Valgets kval - AE3000 vs HW10 vs TW5000 vs. HC7000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval - AE3000 vs HW10 vs TW5000 vs. HC7000

Skal ha ny projektor til en hvitmalt stue og trenger vel sådan en rimelig lyssterk en.?

Ca. 3,5 meter kastelenge fra linse til 200cm bredt lerrett.

Helst skulle projektoren vært hvit men får vel bare leve med en svart en i taket.

Viktige faktorer vil være sortnivå og ett sprekt bilde (har vel kanskje fjernet AE3000 fra alternativene da m/tanke på skarphet?)

Innputt taes imot med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon. Håper på mange gode tilbake meldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her
    Heller vel kanskje litt mot epson tw5000, men prøver å vente til det kommer noen tester.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror valget her avhenger i stor grad av preferanser. Basert på "shootouten" på Electroworld tror jeg vi kan slå fast at det bor mye potensiale i Epsons TW5000, ettersom den etter kalibrering så temmelig vass ut, selv om den var en prototype med helt klare mangler...

Jeg er personlig fan av Sonys HW10, da denne leverer en sømløshet og fargesmell jeg synes outperformer det meste i sin klasse, men synes også AE3000 leverte fine bilder. Panasonicen er ikke like ekstrem på verken sort eller lys, men har spennende funksjonalitet mht bruk av 2.35:1, som for mange er av stor verdi (den har lagring av zoom og fokus).

HC7000 har jeg kun sett på IFA, og der imponerte den ikke, men da var den nok også en prototype...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spennende å se ang. TW5000 ja, men noen hinter til at denne vil havne over 30k, er det realistisk? Og da vil den i så fall være 10k/50% dyrere enn HW10.

HW10 ser ut til å gi mye fyrverkeri m/tanke på farge og skarphet, noe jeg liker. Den er også den rimeligste av alternativene.

AE3000 virket veldig bra m/tanke på specs. men etter å ha sett bildesammenligninger på projectoreviews (til å stole på de?) så virker ikke den så aktuell lengere, og når det kommer til 2.35 så er dette veldig spennende, men pga. at jeg skal ha tab-tension lerret så er det ikke aktuelt å betale 20k for bare lerretet, og ser flere timer tv-serier enn filmer pr. uke så da er 16:9 det mest korrekte sånn sett også.

HC7000 har jeg ikke funnet noe særlig med bilder fra så den er litt i løse lufta.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angåene HC 7000's prototype - den har jeg aldri sett. Så hva som har endret seg til min HC 7000 veit jeg ikke.

Men den ferdige versjonen som jeg har har veldig godt sortnivå, sylskarpt bilde og er svært stillegående. Den finnes kun i sort, hvis det er et hinder for deg. Den er noe dyrere enn Panasonicen, men det jeg så av den på messen nylig gjør at jeg nå synes det var veldig greit å betale pengene i mellom for å få HC7000. Den har ikke lagring av zoom og fokus slik som Panasonic, men det kan stilles via fjernkontrollen hvis så ønskelig.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, la meg understreke at for alt jeg vet er HC7000 en glimrende projektor, jeg har bare ikke fått anledning til å se på en kalibrert versjon under egnede forhold, noe jeg har fått gjor med HW10, TW5000 (riktignok prototype) og AE3000...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det an med BenQ? Har de noe å hamle opp med her fremover? W20000 har jo ikke HDMi 1.3 og begynner å dra på året.

TW5000 virker jo også å ligge i det blå m/tanke på levering før jul...?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Er spennende å se ang. TW5000 ja, men noen hinter til at denne vil havne over 30k, er det realistisk? Og da vil den i så fall være 10k/50% dyrere enn HW10.

HW10 ser ut til å gi mye fyrverkeri m/tanke på farge og skarphet, noe jeg liker. Den er også den rimeligste av alternativene.

AE3000 virket veldig bra m/tanke på specs. men etter å ha sett bildesammenligninger på projectoreviews (til å stole på de?) så virker ikke den så aktuell lengere, og når det kommer til 2.35 så er dette veldig spennende, men pga. at jeg skal ha tab-tension lerret så er det ikke aktuelt å betale 20k for bare lerretet, og ser flere timer tv-serier enn filmer pr. uke så da er 16:9 det mest korrekte sånn sett også.

HC7000 har jeg ikke funnet noe særlig med bilder fra så den er litt i løse lufta.
    Ikke så mye ute om HC7000 nei. Men en anmeldelse finnes her: Mitsubishi HC7000 Full HD 1080 LCD projector review review at AVForums.com

Newcomer Holmis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det an med BenQ? Har de noe å hamle opp med her fremover? W20000 har jo ikke HDMi 1.3 og begynner å dra på året.

TW5000 virker jo også å ligge i det blå m/tanke på levering før jul...?
    Epson sa på messen at de med stor sikkerhet fikk inn et stort parti 2.uka i desember.

Ellers syntes jeg at det var Epson som imponerte meg mest på messa. Den var utrolig skarp i bilde. Helt klart en projektor jeg gleder meg å få i hus.

Veiledende pris kom til å bli rett i overkant av 26 000 kr ble det sagt.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også ha projektor, på nyåret.
    Det står mellom DLA 350 og TW 5000.

Pga plassering så må jeg mulig gå for TW 5000 fordi den har høyere lens shift.

Gleder meg til å lese mer om denne! :-D

Produsent rep.
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Et stort parti kan jeg nok dessverre ikke garantere. Normalt vil det være litt leveringsproblemer i begynnelsen når vi lanserer et nytt produkt. Produksjonen har startet og vi vil snart motta et produksjonseksemplar som blir flysendt til Europa.

Sitat Opprinnelig postet av Holmis
    Epson sa på messen at de med stor sikkerhet fikk inn et stort parti 2.uka i desember.

Ellers syntes jeg at det var Epson som imponerte meg mest på messa. Den var utrolig skarp i bilde. Helt klart en projektor jeg gleder meg å få i hus.

Veiledende pris kom til å bli rett i overkant av 26 000 kr ble det sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til avskrive HC 7000. Jeg som overfornøyd eier er jeg nok noe inhabil, men flere tester ute nå som har sett (bostavlig talt) det samme som meg.

Her bittelitt av hyllesten fra en helt ny anmeldelse som kom i går på HC 7000:

Sitat Opprinnelig postet av projectorreviews
    The HC7000 is definitely an excellent projector. No doubt about it, it deserves our Hot Product Award, for its strengths mentioned in the next few paragraphs.
    ..
    What I really like about the HC7000 is its overall picture quality. The first noteworthy point, is that black levels are excellent.
    ..
    It doesn't stop there. Sharpness is excellent. In side by side comparisons, you have no problem seeing that the HC7000 produces a sharper, crisper image, than the new Panasonic, or the old 1080 UB Epson. While the other two projectors' sharpness is just fine, the Mitsubishi HC7000 is a small cut above.
    ..
    Very clever, these folks at Mitsubishi. Not only is there support using a 2.35:1 screen with an anamorphic lens, but Mitsubishi can be used without a motorized sled, to watch 4:3 and 16:9 content. They accomplished this feat with a second anamorphic mode specifically for that purpose.
    ..
    HC7000 Projector Black Levels & Shadow Detail

I am most impressed. The HC7000's black level performance puts it into that select group of projectors where I consider the differences to still be there, but all have good enough black levels that the differences between them, for the most point, are very secondary, when deciding between them.
    ..
    Note, of the projectors mentioned above, the one with the least great black levels is the Panasonic PT-AE3000.
    ..
    The HC7000 exhibits very good shadow detail. Not the best, but no issue to speak of here.
    ..
    The HC7000 is one of those with the very good details and the striking image, one of the reasons I like it so much.
    ..
    The HC7000 really does a good job, it manages to reveal lots of very dark details. In addition, the combination of the details and the black levels give the projector more "pop and wow" to the image than those that are just as good on shadow details, but can't match the black level performance.
    .,
    The HC7000 is an extremely well balanced projector, when it comes to overall Picture Quality! With great black levels, very good shadow detail, excellent post calibration color accuracy, and a dynamic looking (pop and wow) image (in part thanks to those black levels), I found the HC7000 one of the most enjoyable projectors to watch. That has been true whether I'm just kicking back and watching content, or when I'm being very critical in my viewing, looking for weaknesses.
    ..
    The HC7000 is sharp. Very sharp. We pretty much see 1080p projectors fit into two groups; those I call average, and those I refer to as sharper and crisper. The HC7000 fits into the later category.
    In the average category, you'll find the Panasonic PT-AE3000U, the old Epson 1080 projectors, plus the JVC and the Sony projectors. The new Epson projectors will probably still be in the average group, but, they are claiming it is a "little sharper" so, maybe they will move into the sharper category.
    ..
    You just can't beat Mitsubishi in terms of audible noise
    ..
    Mitsubishi HC7000 vs. Panasonic PT-AE3000:
    Still, those who are purists - hard core enthusiasts, may well want to spring for the HC7000. Consider. For movie watching, I'd rather watch the Mitsubishi - it's sharper, has slightly better black levels, etc. So far, it is now my favorite 3 LCD home theater projector, in terms of picture.
    Link:Mitsubishi HC7000 Projector Review
    Egentlig verdt å lese hele

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparker liv i denne igjen jeg....Alle dere som i starten av tråden lurte på det samme. Hva ble valget og hvorfor? Er HC6500 og en god kandidat i dette selskapet?

mvh
    Erlend

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte HW10 og er meget fornøyd. Orket ikke lenger tanken på å potensielt slite med støv invendig på linser og paneler som jeg har hatt på begge mine tidliger LCD projectorer. SXRD har lukket lysbane.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du sett noen av prosjektorene på forhånd?

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg valgte Sony VPL-HW10! Er kjempefornøyd. Forskjellen mellom denne og min gamle Hitachi PJ-TX300 er ekstrem. Fekk dessverre ikkje sjå noken av projektorene på forhand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte Epson TW5000 å er veldig fornøyd. Fikk rett å slett inntrykk av at den muligens er best i denne prisklassen. Får se når det kommer noen flere tester om jeg valgte riktig.
    Fantastisk bilde er det uansett :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte HC7000 og angrer ikke på det. Vurderte også TW5000 men dette var i slutten av Oktober og da var ikke TW5000 klar for levering før ganske lenge (føles lenge når man er uten projektor). HC7000 fungerer knirkefritt uten noen som helst nykker og har en bildekvalitet som har gitt samtlige (noen temmelig kresne typer) besøkende hakeslipp. Nå har jeg ikke sett de andre du vurderer med er isolert sett vedlig førnøyd. Meget bra sortnivå men ikke spesielt lyssterk om du har behov for det. På mine 92" tommer er det mer en nok.

Noen tester på HC7000 - Mitsubishi HC7000 - Projektorer - Recensioner - BigScreen Entertainment - Sveriges största informationscentral om hembio & hemunderhållning!

www.cine4home.de (Test: Mitsubishi HC7000 Preis FullHD Projektor HC-7000 HC 7000 Mitsubishi Full HD LCD Projektor Test)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feyd
    Fikk du sett noen av prosjektorene på forhånd?
    Nei jeg fikk ikke sett noen av projectorene på forhånd. Jeg gjorde meg opp en formening via tester på nettet (Ikke TW5000 da jeg ikke fant test av den da) og kom til konklusjonen at alle disse er gode projectorer som ser ut til å ytelsesmessig ligge veldig nærme hverandre og jeg har heller ikke "bat cave" forhold så en eventuell forskjell ville mest sannsynlig ikke kunne sees. I allefall være av så liten betydning at det ikke ble et valg kriterie. For meg ble det lukket lysbane, høy panel fillrate (sømløst bilde) og høy kalibrert lysstyrke som ble hovedkriterier, derfor HW10

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •