S-Video og TV via TV-Tuner i PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

S-Video og TV via TV-Tuner i PC

Har nettopp fått meg en X1 og har så langt koblet meg til DVD-spilleren med greie resultater. Men da jeg prøvde å koble til TV`n for å se TV via X1 gikk det dårlig. Den står bare og søker og finner ikke signalene.

Har et Hauppauge TV-kort med S-tilkobling, men får samme resultat her også (X1 holder på å søke til til det evige). Noen som har forslag til hvordan jeg får opp tv via prosjektor?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen

Noen skjermkort vil autodetektere at du har koblet til en kilde på s-video utgangen på skjermkortet, andre ikke. Prøv å aktivere s-video ut ved å velge "dual-display" i skjermkortets kontrollpanel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det :O)

Skal prøve det du foreslår..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte fint via TwinView i PC, men skulle likevel ha fått det til via digital dekoder (UPC) eller TV. Litt av poenget med X1 var at jeg skulle se premierleauge fra Canal +.

Jeg trodde det bare skulle være å koble s-video kabel fra X1 til inntaket på tv (har en i fronten), men får ikke opp noe bilde. er det noe galt med en eller annen innstilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte fint via TwinView i PC, men skulle likevel ha fått det til via digital dekoder (UPC) eller TV. Litt av poenget med X1 var at jeg skulle se premierleauge fra Canal +.

Jeg trodde det bare skulle være å koble s-video kabel fra X1 til inntaket på tv (har en i fronten), men får ikke opp noe bilde. er det noe galt med en eller annen innstilling?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntaket på tven er vel nettopp inntak og gir da kanskje ikke signal ut!?
    Dersom dekoderen kan sende svideo ut gjennom scart kan du bruke en scart til svideo omformer. Bruker dette selv. Og premierleauge er gøyt på lerret! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki :O) Ja, jeg regnet vel egentlig med at det bare var inn og ikke ut-signaler. Har to scart uttak i dekoderen, men begge er i bruk. men det lar seg vel gjøre å bytte ut en av dem? er litt grønn på dette skjønner jeg

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en scart til tv og en til videospiller? Videospillere har som regel en scart inn og en ut. Kjører du videosignalet gjennom antennekabelen til tv får du en scart ledig.

Har hørt at den beste løsningen er å kjøpe en svhs spiller som gir deg ekte svideo signaler. Søker du litt på forumet finner du det nok!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, mange takk for bra svar. Litt usikker på hva jeg har koblet til dekoderen. har dvd, video og tv som er koblet sammen og inn til dekoder som er selve knutepunktet. Skal uansett prøve det ut når jeg kommer hjem

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får dra hjem å sjekke det ut. Så får du bare komme tilbake dersom du trenger mer hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fungerte bra, men..

Har endelig fått tak i scart til s-video, og fikk straks opp bilde. Men problemet er at jeg ikke får opp farger. Får et greit sort/hvitt bilde men som samtidig er litt forstyrret.

Har jeg koblet feil?

Henning

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enheten du har koplet <scart ut> fra støtter ikke svideo signaler.
    Derfor blir bilde svart hvitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..har koblet til en UPC digital dekoder, så jeg trodde det skulle gå greit. Hva med å koble dekoderen med en scart til videospiller og videospiller til prosjektor med en scart til s-video? vil det fungere?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..har koblet til en UPC digital dekoder, så jeg trodde det skulle gå greit. Hva med å koble dekoderen med en scart til videospiller og videospiller til prosjektor med en scart til s-video? vil det fungere?
    Det vil desverre ikke fungere da UPC dekoderen ikke støtter S-Video. Du må enten gå med kompositt eller konvertere RGB signalet til noe projektoren din takler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som bare! hadde håpet å få inn premierleague på storskjerm på lørdag. det som er rart er at en ren s-video kabel fra dvd til x1 fungerer perfekt. setter jeg i scart-omformer med s-video så får jeg svart bilde. er det omformeren som svikter?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er 2 tips som kan hjelpe deg:

1. Har du en hjemmekinoforsterker med "video up-conversion" kan du koble kompsitt fra UPC til den og videre en s-video kabel til X1. Da blir bildet OK siden X1 har en bra de-interlacer via s-video inngangen.

2. Det kan være at du kan benytte TV-apparatet som en scartRGB til s-video converter. Noen TV-apparater har den funksjonen, men det krever litt å finne ut hvordan du setter det opp. Les manualen til TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fungerte bra, men..

Takk for all hjelp Fikk det til slutt å fungere, men det er et par småting. Det som er rart er at jeg fikk det til å fungere med en scart-adapter til s-video av clas ohlson kvalitet og ikke et adapter jeg kjøpte på HI-FI klubben! for det andre så henger bildet littegrann sånn av og til. det går helt fint, men man merker det.

men alt i alt er jeg veldig fornøyd, så takk for all hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •