Zoom og avstand fra prosjektor til lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zoom og avstand fra prosjektor til lerret

Hvilken avstand har dere andre fra prosjektoren til lerretet? Rommet jeg har tenkt til å ha prosjektroren er ikke lengre enn 3,6 m. Hvor nærme kan prosjektroene stå inntil bakveggen?

Jeg har laget en liten tegning av rommet... Hvilken plassering anbefales, og hvor stort vil bilde bli på denne plasseringe?

X1 har visst 1,2 zoom, hva med P. PT-AE300E, og LG RL-JA20? Er jo viktig at bildet ikke blir for lite..

http://www.serqevx.com/test/bildeupl...rosjektor2.jpg

De runde sirklene på bildet er mine forlslag til plassering av prosjektoren..[/img]

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tips: Tviler på at ISDN/modem-brukere gidder å sitte i 2 minutter og laste ned bildet ditt... Juster ned størrelsen kraftig

Edit: La ut en mindre versjon:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Jeg har også gjort mitt bilde noe mindre nå.. I disse bredbåndsdager har man lett for å glemme "outsiderne" ops:

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 spruter ut varmlufta fremme, så det er ingen problem å la den stå helt inntill veggen. Hvis du skal ha orginalt takfeste koster dette flere tusen kroner, så jeg vil anbefale hylla bakerst i rommet. Med den avstanden der blir det perfekt til et 180 cm bredt lerret.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar... Det å la den stå inne i skapet er nok iallefall den enkleste løsningen og er grei å starte med.

Dette er dog ikke spesielt pent å se på (selv om man tross alt skal se på lerretet og ikke bak seg når prosjektoren er i bruk. Jeg kan jo også bruke noen timer og lage meg et eget oppheng som andre har gjort :-)

Noen som har en direkte guide her, eller får jeg klare meg med de to eksemplene som jeg har sett i forumet?!

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Takk for svar... Det å la den stå inne i skapet er nok iallefall den enkleste løsningen og er grei å starte med.

Dette er dog ikke spesielt pent å se på (selv om man tross alt skal se på lerretet og ikke bak seg når prosjektoren er i bruk. Jeg kan jo også bruke noen timer og lage meg et eget oppheng som andre har gjort :-)

Noen som har en direkte guide her, eller får jeg klare meg med de to eksemplene som jeg har sett i forumet?!
    Jeg holder på med mitt takfeste nå. Det er en hvit plastfjøl fra jernia og et B-Tech høytalerfeste til 200 kr for 2. B-Tech festet har kuleledd, fåes i hvit /sort og takler en vekt opp til 5 kilo. Navnet på festet er BT6. Det kan kjøpes på www.oslohificenter.no. Info om festet finner du her: http://www.b-tech-int.com/BT6.html

Skal poste bilde i løpet av helga.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0