Responstid projektorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Responstid projektorer

Hei

Jeg har en Sanyo Z2000 projektor, er veldig fornøyd med den, men det er en LCD-projektor. Det jeg synes er negativt med den er at ved bevegelser/-og panoreringer blir bildet uskarpt/"blurete". Skjer dette fordi det nettopp er en LCD-projektor? Er dette et problem for SXRD/DLP/LCOS teknologo også? Antar det ikke er noe problem for CRT-projektorer. Lurer for eksempel på om jeg hadde blitt kvitt problemet om jeg hadde byttet til f.eks en SONY VW40?

Håper noen har noen meninger eller kunskap om dette. :???:

mvh Thomas

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Musse73
    Hei

Jeg har en Sanyo Z2000 projektor, er veldig fornøyd med den, men det er en LCD-projektor. Det jeg synes er negativt med den er at ved bevegelser/-og panoreringer blir bildet uskarpt/"blurete". Skjer dette fordi det nettopp er en LCD-projektor? Er dette et problem for SXRD/DLP/LCOS teknologo også? Antar det ikke er noe problem for CRT-projektorer. Lurer for eksempel på om jeg hadde blitt kvitt problemet om jeg hadde byttet til f.eks en SONY VW40?

Håper noen har noen meninger eller kunskap om dette. :???:

mvh Thomas
    Har samme proj men ikke problemer med panoreringer. Hvilken kilde bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker PS3 og ser kun på Blu-ray, men tror ikke det skal ha noe å si. Trodde det kun dreide seg om LCD teknikken, det er jo kjent at LCD har litt lang responstid (fra 2ms og oppover) og da blir det vel alle ting som vises i litt bevegelse litt uskarpe. Så fort objektet eller det som vises stanses på skjermen, blir det sylskarpt igen. Men nå skal det også sies at jeg lider av en "alt skal være perfekt"-sykdom som gjør at jeg desverre "leter etter" feil i lyd/bilde. Vet ikke om folk legger merke til det jeg desverre gjør.
    Men kan det være kilden da???

//Thomas

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det i 24hz?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Raske panoreringer fungerer dessverre dårlig på de fleste 1080-projektorer, da kildematerialet er basert på 24Hz, og det er for langsom oppdatering for å beholdeskarphet ved raske bevegelser. På moderne DVD-spillere har vi bildeprosessorer som "skarper opp" dette for oss, men det er svært få bildeprosessorer som klarer å "skarpe opp" full-HD materiale. Det skal noe mer prosessorkraft til for å klare dette.
    Sony VW200 er vel første projektor med prosessor som interpolerer inn ekstra frames mellom de originale, nettopp for å skape mer "glidende" bevegelse, der objektet i bevegelse bibeholder skarpheten. Ulempen er at den generelle bildeskarpheten reduseres noe. Nå kommer snart også TW5000 (desember?) med interpolering, og det skal bli spennende å se hva den klarer.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musse73
    Jeg bruker PS3 og ser kun på Blu-ray, men tror ikke det skal ha noe å si. Trodde det kun dreide seg om LCD teknikken, det er jo kjent at LCD har litt lang responstid (fra 2ms og oppover) og da blir det vel alle ting som vises i litt bevegelse litt uskarpe. Så fort objektet eller det som vises stanses på skjermen, blir det sylskarpt igen. Men nå skal det også sies at jeg lider av en "alt skal være perfekt"-sykdom som gjør at jeg desverre "leter etter" feil i lyd/bilde. Vet ikke om folk legger merke til det jeg desverre gjør.
    Men kan det være kilden da???

//Thomas
    Nå har ikke jeg noe greier på lcd projektorer, men jeg vil tro de har langt raskere respnstid enn lcd tv'er. Hvorfor jeg tror det er fordi det er en langt mindre masse som skal beveges på de små lcd panelene i projektorer mot de langt større panelene som er på tv'er.

Men jeg har selv fundert på respontiden på lcd projektorer. Den som søker får sikkert svar, har aldri søkt selv:S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange svar. Tror nå at det kanskje bare er meg som er overfølsom...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •