"Noob" søker råd fra lærde....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Noob" søker råd fra lærde....

Hei!

Har endelig fått goahead fra økonomien min til å ta steget ut i prosjektorverden!!! Jeg vil begynne rolig, da det ikke er spess romslig pengemessig!!! Her er det jeg tenker:

Har skaffa meg et lerret på 108"(ca230cm bredt) i 16:9 format!

Tenker å plassere prosjektor i taket, med ca 5m frem til lerret, sitter da ca 4-4,5m fra lerret!

Skal kun brukes til å se film. Har tidligere hatt en ask c60, som jeg, tro det eller ei (dette er kansje å banne i kjerka), kjørte rett på en aprikosfarget vegg, MED teksturmaling på!!! Dette syns jeg da var helt fett! skjønner jo nå at dette er helt på jordet, men det sier litt om hvor lite kresen jeg er!

Så, spørsmålet jeg trenger råd på: Hvilken prosjektor kan dere annbefale?? Budsjettet er på max 6000kr!!! Veit det er lavt, men jeg er somsagt ikke så enormt kresen, som eksempelet med ASK'en over jo beviser!!!

Og forresten... Lerret blir hengende rett ned fra taket, da rommet er lengre, men litt knota å grunnet møblement... veit ikke om det har noe å si, men er nevnt hvertfall. Har mulighet til å strekke avstand fra prosjektor til lerret til 6m!

Noen forslag? har egentlig tenkt å kjøpe nytt!

Vigzy

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq PE8720 på brukt markedet er en prosjektor du bør se etter. Noe knapt med 6000,- kanskje men ser de går for 7-10 tusen alt etter bruk og medfølgende utstyr. Bedre projektor til prisen finner du neppe..:-D

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hitatchi

til rundt den prisen er det gode sjanser for å finne en PJ-TX200 evt 300,og det er ogso en kanon prosjektor til prisen! samt,enkelt pærebytte,og noen av de rimeligste erstatningspærene! og forsovidt enkel å justere inn!

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å få denne til 6k uten lerret og takfeste da dette er en meget god projektor http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=36926&cat=5
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

projektor under 6k

Heisann, sitter i akkurat samme bås som deg, skal kjøpe min første projektor og har ikke all verden av budsjett, sikler etter ax200, tw700 men har og lest litt om hd65 som er veldig hyggelig på pris, den ligger på flere nettbutikker til 6k, jeg har bestilt en sånn fra elkjøp nett til 5995, og skal teste den ut, det er en dlp så må se om jeg takler denne typen projektor. er veldig spent om jeg liker bildet ellers tror jeg kanskje jeg går for en av de andre om ikke det plutselig skulle komme en ny modell av disse til samme pris innen 1-2mnd

Noen som vet noe om det kanskje?? eller noen anbefalninger eller erfaringer med hd65\tw700\ax200??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden