JVC hd1 mot dagens 20000kr projektorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC hd1 mot dagens 20000kr projektorer

Datt inn et tilbud på HD1 her om dagen, men da denne er utgående og utvalget i prosjektorer i prisklasse ca 20000 er relativt bra er jeg usikker, noen som har formening hvordan denne står seg om man feks sammenligner med AE3000, epsons TW 3000 og sonys vw40.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel litt ann på om man foretrekker ekte panel kontrast eller Iris kontrast, samt hvor mye vekt man legger på viftestøy og å få kalibrert fram riktige farger osv. HD1 har vel et litt høyt viftestøy nivå i forhold til de andre modellene du nevner, samt er litt "Fuji Velvia" når det gjelder farger. Ellers henger den vel forsatt ganske godt følge med konkurentene i den prisklassen du nevner. Det er i alle fall min konklusjon. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne så er den langt bedre ihvertfall, men ingenting er perfekt uansett prisklasse. HD1 er fortsatt en projector som burde hevde seg ganske bra.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene, får avvente et par dager til electroworld messa mulig det er mulighet til å få sett noen av de nye der. Vurderer JVCen fordi jeg jeg ble tilbudt en for ca 20000.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd1 er en meget god projektor og har en dybdefølelse i bilde som få andre matcher.
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er det vel ikke så mange her inne som har sett AE3000 enda, den har jo fått en merkant økning i kontrast og sortnivå.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Vel, nå er det vel ikke så mange her inne som har sett AE3000 enda, den har jo fått en merkant økning i kontrast og sortnivå.
    Nei det er det vel ikke men jeg har sett AE2000 og ikke tror jeg at selv med de oppgraderingene som er gjort på AE3000 at den kommer opp i mot HD1.
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett AE1000 og den synes jeg det var ett dårlig bilde på, har også sett HD100 som jo har ett knall bilde. Egentlig ville jeg gått for HD350, men 35 laken er litt i overkant på mitt budsjett. Så var det tw5000 da, det siste jeg hørte idag var at den vil ligge rundt 30k og kanskje mer, så da ser jeg ingen vits med å kjøpe den når prisen på den kryper opp mot hd350. Så jeg tror i prisklassen 23,5k som AE3000 ligger på så får man en bra pj for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen ville jeg absolutt vurdert Epson TW2000.

Vet ikke hvor seriøse Projector reviews er, men iflg dem klarer ikke AE3000 å matche selv TW2000 (1080UB i USA) når det gjelder sortnivå.

Panasonic PT-AE3000U Projector Image Quality

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    I denne prisklassen ville jeg absolutt vurdert Epson TW2000.

Vet ikke hvor seriøse Projector reviews er, men iflg dem klarer ikke AE3000 å matche selv TW2000 (1080UB i USA) når det gjelder sortnivå.

Panasonic PT-AE3000U Projector Image Quality

Leste nettopp den testen selv også, var ikke så imponert av AE3000 der nei, så at tw2000 hadde bedre sortnivå. Så må nok grave dypere i lommeboka å bare få det overstått med en jvc hd350 :???: Det jeg var overrasket av var hvor dårlig sortnivået var på infocus, det merket er ivertfall overpriset

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde samme vurderingen som deg Nitro. Resultatet er at det står en HD1 i kinoen. Utrolig med "smell" i bildet. Jeg angrer absolutt ikke. Må sies at jeg har batcave og 155" lerret som LCD oppløsning nok ikke ville ha dratt nytte av.

Blir utrolig spennede med shootout på Electroworld. Må prøve å få tatt meg en tur i dag.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg gjorde samme vurderingen som deg Nitro. Resultatet er at det står en HD1 i kinoen. Utrolig med "smell" i bildet. Jeg angrer absolutt ikke. Må sies at jeg har batcave og 155" lerret som LCD oppløsning nok ikke ville ha dratt nytte av.

Blir utrolig spennede med shootout på Electroworld. Må prøve å få tatt meg en tur i dag.
    Får ta en nærmere titt i helgen jeg også, et av problemene mine er monteringen min inne i et overskap men dør oppfeldt ved bruk av prosjektoren, men da kan ikke prosjektoren bygge for mye i dybden. Hadde ikke dette vært noe problem så hadde hd350 vært veldig aktuell, men som du sier så henger sikkert HD1 bra med enda.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    ... et av problemene mine er monteringen min inne i et overskap men dør oppfeldt ved bruk av prosjektoren, men da kan ikke prosjektoren bygge for mye i dybden. Hadde ikke dette vært noe problem så hadde hd350 vært veldig aktuell,......
    Hva med konstant åpen dør? Ta vekk døra? Sage deg inn i veggen bak i skapet?? (finnes løsninger for det meste)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med konstant åpen dør? Ta vekk døra? Sage deg inn i veggen bak i skapet?? (finnes løsninger for det meste)
    Jo som du sier fins det altid en løsning, får ikke senket mye inn i veggen fordi jeg har foret ut50mm fra bettongvegg, blir maks ca 65mm, men det går sikker og flytte skapene ut feks 10cm og legge på en dekkplate under, alternativ legge projektoren under. var foresten på messa på Lørdag og ble ikke mye klokere av det, vw 80 så veldig bra ut, men en kalibrering gjorde tydeligvis de andre godt på søndag, etter rapportene og melde.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg handlet på grunnlag av det jeg så på messa, ville det definitivt bitt en Epson TW5000, den var ikke langt unna VW80 etter kalibreringen på søndag og til under halve prisen er jo ikke det mye å lure på. Samt at den vil få kraftigere lampe og fintunet softvare som salgsmodell.
    Forøvrig var det synd at det ikke var en JVC modell der. Jeg tror den ville ha ligget et godt hestehode foran.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt at jvc ikke var der, er virkelig spendt hvordan den vil være i forhold til di to overnevnte. Uansett så er vw80 og hd750 langt over mitt budsjett, men 350'en..hmm. Skal jeg punge ut 35k så skal jeg være sikker på at den er verd prisen, vel ingen er vel verdt prisen uansett, men er man videofil så finnes det ingen kur...enda :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er man videofil så finnes det ingen kur...enda :roll:
    Lurer på om ikke Indremisjon har en helbredelse på gang :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt at jvc ikke var der, er virkelig spendt hvordan den vil være i forhold til di to overnevnte. Uansett så er vw80 og hd750 langt over mitt budsjett, men 350'en..hmm. Skal jeg punge ut 35k så skal jeg være sikker på at den er verd prisen, vel ingen er vel verdt prisen uansett, men er man videofil så finnes det ingen kur...enda :roll:

Kan ikke annet en å beklage at vi ikke fikk vist frem HD750 som var planen , men fikk telefon fra transportøren av vårt demo eksemplar var blitt stjålet fra dems lager, kan si jeg ikke var fornøyd da ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •