hjelp! alle med projektor (spes Epson)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp! alle med projektor (spes Epson)

Hei!

nå her forleden dag tidlig denne uken fikk jeg for første gang en liten ny ting ved min epson projektor, når jeg skrudde den på gikk det 2-3sek før et rødt lys begynte å blinke, samt viften blei mye raskere enn jeg har opplevd tidligere, ingen bilde kom. skrudde så av projektor på av/ på bryter bak, og slo den deretter på igjen, og ingenting unormalt skjedde.. brukte den da ca 2,5timer og skrudde den deretter av igjen som normalt..

i dag brukte jeg den første gang siden dette skjedde igjen, og nøyaktig samme skjedde nå, skrudde den av og så på igjen og alt virket normalt..

Har ikke instruksjonsbok så vet ikke hva dette er, bortsett fra det er bilde av noe som kan virke som temp ved denne røde lampen..

noen som vet hva dette kan være ??

til opplysning er denne kjøpt helt ny, og ble tatt i bruk for ca 4 mnd siden, og har gått ganske nøyaktig 115timer.
    - den har alltid blitt skrudd helt av etter brukt, og har alltid ventet til viften fikk kjølt ferdig og lyset viser at den kan slås helt av. har altså aldri blitt stående på stand-by

rommet er 2-5grader under romtemp nå i vintertider, ettersom komponenter varmer opp rommet når det er i brukt, som er alt fra 2-7 ganger pr uke.

hvor ofte må støvfilter rengjøres vanligvis og hvordan er en effektiv måte å gjøre dette på ?

håper på litt innspill og hjelp på dette, siden jeg er fersk på projektor.

Modellen er Epson EMP TW700

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send den inn til service-verksted! Det var nærliggende å tenke støvfilter, helt til jeg så antall driftstimer. Med bare 115 timer drift er det garantert noe annet som er galt. Du har jo garanti på den, så det er vel ikke noe å lure på?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor ofte er vanlig å rengjøre filter / evt bytte filter da? og hva gjør man når man rengjør filteret, tenkte å få ned projektoren å sjekke filteret og prøve på nytt siden epson har stengt nå i helgen.. virker ikke det får jeg ta kontakt med service på mandag.. hadde jo vært kjekt å unngå det, siden jeg da blir uten projektor en stund.. :-( og det er jo alltid trist..:P

takk for svar

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en Vitaepro så funker den sikkert igjen, skal jo hjelpe mot alt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy vitaepro...

haha.. ja de sier så.. :P isåfall feil reklame.. :P

-- har nå skrudd ned projektor og sjekket støvfilteret, skulle absolutt ikke tro at det var nevneverdig støv der nei.. men likevel fikk blåst forsiktig gjennom filteret å fjernet det bittelille som var av støv på filteret og satt det på plass igjen og sjekket projektor nå.. neida, fremdeles samme problem, men nå går det ikke an å skru den av og på igjen slik at den da virker.. har prøvd et par 3 ganger etter jeg fikk blåst filteret rent og pent, og projektor går automatisk over til rødt blink og kraftig vifti 2-3 sek etter jeg trykker på on knappen..

da må vel jeg bare notere serienr og kontakte epson service på mandag da.. blir vel uten projektor i noen uker nå da typisk min flaks!!

regner med ca tall på lampetime duger, sjekket tidligere i dag når jeg fikk den på for siste gang, og ikke kan dokumentere dette siden den ikke på i det hele tatt nå...

noe vanlig problem på epson eller projektor forøvrig dette, eller kan det være at rommet mitt er noe for kaldt når det ikke er i bruk ? noe jeg kan ha gjort feil kanskje ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neppe noe vanlig problem, da hadde det dukket opp på forumet ofte (med tanke på hvor mange TW700 som er solgt). Temperaturen i rommet ditt har ingen ting å si, så lenge det ikke er så kaldt at det dannes kondens inne i projektoren (du har neppe minusgrader i rommet ditt). Brukermanualen sier driftstemperatur mellom +5 og +35 grader, og lagringstemperatur mellom -10 og +60

Brukermanualen finner du her: Epson EMP-TW700*:*User's Guide*1.0
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

mange takk Gorm

ser ut til den har helt tatt kvelden nå, sendt mail til de jeg kjøpte den av, samt til Epson service, fikk tak i et telefon nr jeg skal prøve å ringe mandags morgen! så får vi håpe jeg ikke blir uten projektor altfor lenge!

Jeg som nettopp hadde kjøpt noen nye bluray jeg hadde gledet meg til å se i dag.. :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •