Hvorfor jeg ikke velger Benq

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor jeg ikke velger Benq

Jeg har hatt en Benq PE 7800 siden 2004 og er godt fornøyd med denne. Nå er jeg i markedet for en ny prosjektør, og Benq W5000, 10000 eller 20000 hadde vært naturlige kandidater.

Men, jeg styrer unna Benq.

Årsaken har ingenting med produktet å gjøre. Jeg har vært så uheldig å hatt prosjektøren på service. Det er skrevet litt om A Novo Norge AS tidligere her på forumet. Jada, jeg er ikke noe "persilleblad" og har vært borti service som har lugget litt tidligere, men aldri, aldri, aldri vært borti en dårligere service enn hos A Novo Norge AS. Faglig inkompetanse blandet i en herlig fruktsalat med rot, systematisk ignoranse, løgn og utsettelser.

Jeg var glad for å få tilbake min (ødelagte) Benq, selv om den hadde stått en måned hos A Novo Norge AS uten å bli berørt av menneskehender.

Jeg ber alle som funderer på å skaffe seg en Benq om å tenke seg om to ganger.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler ikke din oppfattelse, for mine to "møter" med Anovo (en gang service, og en gang firmware-oppgradering) har gått helt på skinner. Jeg har også flere bekjente, som har positive opplevelser med Anovo. Dette er forøvrig personer som også frekventerer dette forumet.

Du har tydeligvis vært uheldig i ditt møte med Anovo, mens jeg har en mer positiv opplevelse. Jeg tror nok dessverre at en finner slike ytterpunkter uansett hvilket serviceverksted man benytter, uten at det på noen måte unnskylder Anovo i ditt tilfelle.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det har hvert mye rot med BenQ sine pj men Anovo har jeg ikke hatt problemer med bortsett fra at de glemte og registrere inn min pj ved ankomst så den ble noen dager forsinket men dette beklaget de

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler tildels oppfatningen vedrørende anovo. Har hatt blandede opplevelser med dem men på tross av det har jeg så langt vært gjennom 4 BenQ projectorer. Har W10000 nå, og vil vurere dem om de kommet med noe nytt også. jeg hopper antakelig over 20000 men...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det bare er jeg som har vært litt uheldig.

Kanskje jeg skal vurdere BenQ en gang til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan stemme i at min erfaring med service hos Anovo har vært veldig positiv.
    Det som derimot gjør meg nølende til å velge Benq igjen er at de gjennomgående lanserer prosjektorer med umoden software.
    Dette kunne jo vært akseptabelt hvis man kunne gjort oppgraderingen selv, men hvis man må sende prosjektor både 1 og 2 ganger med posten blir jeg smånervøs for at nye problemer kan introduseres pga transportskader (har jobbet i posten selv).

Det verste som kan skje er jo at transport forårsaker problemer som først dukker opp etter garantitiden har utløpt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også god erfaring med Anovo. Dette gjaldt bærbar pc der det måtte byttes hovedkort. Prossesen tok i underkant av 14 dager inkludert frakt begge veier.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye erfaring med A Novo, men den jeg har er udelt positiv. Jeg har hatt 8720 og har nå W5000. Denne hadde behov for FW oppgradering og ettersom jeg tilfeldigvis bor i nærheten av Lillestrøm/Kjeller så leverte jeg pj'en der og fikk oppgradert den mens jeg ventet. Helt suveren service og raskt utført oppdatering! :-D Både 8720'n og W5000 har fungert utmerket så jeg har ingen skrupler når det gjelder å anbefale BenQ.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •