Acer PD112 vs Optoma H30 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Lysstyrken er høyere og dermed også støynivå.
    Trenger ikke nødvendigvis det. Det er jo viften som bråker, ikke pæren. Hvis de bruker en mer støysvak vifte i ACer så vil den bli stillere. (noe den ikke er ifølge datan)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sant. Men hvis man setter inn en sterkere pære trenger man mer kjøling ergo mer luftstrøm. Slik at det vil være naturlig at den bråker litt mer... Hvis man ikke koster på seg bedre vifter etc.

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om lampepris, dersom det går greit å nevne ca. pris på denne? Kanskje man kan bruke samme lampe som i H30?
    Det er selvsagt lov å nevne ca. pris, eller veil. pris, men ikke forhandler. Desverre kan jeg ikke hjelpe deg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail til Acer, så får vi se om det blir noen oppklaringer (hvis jeg får svar da :roll: )

Når det gjelder pærer, så kaller Optoma og Acer pæresystemet sitt for det samme. Så det er mulig de går om i hverandre. Nå tror jeg ikke at jeg spurte direkte om dette i mailen min (glemte det desverre), men spurte om man kunne sette inn andre pærer.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok få lampe med lavere ansi... 150watt, men den siden jeg fant det på står riktignok ikke på engelsk :roll:

Her står det litt, les det dem som kan :wink:

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,
    Følgende utstyr følger med:
    Veske, vga, s-video og komposittkabel. Overgang fra komponent til vga (ikke scart-vga som H30). Vanlig linsecover - Ikke linseblender. Cd med instruksjonsbok, hurtigstartbrosjyre.

Jeg synes den støyer veldig lite, særlig i eco-modus. (det eneste jeg har sammenlignet med er projer fra ASK som vi har på jobben. De er veldig mye verre støymessig. Synes x-boksen min bråker mer, men det er sikkert fordi støyen er litt annerledes, og at jeg ikke er vant til støy fra stereoanlegget. (plassert sammen med forsterker og dvd-spiller)

Projen sender et ekte 4:3 bilde når den får det inn, 16:9 og andre bredformat har da stripe over og under.

Det er også lydinngang, noe som ikke finnes på H30 tror jeg.

Kjøpte fra PSdata, og de sa jeg kunne sende den tilbake hvis jeg ikke var fornøyd (forutsatt at jeg behandlet den svæært forsiktig). Dette er vanlig i seriøse nettbutikker pga angreretten kunden har etter norsk lov.

Jeg ser regnbuer nå og da, så de som er allergiske bør styre unna. Dette kan tyde på at innmaten ikke er helt den samme som på H30, siden den blir omtalt som regnbuefri. Har ikke prøvd VGA ennå, kun komp. fra video og s-video fra xbox og dvd (alt gjennom en Yamahareceiver)

Jeg beholdt den siden jeg kan leve med de regnbuene som er der, bildet er forøvrig helt strøkent. Dessuten var ikke min bedre halvdel særlig entusiastisk, så en dyrere proj ville blitt en farlig utfordring på hjemmefronten.

PS-hun har ikke kommentert regnbuene, det er bare jeg som har vært dum nok til å lese alle artiklene om emnet på dette forumet som ser dem.

"den som leter etter regnbuer skal finne dem"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de spart inn på fargehjul ant. segmenter kanskje? Har du sett 2x fargehjul noen gang? F. eks som i Infocus X1?

Hadde vært spennende å sett hvordan den presterte i forhold til denne, siden den er den nærmeste konkurrent. Og mot H30. Har desverre ikke fått svar på mailen min enda :evil: Får kanskje rette den mot andre instanser!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne fjernkontroll m. batterier. I spesifikasjonen står det "single chip 0,55 DLP", vet ikke helt hva dette betyr.

Jeg har ikke sett andre proj utover de jeg har nevnt (ASK C50 og m2), pluss endel fastmonterte. Kun C50(LCD) koblet til DVD via s-video, resten powerpoint via VGA.

Så "Chihiro og heksene" på et laken i stua med C50 (kontrast 1:400) og synes det var stort. Sier vel litt om hvor kravstor jeg er...

Har tenkt å prøve HDTV-utgangen fra skjermkortet mitt, kan jeg da bruke vanlige lydkabler med phonokontakter, eller trenger man egne kabler for videosignal ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stuegris
    I spesifikasjonen står det "single chip 0,55 DLP", vet ikke helt hva dette betyr.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soelvberg
    Og et par ting til...
    Eg hadde egnetlig bestemt meg for å kjøpe en H30 helt til eg såg dette innlegget. Så det er bra at det er noen som har øynene åpne for alternative produkter.

Det eneste som bekymrer meg er støynivået.
    Går det ann å sammenligne 34db (som var oppgitt) med ett eller annet? En xbox f.eks?, den bråker jo temlig mye.
    Kor går grensen for nesten lydløst?
    Får man tak i linse cover (for 16:9 til å ta bort støylys) slik som til den nye H30?
    Kva slags lerret bør eg velge? 4:3 eller 16:9? (Allround bruk)

Blei en del spørsmål her, men om eg får svar på noen, så håper eg at eg klarer å bestemme meg for acer-en slik at eg sparer noen tusenlapper...
    Du kan spare enda noen tusenlapper ved å vurdere BenQ PB6100, les herhttp://www.projectorcentral.com/optoma_h30.htm nede på siden og denne:http://www.projectorcentral.com/home...projectors.htm

Bidda

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har forstått så er benq litt vrang med tilkoblingene. Uansett, Acer er jo ikke spesielt dyr og tror ikke man sparer så mye. Man sparer mest på å la være å investere 8) Men det er jo ikke noe gøy!

Får man tak i linse cover (for 16:9 til å ta bort støylys) slik som til den nye H30?
    Du kan jo ringe Optoma og prøve.. Med litt fantasi så får du nok kjøpt reservedeler, si du har en sulten hund :wink:

Mvh

Newcomer soelvberg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp lest en artikkel i en spesialutgave av hjemmekino der H30 blir roset opp å skyene og nevnt som en ny referanse i prisklassen under 25.000,-.
    Hadde vert interessant å fått litt meir info om innmaten i PD112 for å vite om H30 er vert de ekstra tusenlappene.
    Og så får vi jo håpe at noen gjør en test med desse to opp mot kvarandre. Det kunne jo vert interessant...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •