Trenger råd, må bestemme meg!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd, må bestemme meg!!!

jeg er i full gang med å få kjøpt meg en projektor, men makter ikke å bestemme meg, jeg har vel i utgangspunktet greid å finne 4 modeller jeg lurer på, det er pt ax200, tw700, infocus x9 og hd70, de to siste er jo råbillige, men blei advart mot x9, men så hd70 hadde fått bedre tester faktisk enn ax200 og tw700. jeg skal bruke den mest til film og spill(xbox og ps3) og noe film\serie gjennom pcen, men ikke som monitor eller fremvisning. hvilke av disse ville du anbefalle, med alt i betraktning, lamper og hele sullamitten.

Jeg er helt grønn og lurer også på dette med lerret, jeg tenkte i første omgang på en manuelt nedtrekkbart lerret, og lurte på hvor stort jeg kan ha, har vel tenkt en ca 100" men hvor langt unna må da projektor være?

Håper på svar, da jeg er sugen på å brenne av noen kroner!!:-D

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du allerede vet er jo HD70 testvinner av disse, jeg har også hatt den selv og kan si at den leverer ganske gode bilder med grei kontrast(bedre enn de andre alternativene)! Jeg kan trygt anbefale hd70, noe jeg sannsynligvis ikke er alene om...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ville jeg ventet 1 måned eller 2 fordi det er mange nye modeller på vei inn, så da kan du gjøre ett kupp når forhandlerene dumper prisen på nåværende modeller. Eller di som alltid oppdatere til ny inkl meg selv legger fint brukte for salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

projektor

Heisann, takker for foreløpige svar, håper fler melder seg på i diskusjonen!! jeg har sjekket litt til og sett hd65, er dette en nyere projektor enn hd70? og evt er det noen forskjell på de kvalitetsmessig? eller hva med hc1100??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da klinte jeg til med hd65, den hadde såpass god pris i forhold til tw700, og ax200 at jeg ikke greide å dy meg, så får se om jeg takler dlp teknologien, i verste fall får jeg bare levere den tilbake, 30dagers retur er glimrende på elkjøp!!

Hvor stort lerret kan jeg ha med projektor på en 4m avstand, og hvor stort burde jeg begrense meg til før det blir ubehagelig på en 3-4m sitteavstand?

jeg kan ikke få det helt mørkt i rommet på dagtid, men skal brukes mest på kveldstid uansett, men burde jeg ha ett grått eller hvitt lerret? og det burde vel være 16:9??

Er meget taknemlig for svar!!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grått 16:9 lerret ja, avstand kan du finne her: Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Tror du har gjort ett godt kjøp, så får håpe du ikke plages av regnbuer

Lykke til

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter selv på ca 3,7m avstand og har ingen problemer med 106" lerret. Dette er dog veldig individuelt og det avhenger også av bredden i rommet mtp plassering av fronter etc

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg grått lerret dersom du ikke har FULL lyskontroll og en skikkelig god projektor (tilnærmet referanse-projektor).

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå inn på projectorcentral.com er en kalkulator der som du kan se avstand i forhold til bilde. Det største bilde du kan få hvis linsa er 4 meter i fra lerret er 117" Jeg anbefaler hvit duk, sikkert mange som sier grå. Men du må være nøye med plasseringen da denne pj mangler lens shift og har bare 1.1 zoom.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å velge mellom grå og hvit duk på lerretet er det SVÆRT mange meninger om. Det du må tenke i gjennom er om du ønsker et veldig lyssterkt bilde, eller om du vil forbedre den i utgangspunktet vanskelige fargen svart. Svart er et problem å gjengi og de fleste vil derfor tjene på å velge grått lerret, etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig taknemlig for alle svar, er så mye lettere for en som ikke har peiling å danne seg et bilde av ting når en får tilbakemeldinger. gleder meg til å få projektoren i hus, og tenkte å kjøpe lerret etter å ha plassert den og se hvor stort bilde den projiserer. om det blir vanskelig tror jeg at jeg går for tw700 som vel skal være litt mer plasseringsvennlig med tanke på mulighet for å ha projektor RETT foran lerett! GLEDER MEG!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gras
    , men blei advart mot x9,
    Hei!
    Jeg er i samme situasjon som du var her. Lurer på hva du fikk høre om X9 som ikke var så bra? Jeg syns den virker interessant pga kort kasteavstand (jeg har lite rom..)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zajin
    Hei!
    Jeg er i samme situasjon som du var her. Lurer på hva du fikk høre om X9 som ikke var så bra? Jeg syns den virker interessant pga kort kasteavstand (jeg har lite rom..)
    Jeg fikk vite det var en kontorprojektor, noe jeg ikke helt vet om jeg tar for god fisk! siden x10 skal være så bra, så er det rart denne skal være dårlig. men jeg klinte heller til med hd65, den var veldig billig, og om den ikke faller i smak så tror jeg nok det blir tw700 eller å vente litt, tror det er en messe i november en gang, og noen skrev om nye modeller selv om jeg ikke har peiling på hvilke modeller eller når!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gras
    Jeg fikk vite det var en kontorprojektor, noe jeg ikke helt vet om jeg tar for god fisk! siden x10 skal være så bra, så er det rart denne skal være dårlig. men jeg klinte heller til med hd65, den var veldig billig, og om den ikke faller i smak så tror jeg nok det blir tw700 eller å vente litt, tror det er en messe i november en gang, og noen skrev om nye modeller selv om jeg ikke har peiling på hvilke modeller eller når!
    Det hørtes merkelig ut, da den ligger under kategorien Home theater på infocus sine hjemmesider
    Men jeg har ikke klart å finne noe særlig med tester av den enda, så det er mulig det blir optoma på meg og.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zajin
    Det hørtes merkelig ut, da den ligger under kategorien Home theater på infocus sine hjemmesider
    Men jeg har ikke klart å finne noe særlig med tester av den enda, så det er mulig det blir optoma på meg og.
    har testet hd65 litt nå, men bare rett på veggen, men jeg er fornøyd med denne, så skal kjøpe lerret og takfeste, i tillegg til en haug av konvertere og switcher, skal ha mulighet til å koble til tv og projektor, og gidder ikke drive å koble om hele tiden(om det ikke blir altfor dyrt da!!) var en fyr på komplett.no som sa det var en kontorprojektor, og den ligger ikke på Home delen på avshop, men på den andre delen hadde jeg ikke kjøpt hd65 ville jeg nok gått for tw700 eller pt ax200. men de er litt dyrere.

Ikke verdens mest plasseringsvennlige projektor, men skal nok finne en god løsning, må bare bli litt mer rutinert er kanskje litt lite zoom, skulle gjerne gjort bildet litt mindre faktisk, får ikke bestemt meg om den skal henges i taket eller på veggen, men på veggen blir det på en avstand på over 4m, og ett sinnsykt stort bilde!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •