BenQ PB6200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: BenQ PB6200

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ PB6200

Noen her som har erfaringer med denne prosjektøren? Jeg ser gode omtaler av 6100, men jeg synes den har for lav oppløsning...

Rimelig også (ca. 13.000 eks mva) EDIT: I de tekniske forum oppgis ca. pris, ikke forhandler.

og obligatorisk Projectorcentral-link:
    http://www.projectorcentral.com/BenQ-PB6200.htm

Hvis dette er en 6100 med høyere oppløsning så tror jeg den er perfekt for oss. Samboeren er videokunstner, og trenger en prosjektør som er kraftig nok til vegg-størrelse projeksjon (i mørkt rom), og jeg har lyst på noe til hjemmekino som også takler minst 1024x768 for å vise bildet fra PC/Mac.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dårlig med respons her?

6200 er en oppgradert 6100 ser det ut til på dataene. Ville vel ha sett på H30 som en sterk konkurent fordi prisen blir vel omtrent den samme. Se test her:http://www.projectorcentral.com/optoma_h30.htm se litt ned på sida så står det om 6100. hmm.. H30 mangler vel oppløsligheten du må ha?

mvh
    Bidda

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil gjerne ha minst 1024x768 oppløsning, og da er det ikke så mange i den prisgruppen med de spesifikasjonene.

Det er kanskje farlig å kjøpe en prosjektør uten å se den selv først, spesielt siden både samboeren og jeg ser regnbue på f.eks. Infocus X1. I følge omtalene virker som om problemet er redusert på 6100 (med 3x fargehjul)

Artikkelen du pekte til var interessant, den lærte meg enda en ting om DLP-prosjektører, produsentene omtaler 2x fargehjul med 6 segmenter som "4x". (Skjønt det er vel tilsvarende bedre)

Rune

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Min kone ser også rengbuer og vi testet både X1 og 6100, hun påstod at på 6100 var problemet redusert men ikke helt borte. Dere er velkomne til å se på vår 6100 for å teste dette, vi bor på Hønefoss.

mvh
    Bidda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •