ultra-portabel til reiser og møterom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ultra-portabel til reiser og møterom

Jeg har trålet diverse forum og nettsider for å finne en nett liten projektor med vekt rundt 1.5 kg, minimum XGA oppløsning, best mulig lysstyrke (vil tro jeg må klare meg med rundt 1300) og god kontrast.

Jeg har funnet 2 stk som er aktuelle:
    Dells 3200 MP
    http://dellware.euro.dell.com/dellst...OSKU-730-10951

og Compaqs MP3800
    http://www.hp.no/projektor/mp3800.html

1. Er det noen som har andre forslag til valg av prosjektor i dette segmentet (20-30 000 kr)?

2. De to valgene mine ovenfor har nærmest identiske spesifikasjoner med unntak av kontrast. Dell stiller med 1800:1 og Compaq har 800:1. Er tallene å stole på? Vil det være stor forskjell?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Antar at kontrastnivået er rimelig korrekt beskrevet på disse to. Kanskje du kan ta bort en 500 på Dell, men har lest på AVSforum at den har rimelig godt sortnivå og dermed trolig bedre kontrast en Compaq'en. Imidlertid er vel ikke høy kontrast eller bra sortnivå noe kritisk til det formål du beskriver, så da er det vel egentlig viktigere med pris, støynivå, lysutbytte og vekt skulle en anta... Hvis de er rimelig like rent spesifikasjonsmessig foruten kontrast, hadde jeg vel gått for den rimeligste...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell-projektoren er jo nesten halve prisen så dersom den ikke ser ut til å være dårligere på noen måte så høres det jo ut som et bedre kjøp. Støynivå, lysstyrke er det samme. Jeg likte også at Dell'en har laserpointer og musfunksjon på fjernkontrollen.

Takk for hjelpen!

Jeg har også fått tilbud om å få se og prøve InFocus M2 som er en konkurrent til de ovenstående.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper den, kan du da gi en liten "review"? Er litt interessert i denne proj'en.

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min Dell 3200 i forrige uke . Jeg brukt den sammen med min Philips 963sa progressiv pal. Må bare si at bildet er meget bra. Var litt skeptisk med det første, men når jeg fikk justert fargene (må justeres kraftig) så ble tvilen borte. Ser litt regnbuer av og til, men ikke så mye så det det blir plagsomt. Regnbue nivået er ca. det samme som på X1 etter hva jeg har lest.
    Ser ikke noe screendoor på 1,5 * bredden av lerrettet (1,80).

er staks ferdig med mitt hjemmekinorom i kjelleren, bilder fra byggeprosessen mm. kommer senere. Venter fortsatt på reciever yamaha 630. Har kjøpt Audio Pro focus høytalere og Projecta screen.

Har lest det som er om denne prosjektoren og jeg tror den er det beste valget hvis du trenger en prosjekter som skal være mobil, for film og dataspill.

Venter på kabler og tvkort til pc, da skal jeg prøve tv-kvalitet og spilling, kan komme med en tilbakemelding da.

Har lest en del innlegg på avforum.com om perosner som både har hatt X1 og dell 3200, og nesten alle har ment at Dell er den beste (er jo også dyrere), spesielt for dataspill (høyere oppløsning). Dell har ikke linjedobler som X1 har, men har du progressiv dvd eller htpc så er ikke det noe stort problem

Komponetkabler følger med, får ikke brukt mine egne da det krever spesiell adapter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte rykter om at Dell 3200 var veldig plaget av regunbuer jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •