Ikke fullskjerm fra DVD, men fra 360!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke fullskjerm fra DVD, men fra 360!

Heisann, jeg har en TW700 og har koblet opp xbox360, dvdspiller og get til denne. problemet er at jeg ikke får fullskjerm fra dvd til projektor, men jeg får det fra xbox360 og tven. er dette pga opplørsningen som dvd sender? jeg hadde en optoma hd65 som viste full skjerm med samme tilkonbling.

i tillegg har jeg merket noe som jeg vil kalle bølging i tw700, lurer på om dette har noe sammenheng med at jeg måtte strekke bildet på projektoren når dvd ikke viser full skjerm. noen som har vært borti noe liknende eller kan komme med tips?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får fullskjerm fra DVD, så har du satt aspect/format feil. Du har vel direkteknapp til denne funksjonen på fjernkontrollen, så det burde være enkelt å rette opp "problemet".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bruke aspect knappen FOR å få full skjerm, mistenker at den ikke vil vise fullskjerm på annet enn hd, koblet til en annen dvd med upscale funksjon og det blei full skjerm. prøvde dvd i xboxsen og det blei ikke full skjerm, men spill blei fullskjerm da det sendes i hd, gått gjennom alle innstillingene på projektoren men finner ikke ut hvorfor den ikke viser full skjerm uten hjelp på vanlig dvd uten upscale!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    projektoren har en oppløsning på 1280x720 bildepunkter, mens DVD-platen har 720x576. Oppskalering må til, enten fra avspilleren eller i projektoren. Basert på at du bruker xbox som avspiller, så er du nok best tjent med å la projektoren ta seg av skaleringen, da xbox er etter min mening en elendig "DVD-spiller".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ikke noen muligheter for oppskalering på projektoren, bare strekke bildet på aspect muligheten. men har egentlig løst det med at jeg koblet til en annen dvdspiller som oppskalerer, men om du vet hvor på projektoren jeg finner oppskalering er det flott!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører 576i eller 576p til projektoren, så skalerer den dette selv, med mindre du har valgt feil aspect. Jeg foreslår at du kikker i manualen. Hvilket aspect du skal velge står godt beskrevet på side 19.

Hva mener du egentlig med "fullskjerm"? Jeg regner med at du er klar over at de fleste filmer ikke er i 16:9 format, men langt bredere enn dette, og at du derfor ender opp med sorte felt over og under bildet uansett?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullskjerm er vel litt misvisende ja, tenkte på bredden på bildet, den fyller ikke ut i kantene, men er klar over at det er striper over og under. men gjorde det enkelt med ny dvd spiller som jeg hadde fra før.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at det ordnet seg. Jeg har hørt flere har hatt problemer med xbox (eldre utgave uten HDMI) og projektor, men mistenker at det er ett eller annet parameter som er satt feil i xbox'en. Jeg har ikke xbox selv, så jeg kjenner ikke oppsettet på denne dessverre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på xbox360 kan man gå inn og manuelt stille inn på oppløsning. i tillegg kommer det jo ann på hvilke kabler man bruker, og en liten bryter ved kabelinngangen på maskinen. her velger man mellom vanlig eller hdtv samt inne på system innstillingene. så da vet du det og!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med oversikt over dette, så fikk du fortsatt ikke rett format ut av xbox'en? Jeg testet med en xbox elite (via HDMI) på Sony VW80 i går kveld, og den hadde korrekt format både når den sendte ut SD og oppskalert bilde.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Optoma HD65 og det var ikke noe problem med denne, men var det med tw700, så problemet må være i PJ, og fant ikke noen løsning, uten å endre aspect til wide på projektoren. så jeg tipper tw700 ikke ville oppskalere signalet eller at jeg ikke fant valgmuligheten selv om jeg lette...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •