Hei!

Fikk tidligere hjelp til å få fjerna ghosting på min Sony Bravia KDF50e2010, så prøver igjen med en annen ting som plager meg litt..

For en veldig god stund siden klarte av diverse grunner mitt den gang nyinnkjøpte gull å deise ned i bakken, mens den stod på! Gullet er altså en InFocus LP120. Da prosjektoren lå på bakken og vred seg i smerte, la jeg merke til at det var kommet en grønn vertikal strek på venstresiden av bilde.. Den gikk ikke bort, og den er der fortsatt.. Det vil si, streken er der fortsatt, men den virker mer hvit eller grå nå, litt avhengig av hva slags kilde som er koblet til.. Stripen kan veksle i farge/blinke.

Av den grunn orket jeg ikke å bruke den mer, og hadde jo allerede en 50" 3LCD så var ikke noe krise, men nå kom den plutselig opp i tankene mine igjen. Fyrte den opp, og bildet fungerte faktisk helt greit, helt til den ble varm(etter kanskje 5min), og da kom den satans stripa igjen, og den går ikke bort..

Som sagt, den datt i bakken, så mulig den er doomed, men noen som har peiling på hva det kan være? Jeg vet at disse pærene er veldig kompliserte/følsomme, så regner vel egentlig med at det er den som er gåen, men får det da ikke til å stemme at den fungerer når den er kald..? Den blir jo veldig varm da, så føler meg liksom ikke helt trygg med tanke på at det kan være noe galt med pæra(brannfare?). Pærene ligger på rundt 2k på ebay, eller 3k på komplett sist jeg sjekket, og har bare prosjektoren for moroskyld, så vil gjerne høre litt rundt før jeg prøver å bytte pære..

Her er bilde av STRIPA :neutral: