kunnskap fullt fortjent.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •