B-tech BT881 passer IKKE til BenQ W5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B-tech BT881 passer IKKE til BenQ W5000

(håper jeg valgte riktig kategori)

Ville bare advare at disse ikke går sammen til tross for at jeg fikk vite av avshop.no at de passet. Jeg bestilte egentlig BenQ sitt original oppheng, men da de ikke hadde det på lager fikk jeg b-tech i stedet.

Det står på pakka at avstanden mellom skruehullene på projektoren ikke kan være mer enn 43cm (tror jeg), og jeg målte meg frem til at det var 43,5cm på en W5000. Jeg begynte å file, men tilslutt lagde jeg noen forlengelser av armene så de ble lange nok.

Er generelt misfornøyd med b-tech da det er veldig vanskelig å stille inn projektoren føler jeg. Alt virker "lealøst" og når jeg prøver å justere så blir det aldri riktig da det forandrer stilling når du tar bort henda. En av settskruene brakk også.

Kan noen anbefale et oppheng som er solid og enkelt å justere? Burde bare vært noen enkle skruknotter man kunne vri for å flytte projektoren opp/ned eller side til side.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du kan ikke slå feil om du velger et Chief-oppheng, men de koster jo litt... Dette er markedets mest stabile oppheng, og med dette kan du også ta ned projektoren for bytte av pære o.l. og montere den tilbake i samme stilling.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vogel PPC200 passer også tror jeg, det er også et stabilt og godt feste som legger seg midt mellom BT881 og Chief prismessig...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 gjengestag gjennom en hylle og rett i taket. Da kan du justere bildet på 1/10mm på lerretet, og helt stabilt. DIY ftw!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 stk 6mm gjengestenger rett i taket? Høres lurt ut...hva mener du med "gjennom en hylle" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vogel PPC200 passer også tror jeg, det er også et stabilt og godt feste som legger seg midt mellom BT881 og Chief prismessig...
    Dette vil jeg avkrefte med en gang. PPC200 ble jeg anbefalt av avshop, og er ett feste jeg har lidd meg gjennom diverse tunge BenQ projectorer med (8720, 9000 og 10000, 5000 er samme størrelse/vekt). Dette festet er pyton for disse projectorene, og Chief er en helt annen liga. Særdeles ustabilt. Veldig happy etter å ha byttet for to uker siden. Lateral Shift brakketten chief selger er også ett kjempepluss, ift. monteringsvennlighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •