Oppgradering fra PT-AE900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering fra PT-AE900

Jeg har nå en Panasonic PT-AE900 som jeg forsåvidt er fornøyd med, selvom den har sine svakheter. Jeg har tidligere hatt AE500 og AE700.
    Nå nærmer den seg 2000 timer på lampa, og jeg vurderer å oppgradere. Har ikke fulgt med noe særlig i det siste, men utviklingen går jo fremover så mye har nok skjedd.
    Det jeg lurer på:
    Jeg skal anskaffe meg Get sin HD dekoder nå, og behovet for Blue-ray melder seg. Vil jeg merke stor forskjell på oppløsning fra 720 til 1080? Bruker 104" grått Adeo lerret? Er det grunn nok til å bytte projektor?
    Vil jeg få en wow-opplevelse i forbedring av bildekvalitet og sortnivå på en ny prosjektor i 15-20.000 kroners klassen i forhold til min AE900? Eller er forskjellene forholdsvis små. Oppgraderingene fra 500 til 700 til 900 var jo en forbedring, men ingen direkte natt og dag forskjell om du skjønner.
    Har dedikert hjemmekino med mørke vegger og mulighet for total utestengelse av lys utenifra.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIP
    Jeg skal anskaffe meg Get sin HD dekoder nå, og behovet for Blue-ray melder seg. Vil jeg merke stor forskjell på oppløsning fra 720 til 1080? Bruker 104" grått Adeo lerret? Er det grunn nok til å bytte projektor?
    Du vil merke relativt stor forskjell ved å gå fra 720p til 1080i/p DERSOM du mater projektoren med 1080i/p HD-materiale. På vanlige TV-sendinger (SD) vil forskjellen ikke være like merkbar.

Vil jeg få en wow-opplevelse i forbedring av bildekvalitet og sortnivå på en ny prosjektor i 15-20.000 kroners klassen i forhold til min AE900? Eller er forskjellene forholdsvis små. Oppgraderingene fra 500 til 700 til 900 var jo en forbedring, men ingen direkte natt og dag forskjell om du skjønner.
    Har dedikert hjemmekino med mørke vegger og mulighet for total utestengelse av lys utenifra.

Ja, du vil se stor forskjell både i bildedynamikk og sortnivå ved å gå fra din AE900 til eksempelvis VW40 (15-20K). Jeg vil faktisk si at forbedringen du eventuelt ville fått vil være større enn den du opplevde når du byttet fra AE700 til AE900.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en Panasonic PT-AE900 som jeg forsåvidt er fornøyd med, selvom den har sine svakheter. Jeg har tidligere hatt AE500 og AE700.
    Nå nærmer den seg 2000 timer på lampa, og jeg vurderer å oppgradere. Har ikke fulgt med noe særlig i det siste, men utviklingen går jo fremover så mye har nok skjedd.
    Det jeg lurer på:
    Kjøper du en ny projektor i 15-20.000 kroners klassen vil du få ett betydelig bedre bilde en det AE900 klarer.
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du vil merke relativt stor forskjell ved å gå fra 720p til 1080i/p DERSOM du mater projektoren med 1080i/p HD-materiale. På vanlige TV-sendinger (SD) vil forskjellen ikke være like merkbar.

Ja, du vil se stor forskjell både i bildedynamikk og sortnivå ved å gå fra din AE900 til eksempelvis VW40 (15-20K). Jeg vil faktisk si at forbedringen du eventuelt ville fått vil være større enn den du opplevde når du byttet fra AE700 til AE900.

Wv40 bør vel gi merkant større forskjell fra 900 til denne enn fra 700 til 900 som jeg ikke synes var så veldig stor forandring utenom at jeg ble kvitt vb problemene som 700 hadde.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal oppgradere fra AE700 og venter spent på epson sine nye projektorer. Nevnte WV40 i denne tråden virker bra den (lest tester), men for lite lys blir dealbreaker for min del.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Wv40 bør vel gi merkant større forskjell fra 900 til denne enn fra 700 til 900 som jeg ikke synes var så veldig stor forandring utenom at jeg ble kvitt vb problemene som 700 hadde.
    Ja, forskjellen er mye større enn forskjellen mellom AE700 og AE900. Har du mulighet til å kikke på en før du kjøper ? Da kan du eventuelt forsikre deg om at du blir fornøyd. Dog, jeg tror nok en eventuell oppgradering til VW40 vil gi deg et bredt smil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ja, forskjellen er mye større enn forskjellen mellom AE700 og AE900. Har du mulighet til å kikke på en før du kjøper ? Da kan du eventuelt forsikre deg om at du blir fornøyd. Dog, jeg tror nok en eventuell oppgradering til VW40 vil gi deg et bredt smil
    Er det noen steder i Oslo-området der man faktisk kan få demonstrert div projektorer?

Jeg er nemlig i samme situasjon som trådstarter med en AE900 med snart 2000lampetimer, og sugler noe veldig på en slik Epson TW2000(som forøvrig aldri går ned i pris!?)..

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Er det noen steder i Oslo-området der man faktisk kan få demonstrert div projektorer?
    Jeg og kunne tenke meg noen tips på hvor man får gode demoer av projektorer. Jeg bor i Sarpsborg, så da tenker jeg på Østfold eller Oslo. Det finnes jo noen projektorer her og der, men som oftest står de i helt forskjellige miljøer enn det jeg har hjemme så da er jo en demo forholdsvis verdiløs. Ofte i fullt opplyste lokaler.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å spørre her på forumet om det er noen som har den projektoren du vil se på og som bor i nærheten av deg som tar i mot besøk.
    Mvh bigtor

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest meg til at Sony sin VW40 er et godt kjøp. Den har også en pris som er fornuftig for min lommebok, rundt 17.000. TW2000 som også er nevnt koster jo tross alt 40 % mer.
    Men jeg leser også at VW40 er litt lyssvak i forhold til andre i samme klasse.

Jeg har et lerret på 100", det er vel ca. 220 bredt, og projektor skal henge i taket 3,6 meter fra lerretet. I følge avstandskalkulatoren på projektorcentral skal dette gå bra selv om det optimale ville vært å hatt den litt nærmere lerretet.
    Jeg har Mørk brunt tak, tildels mørk gråe vegger og mørk parkett på gulvet. Jeg har mulighet for å stenge ute alt lys fra omverdenen.
    Dette vil vel være perfekt for en VW40 likevel, selv om den er litt lyssvak?

Er det noen som har en slik som kan tilby en andri så liten demo?

Må legge til at projektoren ikke bare brukes til film. Den skal fungere godt til f.eks. fotballkamper og vanlige tv-program med noe lys tilstede i rommet. Og da er kanskje ikke VW40 den ideelle likevel?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snakket med han som jeg handler pj'er av, han anbefalte meg ikke å kjøpe vw40 fordi han ikke hadde fått så mange positive tilbakemeldinger av di han hadde solgt, anbefalte meg å vente til sanyo Z3000, epson tw5000 og panna 3000 kommer.

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og har bestemt meg for å vente til disse kommer. Panasonic AE3000 er priset godt under VW40 i USA nå, så det tyder jo bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •