Hmm, VW80, HD350/750 eller HW10 til kinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Hmm, VW80, HD350/750 eller HW10 til kinoen?

Etter å ha sett VW80 på Electroworld ble jeg litt frelst for denne modellen... Farger, sømløshet, funksjoner, design og det meste satt egentlig veldig på plass! Samtidig er jeg en "sortnivåhore", spørsmålet er da om HD350 eller ev. 750 er et bedre valg allikevel. VW80 målte nesten 9000:1 native og 42500:1 ved bruk av iris da Gorm målte, hvilket er svært bra. HD350 måler mest sannsynlig native 30.000:1 kontinuerlig, mens HD750 måler 50.000:1.

Alternativet er at jeg sparer meg disse penga og rett og slett velgen en HW10? DLP er utelukket da jeg er følsom for regnbuer, og LCD passer ikke godt i kinoen ettersom jeg blir sittende med nesa litt for godt plantet oppi lerretet.

Nå er det jo ikke mange som kan mene noe om dette, da VW80 ikke er spesielt viden tilgjengelig, så det er vel egentlig Gorm og dere øvrige som så VW80 på messa og samtidig har erfaring med JVCs D-ILA-projektorer jeg kunne tenke meg en kommentar eller to fra!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ingen...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HW10 er jo i en helt annen prisklasse enn de andre projektorene som er nevnt her. Det er utvilsomt en bra projektor, men den kommer nok til kort mot VW80 og HD750. VW80 har jeg dessverre ikke fått kikke på enda, men ut fra kommentarene fra Electroworld vil jeg tro at den gjør en bra figur. Om den er like bra som HD750 tviler jeg veldig på, men det er likevel umulig på si uten en direkte sammenligning.

VW80 og HD750 er begge high-end projektorer, og vi har nå kommet så langt at det er begrenset hvor mye som skiller mellom toppmodellene til de forskjellige produsentene. Det er hovedsaklig nyanser vi snakker om.

Uten å ha sammenlignet de to nevnte projektorene, kan jeg med 90% sikkerhet si at jeg ville valgt HD750. Dette har flere grunner, men hovedsaklig baserer det seg på at jeg fortsatt synes SXRD sliter med gjengivelsen av fargen rød. Det er ikke et stort problem, men rødt ser på en måte litt annerledes ut på SXRD enn på andre teknologier, selv om den tilsynelatende måler korrekt.

Jeg er også litt bekymret med tanke på levetiden til SXRD, og det finnes bruker-rapporter som indikerer tydelig aldring av SXRD-motoren. Dette har jeg ikke sett selv, dog.

En tredje grunn til å velge HD750, vil være den høye statiske On/Off kontrastenn. I mange scener vil ikke forskjellen være så tydelig, mens i andre scener vil man enkelt kunne se at HD750 har høyere dynamikk.

Det ssom taler til VW80's fordel er bildeflyten, Tidlige rapporter indikerer at bildeflyten er SVÆRT bra ved bruk av motionflow. Hvor bra dette fungerer kan jeg ikke uttale meg om før jeg får sett det selv.

Du som er så sinnsykt "nitpicker", Lygren, må nok velge en av high-end projektorene her

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne nye BRAVIA engine som Sony benytter nå for tiden er svært bra.

Jeg har den samme i W4500 og panoreringene er de beste jeg har sett på noen TV eller projector.

VW80 imponerte meg også med svær bra bilder.

Ett skår i gleden derimot er jo prisen på 59K?

Sony er nok litt optimistisk her.

Har du virkelig problemer med screendoor på dagens 1080 LCD projectorer Lygren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg må nok si at jeg heller litt mot HD350... Den legger seg litt midt mellom... Jeg kjøper meg også en Optoma HD3000 videoprosessor med VXP-chip som nå er å få tak i til dumpingpris, og dermed er et eventuelt issue mht ustabile panoreringer som dugg for solen i alle tilfelle... Tror det kan være en grei kombo?

VW80 er nok også en flott projektor, men dog litt vel dyr. Det synes jeg for øvrig også HD750 er, selv om den nok sikkert kan gjøre seg fortjent til prisen. En må jo være LITT fornuftig også i disse finanskrisetider...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste "problemet" du vil ha med HD350, er oversaturerte farger. Dersom det ikke plager deg vil jeg tro at det kasnskje er det beste valget i din situasjon.
    Forøvrig vil neppe en HD3000 bidra i veldig stor grad dersom JVC har klart å integrere Reon VXP brikken på en bra måte.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg må nok si at jeg heller litt mot HD350... Den legger seg litt midt mellom... Jeg kjøper meg også en Optoma HD3000 videoprosessor med VXP-chip som nå er å få tak i til dumpingpris, og dermed er et eventuelt issue mht ustabile panoreringer som dugg for solen i alle tilfelle... Tror det kan være en grei kombo?

VW80 er nok også en flott projektor, men dog litt vel dyr. Det synes jeg for øvrig også HD750 er, selv om den nok sikkert kan gjøre seg fortjent til prisen. En må jo være LITT fornuftig også i disse finanskrisetider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversaturerte farger plager ikke lygren idag, og er vel sikkert også ett mindre problem med de nye modellene så det er vel ikke noen showstopper.

Lygren : så du VW80 med motionflow og dark frame insertion slått på? isåfall hvordan opplevde du kontrast og panoreringer?

VW80 har endel sexy features som gjør at 49.900 kansje ikke er så gærent. Sikler på den selv, men jeg kommer nok til syvende og sist til å holde meg til DLP produkter.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at JVC har kontroll på panoreringene de også når produksjonseksemplarene kommer i butikken.

Ser ikke helt poenget med en ekstern scaler jeg heller.

Sånn som VW80 var satt opp på messa på søndag var farger og panoreringer svært bra.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På messen var motionflow deaktivert, og fargerommet satt til "normal". Motionflow er ikke en velfungerende funksjon i mine øyne, for den introduserer for mye artifakter, i tillegg til å "softe" alt som beveger seg. Nye Sony projektorer er veldig bra på panoreringer (bedre enn de fleste), og det uten at motionflow er aktivert.
    Fargerommet kan settes til "normal" eller "wide", der sistnevnte bringer den opp i oversaturering ala HD1/HD100.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da ble det en HD350 i første omgang, skal prøve å få den koblet opp i min nysnekra AV-hytte i løpet av helgen...

Oversaturerte farger er jo en uting da, får se hvor ille det ser ut... Har jo også planer om å kjøpe inn litt basic kalibreringsutstyr med det første og vil jo da se hvordan den responderer rent teknisk i det minste. Jeg har uansett "sett lyset" mht korrekt fargegjengivelse, så blir det for ille tror jeg at jeg kommer til å gi VW80 en try.

På messa fra motionflow deaktiver siste dagen, og på "low" de øvrige dagene... Jeg er helt enig i at Motionflow er en lite tiltrekkende funksjon, men her er sikkert smaken litt som baken.

Takker for alle innspill!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt valg falt også på HD350, tror ikke vi kommer til å angre på det. Må bare denne uken bli ferdig fort så jeg kan få den i hus :-D

Gratulerer forresten med kjøpet lygren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med en HD350, da Definitivt en spennende projektor. Den har som kjent litt oversaturerte farger, men til gjengjeld har den svært godt kontrastnivå. Du får gi en tilbakemelding når du får hengt den opp

Blir det Calman kalibreringskit?

Da ble det en HD350 i første omgang, skal prøve å få den koblet opp i min nysnekra AV-hytte i løpet av helgen...

Oversaturerte farger er jo en uting da, får se hvor ille det ser ut... Har jo også planer om å kjøpe inn litt basic kalibreringsutstyr med det første og vil jo da se hvordan den responderer rent teknisk i det minste. Jeg har uansett "sett lyset" mht korrekt fargegjengivelse, så blir det for ille tror jeg at jeg kommer til å gi VW80 en try.

På messa fra motionflow deaktiver siste dagen, og på "low" de øvrige dagene... Jeg er helt enig i at Motionflow er en lite tiltrekkende funksjon, men her er sikkert smaken litt som baken.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer Lygren men kan jeg spørre deg hvor du har kjøpt den?Jeg trodde ikke de var kommet enda for jeg går og venter på min HD750 men jeg har ikke hørt noe om at den er kommet enda.
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Grattis med en HD350, da Definitivt en spennende projektor. Den har som kjent litt oversaturerte farger, men til gjengjeld har den svært godt kontrastnivå. Du får gi en tilbakemelding når du får hengt den opp

Blir det Calman kalibreringskit?
    Tenkte også å kjøpe den proben som henning bruker. Så jeg lurte på om jeg kunne få kalibrert den etter den dyre som du har AK?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Gratulerer Lygren men kan jeg spørre deg hvor du har kjøpt den?Jeg trodde ikke de var kommet enda for jeg går og venter på min HD750 men jeg har ikke hørt noe om at den er kommet enda.
    JVC får inn 4 stk i denne eller neste uke så hvis du er en av de heldige som får da er du veeeldig heldig. Og i følge Michael skal det komme inn fler i uke 50 og da har jeg blitt lovet en... Vente vente...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning skal snart oppgradere proben sin har jeg hørt
    Vi kan sikkert få laget en offsett for proben din etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Tenkte også å kjøpe den proben som henning bruker. Så jeg lurte på om jeg kunne få kalibrert den etter den dyre som du har AK?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Henning skal snart oppgradere proben sin har jeg hørt
    Vi kan sikkert få laget en offsett for proben din etterhvert.
    Glimrende. Kjøpte en igår så får den vel i posten om 1-2 uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Dæven Bigtor, trodde ikke du skulle oppgradere enda. Er vel håp om en demo etterhvert da?:-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    JVC får inn 4 stk i denne eller neste uke så hvis du er en av de heldige som får da er du veeeldig heldig. Og i følge Michael skal det komme inn fler i uke 50 og da har jeg blitt lovet en... Vente vente...:-D
    Det var sagt at jeg skulle få av det partiet som kom ca 30 november.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Dæven Bigtor, trodde ikke du skulle oppgradere enda. Er vel håp om en demo etterhvert da?:-D
    Ja selvfølgelig:-D
    Mvh bigtor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •