Offisiell tråd for Action! model one mkII - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 498
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror vel heller at Loewe TV'n har en slags pixel pluss funksjon. (som jeg elsker så ekstremt)

Prøv å sjekk i menyen for å slå av denne funksjonen.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før og etter bilde

Vet det er mulig det ikke lar seg vise skikkelig, men kunne vært spennende om man tok en del bilder før man oppgraderte action modellen sin og etter (samme still bildene selvsagt)...og lagt ut her,,,selvsagt

Newcomer Asbjørn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill om bildet på Action'en. Folk her høres jo superfornøyd ut og det bør jo si en del om kvaliteten.

Når det gjelder Loewen har jeg skrudd av alt som finnes av "digitale korreksjoner" ++. Hjelper en del. Video essentials har vært brukt ja. Har også funnet tilgangen til service-menyen, men har ikke turd å trakke opp den stien enda (her kan man visst seriøst messe opp alt! Nesten som den gang jeg prøvde å kalibrere en Seleco CRT uten å ha peiling ops: ). Men denne saken passer vel best i en annen tråd.....

Men ettersom det er så mange hjelpsomme folk og gode ambassadører her, fyrer jeg av noen nye spørsmål:

1) Er Action støvtett? Solgte selv prosjektører for noen år siden og det kunne være et problem med støv på linsen etter en tid.

2) I de tilfellene man drar i gang en konsertfilm eller god gammeldags tvsending i 4:3, hvordan klarer Action å panorere/strekke bildet til å fylle en 16:9 skjerm? Blir Kristen Gislefoss enda bredere enn vanlig :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Action er helt støvtett så det er ikke noe problem.

2) Dersom du liker "litt store" mennesker så er det ikke noe problem å strekke bildet til 16:9. Jeg foretrekker selv å se 4:3 TV sendinger i 4:3 (med sort striper på begge sidene).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 4:3 materiale er det også mulig å bruke "zoom" settingen for aspect ratio, da zoomes hele bildet inn til det dekker full bredde, slik at "noen linjer" oppe og nede kappes av. 120 oppe og nede for å være helt eksakt, eller faktisk 12.5% over og under. For gammelt materiale er det ikke akkurat en fordel, men mye nytt materiale er tatt opp slik at man bruker 16:9 styring innenfor 4:3 materialet slik at det passer til både gamle og nye TV'er. En slags vertikal Pan & Scan teknikk.

mvh,
    AndersL

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det planer om å sette ned prisen på mk II-utgaven ettersom Optoma H77 nå kommer med en knallpris ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det planer om å sette ned prisen på mk II-utgaven ettersom Optoma H77 nå kommer med en knallpris ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler jeg på foreløpig. H77 er jo ennå ikke i salg, men sef, kjøper alle da h77 isf mkII så må de kanskje revurdere. time will show. ingen som skrudde ned prisene selv om 8700+ selges for under 30k..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen i Stavanger-området som har mk II-utgaven ? Kunne gjerne tenkt meg en liten prøvevisning hvis mulig før jeg evt kjøper.

Newcomer Asbjørn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gode tilbakemeldinger Action! står fremdeles øverst på listen. Men ettersom dette er en relativt stor investering for de fleste av oss, trenger jeg litt mer hjelp til å "dytte" meg over kanten... Er tross alt 50 laken vi snakker om...

1) Dere som har en del erfaring med MKII utgaven --> Hvordan kan støynivået beskrives? Er det blitt anderledes etter oppgradering av fargehjulet?? Plagsomt? Hvordan sammenlignet med andre alternativer i samme prisklasse (dvs 7205 og Optima 77/78)?

2) Av dere som har Action: Hvilket lerret i en normal prisklasse fungerer best (ca 240 bredde)? Man snakker mye om greyline som visstnok er i bedre stand til å vise svart. Men går ikke denne typen lerret utover muligheten til å gjengi hvitt? (kanskje et dumt spørsmål, men er "grått lerrret" i stand til å gjengi hvitt?) Hva anbefaler PJ? Hvitt eller grått?

3) AnerdsL: Som du sikkert forstår vil jeg gjerne se Action! med egne øyne før jeg går til den relativt store invirsteringen (pengene er klar!). Har dere planer om/kan organisere en demonstrasjon på vestlandet i nærmeste fremtid (kan vente litt, men må se prosjektøren før jeg invisterer..). Tror andre her borte i "vest" kunne hatt interesse av en liten demo Evt noen andre som kan hjelpe oss kjøpsvillige vestlendinger???

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: støynivået på mkII er på nivå med sine konkurenter benq 7800/8700 og infocus 7205 og ligger på rundt 30+. tilbakemeldingene fra usa tyder på at h77 er den nye referansen i klassen for støynivå.

2: Greyline fungerer supert på mkII. grunnen til at en grå duk kan vise hvitt er at øyet oppfatter det lyseste på duken som hvitt. hadde man derimot hatt halve duken hvit og halve grå så ville kun den hvite duken sett hvit ut og den grå ville sett grå ut. anbefaler uansett en grå duk til ett rom hvor du har full lyskontroll. har du ikke ett rom med lyskontroll, så er det heller ikke noe stort poeng å kjøpe en action mkII er H77 da disse har sortnivået sitt som de store forcene på bekostning av lysutbytte.

3: Regner med at Herr Løkke følger opp det spørsmålet selv :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    tviler jeg på foreløpig. H77 er jo ennå ikke i salg, men sef, kjøper alle da h77 isf mkII så må de kanskje revurdere. time will show. ingen som skrudde ned prisene selv om 8700+ selges for under 30k..
    Grunnen til at ingen enda har satt ned prisene pga. 8700/7800 er antagelig at de kom litt "of season". I september når høstens nyheter begynner å bli annonsert så er det mange som må komme med endringer om de skal få solgt noe i vinter. Husk at projectiondesign slo alle konkurrentene ned i støvelene både på billedkvalitet, støy, design og pris når de kom inn på hjemmekinomarkedet. Mye har skjedd siden dengang og bortsett fra design er de nå utfordret på samtlige fronter. På støy og pris klarer de i alle fall ikke å konkurrere lengere. Om projectiondesign skal bli et selvfølgelig valg også den kommende vinteren må de endre både på produktet og særlig på prisen ellers så kommer markedsandelene til å rase.

Robert-

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare legge ut et bilde av min nye model one custom ....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratiss! custom..?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Custom farge.

PD har vel tilbydd det lenge.

Det var en rå rød farge.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er custom farge ja, ellers en standard MK2. Jeg falt fullstendig for den ferrari-røde lakken.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    gratiss!
    Takker. Er strålende fornøyd så langt. Venter bare på lerret, så jeg slipper å se på veggen...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat diskret. Eller kanskje den matcher resten av innredningen..? :roll:

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostet det mye ekstra?

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den er kanskje ikke så diskret, men jeg vil jo ikke gjemme den bort heller da 8)
    Det kostet faktisk ikke noe ekstra, men den er limited i den fargen. (Og det er jo litt kult da...)

Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •