Sniktitt på Sonys nye VPL-HW10! Her er mine førsteinntrykk! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har satt pære i high ettersom jeg har en lerretsduk som mister en del lys for øyeblikket. Tror ikke den støyer nevneverdig, men skal ta en ekstra sjekk for ordrens skyld! 33dB tror jeg imidlertid du kan se bort fra...

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden jeg pusser opp stua (og resten av huset) har jeg ikke montert proj ennå..

Men etter denne testen å dømme, er det lite støy .. selv i "full modus".
    Sony VPL-HW10 Projector Performance

Det er også kalibreringstips her..
    Noen som har kalibrert HW'en vellykket?

Det er vel mulig å kalibrere denne UTEN dyre instrumenter og avanserte PC-programmer?

Dersom man kopierer andres innstillinger, vil det være nok?
    Eller.. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til at du sjekker litt lygren. Jeg har også lest at den er stillegående selv i full modus. Når det gjelder å kopiere andre sine innstillinger så skal en være oppmerksom på at hver enkelt projector skiller seg litt fra hverandre og folk har jo forskjellig lerretstyper, lerretsstørrelser og lysforhold. En kan prøve andre sine innstillinger som et utgangspunkt, men ikke regn med at det nødvendigvis blir riktig for din projector.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått montert opp HW10. Har ikke gjort noen justeringer annet enn kontrasten. Jeg har lekt meg litt på en "preset" instilling med DVE HD, men kan ikke si jeg ser store forskjellene når jeg snurrer film. Jeg skal kjøpe meg måleutstyr, og trenger noen anbefalinger på brukbart utstyr under 5000.-

Har kjørt 8-10 blurayfilmer nå og kan ikke si noe annet enn at jeg sitter igjen med hakeslepp. Min "gamle" PJ-TX300 har blitt PARKERT. Borte er alt som heter pikselstruktur, sortnivået og kontrasten er helt fantastisk bra i forhold til det jeg har vært vant til. Hudtoner og dybde i bilde er veldig bra.

"The Journey to the center of the earth 3D" på HW10 fikk meg til å rygge sofaen. Blomster og fugler var plutselig MIDT i rommet, KNIVSKARPT, og jeg kunne ta på ting. Fantastisk.

I går så jeg U-571 på bluray. En kanonbra film synes jeg. Men bildet var faktisk det som imponerte meg mest denne gangen, ikke handlingen. Det kommer frem utrolig mye mer detaljer enn på PJ-TX300, og jeg pausa bildet flere ganger gjennom filmen bare for å studere ubåten innvendig. Det er så mye bildeinformasjon som kommer frem kontra min Hitachi, at det blir nesten som å se filmen for første gang.

Jeg har oppgradert til noe som var mye bedre enn det jeg hadde sett for meg i min stue, og sitter igjen med en følelse av å ha fått svært god vare for pengene. Takk Sony, og takk til forumedeltakerne for linker og info om HW10.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Da har jeg fått montert opp HW10. Har ikke gjort noen justeringer annet enn kontrasten. Jeg har lekt meg litt på en "preset" instilling med DVE HD, men kan ikke si jeg ser store forskjellene når jeg snurrer film. Jeg skal kjøpe meg måleutstyr, og trenger noen anbefalinger på brukbart utstyr under 5000.-
    Gratulerer med ny PJ!

Se her for kalibrering:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Takk for mange gode svar..
    Men.. én sak skjønner jeg bare ikke..
    Vil ikke avstanden mellom proj og lerret påvirke det antall cm vertikal offset/lens shift gir?
    Lens shift gir da ikke en fast senking av bildet.. ?
    f.eks som i eksempelet her.. på 100" lerret : 80,9 cm (?)
    80.9 cm på f.eks 3 meters avstand.. ? Og like mye på 5 meter?
    Eller har jeg rett og slett misforstått det hele ?

Og..
    Er offset'en fra toppen... eller fra CENTER av lerretet.. ?
    Slik at 100" lerretet vil ha en shift på 18,9cm?
    80,9cm minus 62cm (124cm/2) = 18,9cm
    M.a.o kan man kun senke lerretet 18,9cm ?
    Eller kan man faktisk senke lerretet med 80,9 cm?

I mitt tilfelle blir det nok 4,30 meter mellom linse og lerret (95")..
    Hva blir da max senking av lerretet?
    VOF = 8.0942 * 95 => 17,89 cm... Ca 17,9 cm?
    eller 117/2 = 58,5cm + 17,9.. -> ca 76,4cm?
    ..og dette påvirkes ikke av avstanden jeg har mellom HW10 og lerret?

Om dette ga mening..?

Dette lurer jeg også på.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt HW10
    Den er meget stillegående uansett modus. Er godt fornøyd så langt. Jeg ser noe som jeg ikke har sett på LCD, nemlig at det skinner litt rundt hele kanten av bildet. Er dette normalt?. Skyldes det at det her brukes reflekterende paneler og at det skinner litt fra kantene. Har fått høre at dette også kan sees på DLP projectorer som jo også er reflekterende teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstand 3.80 m 120" lerret

Litt erfaring med plassering av min pj.
    Avstand fra Linse til Dreamview 120" grey er ca 3.80 m takmontert . Nesten 100% wide.
    Oppdager ikke synbare forskjeller i kantene ift senter. Rommet kan mørklegges, men har ikke sett behovet.
    Jeg har dempet belysning i et rom med mørke vegger i øvre halvdel på ca 1.2m og grått derifra og ned.
    Jeg er imponert over hvor mye belysning jeg kan tillate under normale forhold. Det er klart at man får bedre bilde med er et mørkere rom, men jeg har en dør som står opp med vanlig belysning utenfor og synes det går bra. Imponatorefekten er klart best ved mørkt rom men alikevell bruker jeg ikke det.

Har et problem og forsøker å kontakte Sony support i disse dager mht at pj har problem med å synkronisere bilde. Ruller i oppstart perioden , men selv når det er stabilt ift synk problem så får jeg merkbart støy eller noe for meg virker som et forsøk på å synke inn signal. Dette har vært fra og til over 4-5 dager/forsøksperioder som den har vært under test ca 9 timer tottalt.
    Pj har etter noen tid og restarter stabilisert seg ver dag, men ved intervaller på 4-5 min vist støy i form av streker eller et øyeblikks ustabilitet.
    Forslag på kontroll av instillinger eller andre tiltak mottas med takk
    Pj er forøvrig rå og jeg er selv ved disse problemene fornøyd over hva jeg kan forvente ved stabilitet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Service & Support

The VPL-HW10 comes with 3-year support that offers more than a standard warranty. With PrimeSupport®, you have the following valuable benefits:
    Telephone Helpdesk;
    - Free phone
    - Multilingual (English, German, French, Italian, Spanish)
    - Mon - Fri 09:00-18:00 CET
    - Provide advice on functionality and act as the first point of contact for service requests.

In the unlikely event of the VPL-HW10 failing, we arrange repair of your own unit. All shipping costs to and from your chosen location will be covered by Sony. If the repair takes longer then 10 working days, a loan unit will be offered.

Qualified Sony engineers will maintain your projector giving you peace of mind that there will be no unexpected bills while your VPL-HW10 is covered by PrimeSupport.

Sony : PrimeSupport : Norway

PrimeSupport burde sikre deg hjelp relativt raskt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony support

Support avtalen virket i utgangspunktet meget bra.
    Registrering av avtale.nr. og sec. code ble ikke gjennkjent og dermed heller ikke godkjent via internett.
    Alternativt telefon nr. ble ikke besvart i løpet av 20 min ventetid (+44 xx nr). Har lagt igjen beskjed, men forsøker igjen i morgen.:-?

Pj'en har forøvrig et utseende som er noe av det beste jeg har sett. Takmontert får den en WAF på 10+ 8).

Skal konkludere med erfaringer ift support når casen er avsluttet.:neutral:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CAT3208

Har et problem og forsøker å kontakte Sony support i disse dager mht at pj har problem med å synkronisere bilde. Ruller i oppstart perioden , men selv når det er stabilt ift synk problem så får jeg merkbart støy eller noe for meg virker som et forsøk på å synke inn signal. Dette har vært fra og til over 4-5 dager/forsøksperioder som den har vært under test ca 9 timer tottalt.
    Pj har etter noen tid og restarter stabilisert seg ver dag, men ved intervaller på 4-5 min vist støy i form av streker eller et øyeblikks ustabilitet.
    Forslag på kontroll av instillinger eller andre tiltak mottas med takk
    Pj er forøvrig rå og jeg er selv ved disse problemene fornøyd over hva jeg kan forvente ved stabilitet.
    Hvor lang HDMI kabel bruker du?
    Og hvilket merke/kvalitet?

Dette minner meg om sync-problemer jeg hadde med en 10 meter Klas Ohlson kabel jeg kjøpte mens jeg ventet på en Monster 400 HDMI..
    Da fant ikke min forrige proj (VPL-HS50) signalet..
    Prøvde en annen "noname" kabel, med litt bedre resultat..
    Men først når jeg mottok Monster kabelen fikk jeg 100% stabilt signal.

Nå blir det Supra kabel jeg skal bruke fra PC'en, så da får vi se om den er like bra/bedre enn Monster'en..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...dette synes jeg høres mistenkelig ut som synkproblemer som følge av kabelproblemer ja... Her bør du definitivt prøve en annen kabel og/eller annen kilde! Har du en kort kabel liggende kan det være lurt å dytte spilleren helt bort til projektoren og se om problemet vedvarer... Har du f.eks. en DreamScreen UltraFlat måtte jeg fjerne ytterkappen mot Sonyen, da selve pluggen rett og slett er for stor for inngangen på Sonyen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har du f.eks. en DreamScreen UltraFlat måtte jeg fjerne ytterkappen mot Sonyen, da selve pluggen rett og slett er for stor for inngangen på Sonyen.
    Jeg har kjøpt meg et par Monster 90 graders HDMI adaptere..
    Du har sikkert vurdert og kanskje prøvd disse?

Jeg er som sagt ikke "oppe og går" ennå..så vet ikke OM de forringer bildet, men de ser ut til å passe perfekt mht kabelføring om du har proj festet i tak.
    De vender kabelen opp mot taket for de som takfester HW10.. mao. mot føtter eller festeskruer..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    God ide, Frode... Er jo ikke DreamScreen-kabelen som er spesielt bred, men heller inngangen på Sonyen som er merkelig smal...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hdmi dreamscreen

Har forsøkt med alternativ kabel.
    Bruker opprinelig 7.5m dreamscreen, men har testet med 1 m utgaven i dag. Måtte stå og holde min nye sony bs550 under pj for å få testet. Det var forøvrig denne avsjekken jeg trengte før jeg valgte å starte en support case ved å feil rapportere til sony. Den korte kabelen passer forøvrig fint i hullet til sony, noe som dere påpeker helt korrekt ikke går med eks. 7.5 m uten å trekke av ytterkapslingen. Du får stabilt signal også uten å fjerne kapslingen, men .....

Hvorfor det er forskjell på termineringen på en kort og en lang kabel er forøvrig et mysterium.

I og med at problemet ikke er stabilt, men avtar etter noe tid og et antall omstarter av HW10 har gjort at jeg vært skeptisk til kabelen i utgangspunktet.
    Kabelen anser jeg som utelukket nå.
    Jeg har også testet fra Viasatt sin HD mottager (1080i) samme problem. Forøvrig også via onkyo sr606 eller direkte forbindelse. Det som forvirrer meg :? er at når signalet er synket opp så kan jeg slå av og på uten større problemer resten av kvelden, også å bytte kilder via hdmi switch på sr606.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har du samme problem på begge HDMI-innganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har du samme problem på begge HDMI-innganger?
    Jeg var i en periode i tvil, men vha testen med kort og lang kabel i dag så var feilen konstant.
    Jeg kan forsøke å beskrive mitt første oppstartsbilde.

Dersom du tar og skyver et blått bilde ut til høyre 70% så dukker høyre del opp på venstre side av lerretet. samme fenomen nedover. 50%.
    Resultatet er at du har et sort kors med fire kvadranter. Menyen er forøvrig lei å håndtere i den utgaven .

Virker som om bildesignal start - stopp er ute av synk, men dette forandrer seg til riktig start stopp dvs blått bilde dekker lerretet etter 5-10 min, men med ustabilt bilde i perioder.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bor i nærheten av Grenlandsområdet eller nordre Vestfold, kan du sikkert få låne en god HDMI på "mangenok" meter av meg.. slik at testen kan foretas over litt lenger tid enn den tiden du orker/gidder å stå og holde bluray spilleren din

Det er sikkert andre som er villig til det samme her på forumet, om du sier i hvilket område du bor
    Eller.. om det er en ordentlig AV.forhandler i området, kan du sikkert deponere på en..

Jeg mistenker den derre kabelen jeg nemmelig.. virker som det er de samme symptomene.

Dere sier dere "tar av ytterkappen".. ?
    Skreller dere da av den grå isoleringen/kappen med Dreamscreen logoen på?
    Er metallet bart?
    Ingen sjanse for å ha skadet kabelen vel CAT3208 ?

Den fungerer kanskje ikke som "isolering" som sådan.. men strømkabelen er ikke sååå langt unna.. tja .. ikke vet jeg..
    Du sier jo at problemet er tilstede m den korte kabelen også.. så...

Når Lygren går god for kabelen og "skrellingen".. skal jeg ikke legge meg bort i DEN delen :-)

Er også spent på om det er samme problem på begge HDMI'ene, men det er det sikkert.. Hadde vært merkelig om du ikke hadde forsøkt å bytte dem..

PS!
    Hvor bred er DreamScreen kabelen? Selve KABELEN altså..
    Pusser som sagt opp.. hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Dersom du bor i nærheten av Grenlandsområdet eller nordre Vestfold, kan du sikkert få låne en god HDMI på "mangenok" meter av meg.. slik at testen kan foretas over litt lenger tid enn den tiden du orker/gidder å stå og holde bluray spilleren din

Det er sikkert andre som er villig til det samme her på forumet, om du sier i hvilket område du bor
    Eller.. om det er en ordentlig AV.forhandler i området, kan du sikkert deponere på en..

Jeg mistenker den derre kabelen jeg nemmelig.. virker som det er de samme symptomene.

Dere sier dere "tar av ytterkappen".. ?
    Skreller dere da av den grå isoleringen/kappen med Dreamscreen logoen på?
    Er metallet bart?
    Ingen sjanse for å ha skadet kabelen vel CAT3208 ?

Den fungerer kanskje ikke som "isolering" som sådan.. men strømkabelen er ikke sååå langt unna.. tja .. ikke vet jeg..
    Du sier jo at problemet er tilstede m den korte kabelen også.. så...

Når Lygren går god for kabelen og "skrellingen".. skal jeg ikke legge meg bort i DEN delen :-)

Er også spent på om det er samme problem på begge HDMI'ene, men det er det sikkert.. Hadde vært merkelig om du ikke hadde forsøkt å bytte dem..

PS!
    Hvor bred er DreamScreen kabelen? Selve KABELEN altså..
    Pusser som sagt opp.. hehe..
    Bosted er på den riktige siden av fjorden :-D og nærmere bestemt i Særp.
    Jeg er vel rimelig trygg på kabel problematikken nå.

Det som kunne være intresant å vite er om oppstart av pj uten signal kabel tilkoblet kommer opp med klart stabilt bilde kun med HDMI indikatur synlig oppe til venstre. Min gir ikke det bilde i 8 av 10 tilfeller ved oppstart. Dvs fra rød status lampe.

Når det gjelder den "skrellingen" så er dette enklere en man skulle tro. Ytterkappen kan trekkes av selve kontakten og settes på igjen uten synbare konsekvenser. Den har form som en fyrstikkeske etter at du har tatt ut den delen fyrstikkene liger i . Når den er fjernet så passer kontakten.

Bredden på kabelen har jeg ikke kunnet sjekke ennå

Newcomer Lille Trille sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er min HW10 på plass 8) . Kjøpte på elektromessa på Lillestrøm i november. Jeg kjøpte også Dynavision Grey Tab tensioned lerret (200cm), men dette kommer dessverre ikke før i månedskiftet januar/februar . Mulig at spørsmålet blir litt off-topic men; er det noen gode tips på alternativer til lerret i mellomtiden ?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •