Offisiell tråd for Action! model one mkII - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 498
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes det i det hele tatt noen produkter som ikke er i limited edition? :roll:

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns jeg leste i DVD & Hjemmekino at de tok ekstra betalt for å lage en med den fargen man ønsket.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...fint om dere forsoker holde traaden teknisk orientert (hint, hint, Peakman :wink: )

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Finnes det i det hele tatt noen produkter som ikke er i limited edition? :roll:

Robert-
    Eller som Seinfeld sa:
    limited to the number of units they could actually manage to sell....
    eller noe tett på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo MK II

Hvis Asbjørn må se en MK II kan jeg vel være til hjelp. Ikke noe bedre enn å hjelpe en i "nød"... - Send en mail. - oversikt over min hjemmekino er lagt inn på minhjemmekino.no

Krantz

Newcomer Asbjørn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Demo MK II

Sitat Opprinnelig postet av Krantz
    Hvis Asbjørn må se en MK II kan jeg vel være til hjelp. Ikke noe bedre enn å hjelpe en i "nød"... - Send en mail. - oversikt over min hjemmekino er lagt inn på minhjemmekino.no

Krantz
    Du verden

Hyggelige bergensere det var her da!! Har sendt deg en mail og håper vi kan avtale et møte! Oppfordrer alle andre til å være like hjelpsomme

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Action! og kjøling

...denne postingen fikk ikke noe respons i forumet for hjemmekinokonstruksjon...

Jeg lurer også på hvor Action har sine innsug og utslipp. Kan noen lage en tabell som viser hva som er innsug og eksos - med tilhørende klassifisering av luftstrøm (svak vind, bris, liten kuling). Vennligst ta utgangspunkt i nummereringen på bildene nedenfor.

AndersL - Skrevet: 26/06/2003, 15:44

Action! model one (som er det offisielle navnet, Action! er "serien") kan plasseres helt inntil bakvegg. Den leveres med et kabeldeksel (ikke avbildet på web'en) som bygger ca 8cm bakover fra enheten, og dekker til alle kabler. Dette kan plasseres helt inntil. Med deksel montert er det ca 32 cm fra vegg til front av linse. All luftveksling i model one skjer på tvers, slik at det ikke er behov for plass bak. Utregningen av bildestørrelse er riktig;
    Jeg reagerer på at AndersL går god for plassering helt inntill bakveggen, når det i manualen står at man må ha 50 cm.

[/url]

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blåser ihvertfall varmluften ut på siden (4) Om den trekker luft inne både forfra og fra motsatt side er jeg noe usikker på, men tipper litt fra begge (8 og 9).

Av alle dumme ting har dette faktisk endt opp som et problem hos meg, ettersom jeg har planer om å flytte min Action inn på et kott i leiligheten, og bare skjære hull i veggen inn til stua. Dessverre vil projen havne helt inntil en vegg på den siden utblåsingen av varmluften er.

Noe som i utgangspunktet er veldig fordelaktig for en proj som trenger rimelig stor avstand til lerettet har blitt en ulempe for meg.

Men men... et sted må jo varmen forsvinne, så jeg får nok løst dette på et vis. Og da blir det stille da...

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat bestilt en Model 1 selv (venter fortsatt på mottagelsen), og har også vært litt redd for at jeg skal bli forstyrret av hviften. Jeg så et sted at de hadde en "optional air duct". Snakket med PD og fikk vite at denne plastikk delen blir produsert uavhengig av dem, men at de selger den for produsenten. Prisen er utrolige €90 eller noe slikt.

Dette bildet ble posted tidligere her på forumet:

PD's projectorer har noenlunde lik utforming ser det ut som. Som du ser så avleder dette dekselet "eksos" luften. Det ser ut til å komme både fra #4 og det hullet til venstre for #8 (og #4 avhengig av hvordan du ser på det). Jeg antar derfor at det er disse som også lager mest lyd ifra seg!

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MkII nå på PD's hjemmeside

PD har lagt ut spesifikasjonene til MkII på hjemmesiden sin!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de har glemt å oppgradere kontrastnivå på mkII. 3000:1 (max) rimer jo dårlig med tallene som er sluppet tidligere. Og at kontrasten da likestilles med forrige modell henger ikke på greip (med mindre jeg er i ferd med å bli blind).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersL
    Jeg kan ikke finne hvor spec'ene er lagt ut under galleri, men kan jo gjerne kommentere litt på dette uansett. I brosjyren vi har laget for mk II er faktisk kontrastspesifikasjonen uendret, bortsett fra at "(max)" er tatt bort etter 3000:1, og erstattet med "typical". Dette er gjort fordi brosjyren er laget før vi hadde statistikk å gå ut ifra, kun prototyper og tidlig informasjon.

I praksis har vi målt gjennomsnitt kontrast over de første 100-talls enhetene til ca 3728:1, en økning på over 62% ift første revisjon av model one (2300:1). Dette gir da selvfølgelig noen i 70-tallet som en naturlig følge av variasjon mellom enheter.

Samtidig med at det absolutte lysnivået går noe ned pga nedblendingen av projeksjonslinsen, gir dette et sortnivå som er betydelig bedre enn mk I, og gir dermed mye høyere opplevet kontrast. Jeg tør påstå at dette er noe av det viktigste ved oppgraderingen, for mange kanskje viktigere enn selve 7-segment oppgraderingen. Personlig setter jeg nok like stor pris på begge.

mvh,
    AndersL

AndersL har jo skrevet noe om dette før

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at PD kunne "skrytt på seg" bedre spesifikasjoner enn dette, men at de muligens er veldig nøkterne i tallene de oppgir.

Det at det på hjemmesiden står Contrast 3000 : 1 (max) på begge modellene er jo litt merkelig :roll:

Da er spec'en feil på en av dem, selv om (max) forsåvidt gir dem en viss "frihet".

At kontrasten er bedre enn de fleste får utnyttet, er det ingen tvil om.

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    froderor;

utslipp av luft er gjennom åpning 4, du kan anta at alle andre åpninger er inn-luft. Det største volumet går inn gjennom 1, 2 og 3, samt noe fra undersiden (5 og 6). Det er generelt viktig å ikke hindre noen av disse, da hver eneste åpning har sin egen funksjon, som f.eks å styre luft forbi powersupplies, DMD-brakett ol. Det at jeg går god for plassering inntil bakvegg er ikke radikalt i det hele tatt. Når jeg sier inntil bakvegg mener jeg med kableskjuleren påmontert, da blir det ingen forskjell om du evt plasserer den inntil den. De oppgitte minumumsmålene i manualen er svært konservative med tanke på kjøling og drift, men er hensyntatt regler fra UL (Underwriters Labratories; http://www.ul.com/) for montering av projektor i tak. Deres anbfalinger ikke nødvendigvis sammenfallende med en projektors funksjonalitet. F.eks sier de at for å få godkjent et takfeste skal det tåle minst 4x vekten av projektoren du henger på.

Ingen har blitt blinde heller. Kontrasten er mye høyere enn før, men som mange av dere har oppdaget er websidene våre nå svært dårlig oppdatert! Det har med at hun som gjorde hos det firmaet vi bruker for å drifte websidene faktisk sluttet, og dermed ble det noe hengende (vi ser kanskje etter en driftig webdesigner med stor interesse for projektorer!?), og sidene er ikke så oppdatert som de skulle vært. Bl.a skal ikke kontrasten lenger være 3000:1 max, men 3000:1 typical (max er nok i 4000 kategorien). Mulig vi endrer det til det ved neste opptrykk/revisjon av web, men idet vi trykket de første hadde vi ikke stort nok grunnlag til å si hva det maksimale snittet ville være, og vi har derfor gått for det som er minimum typisk kontrast på et antall enheter. Og som det står litt ovenfor, jeg har vel dekket det før, med litt tallmateriale ogsp..?

mvh,
    AndersL

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Webdesign kan man da alltids lære seg...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke brikker det som sitter i denne projectoren?

Tenker da på scaler ( Pixelworks ? ) og deintelacer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8-segments......

Lurer på om ProjectionDesign vil gjøre som Optoma H77 og tilby 8-segments fargehjul ??? Er det noe vits ? Kanskje vi får se en MK III .....

skal jeg da vente med å oppgradere min .... hmmm

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt for model one;

- Pixelworks 365B (hovedprosessor og skaleringsengine)
    - Analog Devices AD9888 AD converter for analog RGB
    - Texas Instruments TFP501 TMDS receiver med HDCP (DVI)
    - Micronas VPC32300 videodekoder (C, S og YUV video)
    - Texas Instruments DDP1010 DMD driver

Til deinterlacing er det generelt Faroudja FLI2200 som brukes i mk I, mens det er FLI2310 som sitter i mk II. Deinterlacingmessig er disse nesten helt like, begge har samme implementasjon av DCDi, mens det er et par andre forskjeller som i daglig bruk vil bety svært lite.

mvh,
    AndersL

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 8-segments......

Sitat Opprinnelig postet av PJ
    Lurer på om ProjectionDesign vil gjøre som Optoma H77 og tilby 8-segments fargehjul ??? Er det noe vits ? Kanskje vi får se en MK III .....

skal jeg da vente med å oppgradere min .... hmmm
    Dette kunne sikkert Andersl svart på, men det 8. segmentet er likt til det 7.

Det grågrønne segmentet blir brukt 2 ganger på H77 mens det blir kun brukt 1 gang på mkII.

I prinsippet det samme som å ha et 3 segments fargehjul på 10 speed i steden for 6 segments på 5 speed.

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har ingen planer om å tilby et 8-segments fargehjul, idet det 8. segmentet er likt det 7., og dermed ikke har den store effekten. Det viktigste er at man i det hele tatt har et NDG segment der, det er det som øker bitdybden i den grønne fargen. Et tema som ikke normalt omtales eller diskuteres er utfordringene som oppstår ved bruk av flere segmenter. Hver gang man bytter segment fra f.eks rødt til grønt skrues hele bildet av ("off state" på DMD'en) i en kort periode. Dette reduserer lys- og kontrastutbytte. Samtidig er det faktisk ønskelig fra et teknisk synspunkt å ha så store segmenter som mulig, og et fargehjul som snurrer sakte. Det gjør at man får lenger tid på seg til å laste opp data til chip'en, noe som igjen gir muligheter for høyere bit-dybder og mindre bruk av temporal dithering. Det er derfor 4-segments profesjonelle enheter (f.eks) ser ut til å ha færre artefakter i mørke scener enn projektorer med 6-segments fargehjul. 7-segments gjør noe med dette, men teknisk sett vil ikke et 8-segments hjul bli mer forbedret. Derfor har vi ikke planlagt noen versjon med dette. Interessant nok finnes det produsenter som også kvier seg for det 7. segmentet, selvom vi ser at det fungerer alldeles utmerket.

mvh,
    AndersL

Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •