Spørsmål JVC HD350 kontra Tw5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål JVC HD350 kontra Tw5000

Ser at prisen på 350'en er under 35k og tw5000 vil med dagens kronekurs havne rundt 30k. Er det slik at 350'en har samme bildekvalitet som HD100 har eller bedre?? Den har jo 30k native kontrast så da vil den vel knuse tw5000?

Valgets kval står på døren :???:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom ingen har sett en produksjonsklar TW5000 er jo det vanskelig å si noe om pr. dato... På absolutt sortnivå trenger ikke nødvendigvis TW5000 være så mye dårligere ettersom den har en veldig godt fungerende iris og optisk "motor" (Gorm blir sinna hvis jeg glemmer å nevne den optiske motoren....

Samtidig vil jo en irisløs projektor yte langt bedre i scener med blandet innhold, der bildedynikken følgelig vil være i sitt ess på HD350. Dette gjelder jo egentlig også i relativt lyse scener. Samtidig har jo TW5000 langt høyere lysutbytte, og vil derfor gi enda mer "punch" i lyse scener... Nå har imidlertid HD350 fått 1000AL som etter mitt syn er mer enn nok i en godt lyskontrollert hjemmekino.

Hvis du har muligheten til å ta turen til Electroworld i Lillestrøm i midten av november vil både HD350 (eller HD750) samt TW5000 vises der!

Etter å ha sett HD750 kan jeg trygt anbefale saken da... Den har jo i tillegg motorisert zoom og fokus, motorisert lens-shift, 19dB støy (!) og etter hva jeg kunne se ikke lenger noe problem med lyse hjørner... Det sistnevnte må imidlertid verifiseres i et helt mørkt rom. I utgangspunktet er derfor HD350 nærmest en drømmemaskin for kinofolket, spesielt til prisen, men ting har jo en tendens til å normalisere seg noe sånn i forhold til markedet for øvrig når først lanseringene er på plass... Eksempelvis er det jo ikke sikkert at TW5000 vil bli liggende på 30.000, det tror jeg neppe, så det blir nok en prisforskjell på nærmere 10.000 på disse to skulle en tro!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok..høres bra ut..må vel gjerne ta meg en tur på den messa. Har sett hansen sin hd100 og den er helt rå i bildet, men koster dessverre litt mer en jeg vil betale for en pj. Men hva ligger pærene i pris på disse projektorene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det blir spennende å se hvordan HD350 gjør seg mot HD100... I utgangspunktet skulle HD100 være noe bedre, men det var før de gikk ut og oppdaterte kontrastnivåene på HD350 fra 15.000:1 til 30.000:1.

Pris på pære antar jeg ligger på 2-3000.- som de fleste øvrige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •