Hi-end vs. mid-end projektor, hva blir valget?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-end vs. mid-end projektor, hva blir valget?

Skal skifte ut min Mitsubishi HC6000 og lurer på om lommeboka skal åpne seg for en JVC 750 eller om jeg kan "leve" med en av mid-end kandidatene som jeg ser som Epson TW5000, Panasonic AE3000 og Mitsubishi HC7000. Det er sikkert andre kandidater fra Sony og diverse DLP produsenter, men tror ikke de vil slå JVC på bildekvalitet eller de nevnte mid-end pj'ene på pris/ytelse, så jeg tror valget ender på en av de fire nevnte.

Hvis AE3000 har virkelig fått til en ordenlig 2.35 strekk som ikke foringer billedkvaliteten, så er den veldig interessant. Ellers har jeg følelsen av at TW5000 trekker det lengeste strå i denne klassen. Så gjenstår det å se om mine øyne "må" ha JVC eller om jeg kan leve med mid-end

Det er kanskje flere i "samme båt" som vil gjøre bytter nå i høst, så jeg tenkte en tråd som denne kunne være av interesse etterhvert som pj'ene blir tilgjengelig for testing. Gleder meg til å lese hva pj guruene her på forumet sier når de har fått testet kandidatene. Skal også ha min egen shoot-out så snart det er mulig! Dette blir en spennende høst!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, du er nok ikke alene i denne vurderingen gitt... Hvis du først er "fornøyd" med "LCD-sort" kan nok de nevnte alternativene være greie selv om relativt lite egentlig har skjedd siden fjoråret utover forfining av allerede eksisterende teknologi.

AE3000 tror jeg ikke gjør noe mer hokus-pokus enn å strekke bildet som mange av de øvrige også gjør, men i tillegg da lagre zoom og fokusinstillingen din... Det er jo egentlig ikke "bare" det da selvsagt, og gjør jo bruken mot en anamorfisk linse til en lek sammenlignet med de øvrige aktørene. I så måte er jo AE3000 svært spennende, selv til LCD å være. Når det er sagt; hvor ofte switcher en i praksis mellom 16:9 og 2.35:1? Jeg vil si ytterst sjelden, for det er jo tross alt film de fleste bruker dette ustyret til, og da er det jo 2.35:1 som gjelder i alle tilfelle...

En mellomløsning du kanskje også bør vurdere er jo Sonys VW40. Her får du relativt god grunnkontrast, "DLP"-pikseltetthet, stillegående drift og samtidig til en svært hyggelig penge.......... Minuset er mangel på anamorfisk strekk, men har du uansett en prosessor er jo ikke det noe å trakte etter i alle tilfelle?!

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for tiden ingen kontakter på Sony, så det har vært dårlig med testmuligheter, det er litt av grunnen til at Sony ikke har vært på "testbenken" på en stund. VW40 har jeg ikke sett i det hele tatt, hadde vært interessant å se hvordan den vil matche de andre mid-end kandidatene mine. VW70 er jo selvsagt spennende, men JVC'en blir vel kanskje litt for tøff hvis prisene blir noenlunde like?

Når det gjelder Panasonic AE3000 så har jeg forstått det slik at den strekker både vertikalt og horisontalt slik at anamorph linse blir overflødig og man vil oppnå "constant hight", eller har jeg misforstått?

Det er som du sier sjelden noe annet enn scope som gjelder, og tenker å bytte til 2.35 lerret snart. Har heldigvis en bra deal med Screen Research for jeg må ha lydtransparant og det er jo ikke veldig billig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW5000 er uten tvil mest for pengene, og jeg tror mange også vil oppleve den som bedre enn JVC`s modeller. Dette baserer jeg kun på erfaringer med tidligere modeller, jeg har ikke sett noen av de nye og kan selvførgelig være helt på jordet her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...at W5000 ser bedre ut enn HD750 tror jeg de aller fleste som faktisk ser disse A/B kan avkrefte. JVCen er bedre på det aller meste (ANSI-kontrast, kontrast, panoreringsstabilitet, pikseltetthet ++), selv om selvsagt W5000 er en god projektor til prisen!

Noen mener jo for øvrig at W2000 og da sikkert også W5000 har noe bedre fargekorrekthet enn JVC og de fleste øvrige projektorer for den saks skyld, og det skal en ikke se bort fra at stemmer... Ikke noe jeg legger alt for mye vekt på, synes fargegjengivelsen fra SXRD og D-ILA er veldig god i alle tilfelle, men her varierer selvsagt preferansene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, du er nok ikke alene i denne vurderingen gitt... Hvis du først er "fornøyd" med "LCD-sort" kan nok de nevnte alternativene være greie selv om relativt lite egentlig har skjedd siden fjoråret utover forfining av allerede eksisterende teknologi.
    Hevder du her at TW5000 er en inkrementell oppgradering fra TW2000? Det er langt fra det intrykket jeg har fått fra hva jeg har lest. Det blir morsomt å få sett den "live"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har kun sett TW5000en som ble vist på IFA. Uansett er det jo et faktum at den benytter samme chip som TW2000, og dermed har den rundt 2000:1 eller faktisk mindre reell on/off statisk kontrast. Resten av kontrasten oppnås ved hjelp av iris og gammaboost (som jo er en svært effektiv metode, for all del...). Dette tror jeg de har fått til enda bedre på TW5000 enn 2000, noe annet skulle bare mangle, men å hamle opp mot 30.000:1 STATISK kontrast er det jo nærmest umulig å få til. Igjen, TW2000 og 5000 er GLIMRENDE projektorer, men at de skal være bedre enn HD750 er jeg ikke enig i, selv om den reelle produksjonsmodellen av TW5000 blir vesentlig bedre enn hva jeg så på IFA. De to teknologiene har såpass fundamentale forskjeller at det ikke lar seg gjøre å utjevne i mine øyne. Nå koster jo også HD750 det dobbelte, så at den er bedre bør jo ikke være noen overraskelse for noen?!?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to teknologiene har såpass fundamentale forskjeller at det ikke lar seg gjøre å utjevne i mine øyne. Nå koster jo også HD750 det dobbelte, så at den er bedre bør jo ikke være noen overraskelse for noen?!?
    Jeg har en Rolex til 90.000 og en Tag Heuer til 15.000. De benytter fundamentalt forskjellige urverk. Rolexen er seks ganger dyrere enn Tagen, er den derfor bedere?

Det kan være mange grunner til at HD750 er dobbelt så dyr, teknologi er ofte dyrere å utvikle enn å produsere, dette er avskrivninger som skjer over tid. LCD har vært på markedet i lenger tid enn dila/sxrd og teknologiens lavere kost kan muligens forklares av det.

Når LED basert DLP først introduseres er det godt mulig at det både blir dårligere og dyrere enn dagens modeller. Teknologien har helt sikkert vært dyr å utvikle, en kostnad produsentene vil føre over på kundene, selv om den er langt fra like moden som eksisterende teknologi, og kansje heller ikke like bra.

Uttalelsen din om at pris = ytelse synes jeg derfor blir litt lettvinn.

Nå skal ikke jeg si sikkert hvilken av de to projectorene som er best, jeg har ikke sett noen av dem og baserer kun uttalelsene basert på forgjengerne. Men at TW5000 er den som gir mest for pengene, kan det ikke være noen tvil om.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har selvsagt ikke alle svarene her, men ettersom jeg faktisk har sett både HD750 og TW5000 vil jeg jo anta at jeg har et noe bedre grunnlag enn deg for å uttale meg om forskjellene.

Videre skal jeg ikke uttale meg noe videre rundt hva jeg mener om å bruke nesten 100.000 på en klokke, men har en Tag Hauer selv og synes den var mer enn dyr nok (7000 i Singapore)...

Hvor vidt en dobbel pris er "verdt" oppgraderingen er jo opp til enhver, de fleste "normale" vil jo si at TW5000 yter mer enn godt nok, men så er vi jo heller ikke helt normale her inne...

Vi får vente på flere rapporter, jeg gleder meg personlig til å bruke tid på både HD750 og TW5000 når jeg får anledning!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes nok ikke noe definitivt svar her, og alle vil vurdere denne "problemstillingen" forskjellig.
    Jeg har alltid likt å vite at jeg har det siste innenfor projektorutviklingen, men har etterhvert innsett at det er vanskelig å forsvare stadig nye investeringer, og kun sitte igjen med relativt små forbedringer, tross alt.

Når det gjelder TW5000 mot TW2000, og kanskj HD750, tror jeg det er viktig å se på kostnadsforskjellene. HD750 vil med all sansynlighet koste det dobbelte av TW5000, og det er den garantert ikke verdt dersom man ser på ytelse per krone, men dersom man skal ha det absolutt beste uansett, er det neppe noen vei utenom HD750.

TW5000 er nok vesentlig forbedret i forhold til TW2000, og den største endringene er ikke de nye panelene, men en nye måte å polarisere lyset på. Den nye metoden skal faktisk kunne fjerne opp mot 70% (korriger meg dersom dette avviker fra sannheten) av uønsket strølys, og således forbedre kontrastnivået mye. Om en native kontrast på 7000:1 er reeelt på produksjonsenhetene, er vanskelig å si, men jeg er rimelig sikker på at TW5000 vil overraske de fleste på en positiv måte.

HD750 er en projektor som ganske sikkert vil bli en referanse.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener pris vs. ytelse er og blir en subjektiv vurdering som egentlig ikke er så interessant. Det som gjelder er å selv finne ut hva som er "godt nok". Da jeg kjøpte min HC6000 hadde jeg en kjapp og overfladisk sammenligning med JVC sin HD100 (ukalibrert) og opplevde HC6000 som god nok, selv om HD100 var klart bedre på sortnivå og kontrast.

Nå er ikke HC6000 "bra nok" lengre så den skal byttes. Det jeg har lest om JVC 750 tilsier at den er nærmest perfekt ut av eksen. Om Epson eller noen andre av mid-end kandidatene blir "gode nok" så har jeg spart noen kroner, men er de ikke så er jeg forberedt på å punge ut det dobbelte for å bli fornøyd. Det er jo sånn med high-end at du får lite pr. krone, men noen ganger må man "blø" for å bli happy. I stereoverden er forskjellene enda mindre og for meg grenser det nesten til svindel når f.eks. noen forlanger 200.000 for en CD spiller! Blant pj'ene synes jeg stort sett vi får det vi betaler for. Det skal bli en sann glede å få se både high-end og mid-end pj'ene i aksjon, og jeg er spent på hva jeg ender opp med som "godt nok"!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mid end modellene vil jeg tro du synes er bra nok. Spesielt Epsonen har jeg trua på.

Nå er det jo også sånn at det finnes langt mer High End enn JVC, så om du virkelig er villig til å vil blø for morroa, for å få det beste, er ikke det noe problem. Kjøp projectiondesign eller sim2. Eller gå for litt mer moderat prisede Marantz 11S2 ( forøvrig min personlige våte drøm... )

Prøv å få demonstrert de modellene du ønsker når de blir tilgjengelige, og ta med ting som lerrettstørrelse, lysforhold og veggfarge i rommet i betraktningen før du kjøper. JVC`ene er ordentlig batcave projectorer, og har du en slik, kan de være værdt prisen. I ett rom med lyse vegger kaster du penga ut av vinduet om du velger en slik.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et par pj'er fra Projectiondesign og har hatt noen hyggelige besøk der nede. Dessverre blir støy fra pj'en et problem med de, har blitt bortskjemt med 19dB og det er vanskelig å tenke seg noe særlig mer enn det, max 3dB opp.

Jeg har ikke batcave, men det er brukbart mørke flater. Tror vel ikke det er å kaste penger ut av vinduet å velge JVC'en, den vil uansett se bedre ut enn HC6000. At det finnes bedre pj'er enn JVC 750 er det ikke tvil om, men over 100.000 laken blir litt skjev prioritering for meg. Da blir nok helt sikkert JVC'en "god nok"!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun sett TW5000en som ble vist på IFA. Uansett er det jo et faktum at den benytter samme chip som TW2000, og dermed har den rundt 2000:1 eller faktisk mindre reell on/off statisk kontrast. Resten av kontrasten oppnås ved hjelp av iris og gammaboost (som jo er en svært effektiv metode, for all del...). Dette tror jeg de har fått til enda bedre på TW5000 enn 2000, noe annet skulle bare mangle, men å hamle opp mot 30.000:1 STATISK kontrast er det jo nærmest umulig å få til. Igjen, TW2000 og 5000 er GLIMRENDE projektorer, men at de skal være bedre enn HD750 er jeg ikke enig i, selv om den reelle produksjonsmodellen av TW5000 blir vesentlig bedre enn hva jeg så på IFA. De to teknologiene har såpass fundamentale forskjeller at det ikke lar seg gjøre å utjevne i mine øyne. Nå koster jo også HD750 det dobbelte, så at den er bedre bør jo ikke være noen overraskelse for noen?!?
    Må få si at jeg er helt enig med deg i at HD750 og TW5000 neppe kommer til å stille i samme klasse hva bildekvalitet angår. Når det er sagt, så må jeg arrestere deg kraftig på første delen av innlegget ditt, for det tyder på at du ikke aner hvordan en LCD (eller LCoS) projektor fungerer.
    Native kontrast har nemlig svært lite med selve panelet å gjøre, for uten resten av "engine" er hverken LCoS og LCD noe godt utgangspunkt. Alt JVC oppnår, kommer som en følge av filtrering av uønsket lys via sin patenterte "wire grid". Dette skjer via polarisering og filtrering, slik at strølys ikke finner veien ut på lerretet.

Når det gjelder Epson, så bruker de også polarisering og filtrering i alle projektorer, men hadde et gjennombrudd når det gjelder filtreringen med TW2000 (Epson Deep Black). Dette er videreutviklet i TW5000, der Epson virkelig har gjort et "kvantesprang" teknologimessig. Grunnen til at tidligere modeller ikke har kunnet filtrere vekk nok lys, er at alt lys som passerer LCD-panelene med en liten vinkel, vil ende opp med oval polarisering. Oval polarisering er det ikke mulig å fjerne 100% via filtrering (polafilter virker rettvinklet), så mye strølys slapp rett gjennom, og ut på lerretet. Det de har gjort med TW5000 er å konstruere lampen slik at lyskilden er "trangere", slik at lyset ikke faller inn på LCD-panelene med "vinkel". I tillegg er det nå plassert MLA rett etter lampen, for å retningsbestemme lyset 100% før det når polarisering, og dermed finnes det ikke lenger lys med oval polarisering. Pola-filteret fungerer dermed slik det skal, og mengden stølys er strupet med over 70% i forhold til TW2000.

Som du skjønner blir det tullete å snakke om native kontrast på selve panelet, for det har minimal betydning både når det gjelder LCD og LCoS. Den eneste teknologien der kontrasten på panelet er av interesse er på single-chip DLP.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    .... lurer på om lommeboka skal åpne seg for en JVC 750 eller om jeg kan "leve" med en av mid-end kandidatene som jeg ser som Epson TW5000, Panasonic AE3000 og Mitsubishi HC7000.
    Hvorfor ikke HD350? Bare spør

Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Det er kanskje flere i "samme båt" som vil gjøre bytter nå i høst, så jeg tenkte en tråd som denne kunne være av interesse etterhvert som pj'ene blir tilgjengelig for testing. Gleder meg til å lese hva pj guruene her på forumet sier når de har fått testet kandidatene. Skal også ha min egen shoot-out så snart det er mulig! Dette blir en spennende høst!
    Tror en offisiell shoot out med kalibrerte versjoner av de ovennevnte pj i kinoen på Økern ville vært veldig interesant. Jeg hadde stått i køen det er hvertfall sikkert.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesning det der, Gorm. Har også fått inntrykk av at vi kan vente oss en betydelig oppgradering fra TW2000 til TW5000. Den kan nok bli en tøff utfordrer for high-end segmentet på en del områder, så får vi se da når vi får pj'er til test etter hvert.

Tja, hvorfor ikke HD350, vel det er nok litt psykologisk at den "bare er lillebror", men den bør nok bli med i vurderingen mot mid-end kandidatene.

Hadde vært konge å få til en "offisiell" shoot-out, jeg stiller i køen med pj'er under armen!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det beste estimatet på en visning av TW5000 her på berget for oss "vanlige"? (Dag Inge? Gorm? Ak? noen som har god info?)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for innføring i disse to teknologiene, Gorm, har sikkert behov for en oppfrisker til tider jeg også... Hvis du for øvrig antyder at jeg ikke vet forskjellen på D-ILA og LCD kan nok det anses som en smule drøyt, men det gjør du sikkert ikke...

Du har nok rett i at "native" kontrast avhenger av en rekke øvrige faktorer utover selve panelets grunnkontrast, men det er jo uansett et udiskutabelt faktum at NATIVE kontrast (etter alle de flotte teknikker du nevner overfor) på TW5000 ligger LANGT unna HD750, samme hvordan Epsonen henter ut dette.

Når du så beskriver hele projektorens optiske bane, vil det selvsagt være slik at de ulike teknologiene benytter seg av diverse metoder for å presse maksimalt av sine paneler, men igjen; det endrer ikke det faktum at HD750 yter langt bedre i så henseende - takket være sitt polariseringsfilter kombinert med D-ILA-teknologien.

Når du for øvrig direkte sammenstiller LCD og D-ILA, som jo bygger på totalt ulike prinsipper (gjennombelysning vs. ikke) synes jeg også det blir litt skjevt. Det sier seg jo selv at et indirekte belyst system vil ha bedre kontroll på lyset sånn i utgangspunktet, men det er selvsagt mulig å optimalisere dette noe med de teknikker du nevner (filter osv.).

Videre synes jeg det er svært viktig å ikke bli for "korrekt" i sin betegnelse, og samtidig er det viktig å understreke hvilke preferanser en har. Du har åpenbart en forkjærlighet til Epson, og jeg sier ikke at dette er dårlig vare, men må jo også si at jeg personlig foretrekker SXRD og D-ILA.

Det blir uansett selvsagt spennende å se hva Epsons får til på et endelig produksjonseksemplar, men igjen, JVCs PANELKONTRAST er såpass overlegen av selv de mest kompliserte og gjennomtenkte optimaliseringer PR DATO ikke klarer å nå opp.

For øvrig synes jeg det blir tullete å sette disse projektorene opp mot hverandre før en har hatt tid til å selv se på dem. Jeg har kun sett kort på de under IFA-messen og regner med at du ikke har sett annet enn et preproduksjonseksemplar av TW5000, så grunnlaget for noen konklusjon foreligger ikke utover generelle betraktninger og vurderinger.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å klargjøre, jeg skrev aldri at du ikke visste forskjellen på LCD og LCoS. Ei heller skrev jeg at LCD og LCoS var sidestillt, jeg skrev bare at ved begge disse teknologiene så er nativ kontrast på panelet av svært liten betydning. Det er i resten av engine magien oppstår.

Og kikk på første setning, der skriver jeg jo nettopp at jeg (i likhet med deg) forventer at HD750 vil yte i en helt annen liga enn TW5000. Å hentyde at jeg har forkjærlighet for Epson er et slag under beltestedet, som etter min mening er svært ufortjent.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Neida, helt greit det, og det må jo være lov å mene noe her inne, og der stiller definitivt ikke du deg i bakre rekke... Vi får jo bare vente i spenning.

Generelt mener jeg imidlertid at årets rekke av projektorer på langt nær representerer en like stor "høydare" som ved introduksjonen av 1080P til "folket" i 2006 og spesielt 2007. Jeg tror derfor at året i år kan være tiden det svarer seg å legge mer krefter ned i det omkringliggende (2.35:1?!?) fremfor nødvendigvis å kjøpe den mest kostbare projektoren. 2009 tror jeg nemlig kan bli veldig spennende igjen...

Mellomsegmentet er derfor spesielt spennende i år slik jeg ser det, og spørsmålet er nok også om bruktmarkedet for HD-100 kommer til å bli like heftig som for HD-1 i 2007. Jeg spår at en del av "hi-end-gutta" skipper årets oppgraderinger på projektorsiden og heller avventer hva som skjer til 2009... Det er jo også noe å ta med i vurderingen når en skal gå til innkjøp av ny vare. HD-100 er med andre ord, slik jeg ser det, en temmelig "het potet" hvis en kan klare å skaffe seg noe slikt til en rimelig penge brukt.

TW5000 henvender seg imidlertid, i motsetning til HD750, til "massene" og er derfor langt mer aktuell i det øvre mellomsegmentet for de som skal ha seg ny projektor og kommer derfor trolig til å gjøre det bra. Det samme gjelder selvsagt VW40, TW2000 fremdeles, W5000 hvis en liker DLP og sikkert også InFocus X10, som jo kommer svært godt kalibrert rett ut av esken og ikke minst holder en svært høy generell kvalitet.

Panasonic AE3000 blir også veldig spennende i det øvre mellomsjiktet når du ser etter noe som skal funke godt mot en anamorfisk løsning.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •